Hyundai i20, in premiera pe online

Vineri, 29 Mai 2009, ora 23:40
3590 citiri
Hyundai i20, in premiera pe online

Auto.Ro si Bloombiz.ro va prezinta, in premiera absoluta in online-ul romanesc, un test cu noul Hyundai i20. Dupa ce a navigat pe marile SUV-urilor din toate segmentele, Hyundai revine la clasele mici si medii. Dupa i30 lansat in 2006 si micutul i10 lansat anul trecut, iata ca apare i20 care vine sa creeze o legatura in evolutia marcii Hyundai.

Obiectivul lui Hyundai i20 este simplu si vizeaza inlocuirea modelului Getz, intrand in lupta cu Renault Clio, Peugeot 207, Ford Fiesta, si chiar Alfa MiTo. Gandit si dezvoltat in Europa, dar construit momentan, in India, Hyundai i20 afiseaza o alura de minimonovolum, care nu se confunda cu Getz. In plus e mai lung - 3.94 m - si usor mai inalta - 1.49 m.

Kun Hee Ahn, pre?edintele Hyundai Motor Europa, a declarat: „i20 a fost proiectat pentru a se potrivi cu gusturile ?i nevoile europene. A fost construit pe o platforma complet noua si majoritatea testelor de drum s-au efectuat in Europa. Suntem convinsi ca i20 se va dovedi un succes in sectorul masinilor sub-compacte, fiind mult mai bun la capitolele, echipamente standard, economie de combustibil si spatiu interior, decat multi dintre competitorii sai”.

Noua identitate vizuala a marcii este formata din calandrul cromat proeminent si proiectoarele bine marcate. La partea din spate, i20 propune un design mai conventional de inspiratie Opel Corsa, ceea ce nu este neaparat o referinta slaba. Cu un portbagaj de 295 litri este mai bun decat 207 sau Clio. Din pacate este imposibil sa obtii o podea plata odata ce ai rabatut bancheta.

In ciuda unui gabarit care bate in retragere, Hyundai i20 ofera un habitaclu spatios, perfect pentru patru adulti. Plansa de bord este bine finisata, iar materialele folosite sunt de buna calitate. Postul de conducere beneficiaza de ajustari manuale la nivelul scaunelor, volanul se regleaza in profunzime si pe inaltime.

Instrumentarul de bord este usor lizibil, iar pozitia de condus ofera o vizibilitate buna. Hyundai i20 ofera un echipament de serie din care amintim 6 airbag-uri, tetiere active, radio CD cu MP 3 si conector USB si unul pentru iPod.

Masina de test este animata de propulsorul de 1.4 litri CRDI capabil de o putere maxima de 90 CP/4000 rpm si un cuplu maxim de 225 Nm/1750-2750 rpm. Motorul lucreaza cu o cutie manuala cu cinci trepte. Cuplul disponibil la turatii joase ofera, alaturi de cutia bine etajata, o suplete care face inutila mestecarea abuziva in cutie. Din pacate am remarcat ca motorul diesel si forma caroseriei genereaza un nivel sonor ridicat pe drum interurban. In schimb Hyundai i20 se revanseaza cu un consum mediu de 5.8 l/100 km.

In exploatare, Hyundai i20 se dovedeste un autobil dinamic, placut si destul de confortabil. Tinuta de drum este sigura, spatiul de franare comunicat de constructor fiind cu 2 metri mai mic decat cel al lui Getz. De remarcat ca ESP-ul este oferit optional.

Preturile vehiculate pe piata europeana pleaca de la 12.190 euro pentru benzine si 14.990 euro pentru Diesel-uri, aratand de fapt ca Hyundai i20 vine cu tarife un pic peste concurenta. Dar sa nu uitam ca pachetul de dotari de serie este mai voluminos, comparativ cu multi dintre concurentii sai.

Daca analizam in continuare, vom vedea ca preturile sunt veriga lipsa dintre i10 si i30, pentru un model care ofera mai mult spatiu decat i10, cu niste dotari regasite si pe i30.

Merita mentionat si faptul ca, la ultimile teste EuroNCAP, publicat azi, Hyundai i20 a primit 5 stele. Mai multe veti citi in numarul 13 urmator al revistei Auto.RO.

Gabriela Garjoaba

Vezi test drive aici

Foto: Auto.ro

Joburi de vară pentru studenți. În ce domeniu te poți angaja în vacanță
Joburi de vară pentru studenți. În ce domeniu te poți angaja în vacanță
Veste bună pentru studenții care îți caută un job pentru vacanța de vară. Peste 40.000 de joburi au fost scoase pe piață în ultima lună și jumătate, iar 16.000 dintre ele erau...
Potopul scumpirilor de la 1 iulie: cât de mult vor crește prețurile la carburanți și la polițele RCA. Decizia, la mâna premierului Marcel Ciolacu
Potopul scumpirilor de la 1 iulie: cât de mult vor crește prețurile la carburanți și la polițele RCA. Decizia, la mâna premierului Marcel Ciolacu
Sarabanda scumpirilor continuă: de la 1 iulie se scumpesc și carburanții, dar și polițele RCA. Tarifele pentru polițele RCA ar urma să fie majorate cu până la 25-30%. Scumpirea...
#clio, #design, #hyundai, #mito, #suv , #Stiri Auto

Curs valutar

1 EUR = 4.9768 RON

-0.0003

1 USD = 4.6464 RON

-0.0112
  1. În ce oraș se află singura pizzerie din România inclusă într-un prestigios topul de profil european
  2. Start-Up Nation 2024, aspru criticat. Verdictul specialiștilor: „Un măr otrăvit”. Marile „hibe” ale programului de sprijin pentru noii afaceriști
  3. Premierul Marcel Ciolacu pregătește 50.000 de euro pentru o categorie de români: „Urmărește crearea unei noi clase de asistați sociali". Critici dure din partea unui cunoscut antreprenor
  4. S-au copt pepenii mai devreme în Oltenia, dar producția e mai mică. Cu ce preț se vor vinde primele lubenițe românești
  5. Furtul cablurilor de încărcare, încă un obstacol în calea popularității mașinilor electrice
  6. Programul prin care Guvernul vrea să ofere românilor 50.000 de euro, contestat de "Leii" Dragoș Anastasiu și Cristina Bâtlan: "E nevoie de un juriu"
  7. Prețurile au luat-o razna complet pe litoralul românesc: stațiunea care concurează cu Mamaia, din acest punct de vedere
  8. Procesele „dieselgate” din Marea Britanie au prăbușit acțiunile mai multor producători auto europeni. Ce mărci văzut cele mai mari scăderi
  9. Românii au cumpărat substanțial mai multe mașini electrice în 2024. Ce mărci se vând cel mai bine în țară
  10. 5 mituri comune despre întreținerea mașinilor. De ce ar putea fi costisitor să le crezi