Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

BMW sfideaza criza cu ajutorul Chinei. Profitul a crescut cu 18%

BMW sfideaza criza cu ajutorul Chinei. Profitul a crescut cu 18%


Profitul BMW a crescut cu 18% in primul trimestru, in contextul in care China a surclasat pentru prima data SUA, devenind cea mai mare piata auto din lume.

Producatorul auto a reusit astfel sa sfideze criza din Europa.

Profitul in primele trei luni ale anului 2012 a crescut cu 1,35 miliarde euro de la 1,14 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut, scrie New York Times.

Vanzarile au crescut cu 14% la valoarea de 18,3 miliarde euro, datorita cresterii cererii din China si a revenirii pietei auto in SUA.

In Europa insa, vanzarile aproape ca au stagnat. Un rezultat bun, daca ne uitam la ceilalti producatori auto, precum Opel sau Ford, care au inregistrat pierderi importante. Vanzarile BMW din Europa au fost sustinute de tari puternice ca Germania, in timp ce in sudul continentului, acestea au scazut pe fondul crizei din zona euro.

"Europa este eterogena. Exista si piete care evolueaza pozitiv, dar si piete pe care inregistram pierderi", a declarat Norbert Reithofer, seful de la BMW.

Producatorii de masini de lux au reusit intr-o anumita masura sa evite efectele crizei europene, deoarece, pe de-o parte, publicul lor tinta nu este atat de afectat de criza, iar pe de alta parte, pietele auto din tarile emergente sunt in crestere.

Daimler, producatorul brandului Mercedes-Benz a raportat in cursul saptamanii trecute un profit de 20%, la 1,4 miliarde euro.

Si profitul operational al Porsche a crescut cu un procent apropiat, de 18,4%, la 528 milioane de euro. Vanzarile din primul trimestru au crescut cu 32,4% la 3 miliarde euro, fiind impulsionate de lansarea unei noi versiuni a seriei legendare 911 si a sedanului cu patru usi, Panamera.

Se observa in randul producatorilor auto de lux si tendinta de a ataca si alte segmente de pret, oferind modele precum BMW Seria 1 si Mercedes B Class, masini de dimensiuni mai mici, cu un consum mai mic de carburant, dar care sunt percepute de catre cumparatori ca fiind mai atractive decat Fiat sau Renault.

Vanzarile totale ale companiei BMW, care mai fabrica de asemenea si marcile de masini Mini si Rolls-Royce si motocicletele BMW si Husqvarna, au crescut in China cu 37% la 80 de mii de masini in primul trimestru din 2012, in timp ce in SUA, vanzarile au crescut cu 17%, la 76 de mii de masini, iar in Europa cu doar cu 0,5%, la 201 mii de masini.

In plus, BMW se asteapta ca vanzarile sa se pastreze la niveluri record pe tot parcursul anului, in contextul in care pregateste lansarea unei noi versiuni a Seriei 3.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1937 ori