Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

General Motors si PSA Peugeot Citroen vor produce o noua serie de masini mici si minivanuri

General Motors si PSA Peugeot Citroen vor produce o noua serie de masini mici si minivanuri


General Motors Corp (GM) si PSA Peugeot Citroen si-au prezentat joi planurile de colaborare pentru o noua serie de masini mici si minivanuri bazate pe tehnologia companiei franceze, astfel incat costurile de dezvoltare sa se distribuie la mai multe firme si modele, transmite Reuters.

Vicepresedintele GM, Steve Girsky, si directorul general al Peugeot, Philippe Varin, au declarat, la o conferinta de presa comuna, ca urmeaza sa fie adoptate decizii dificile privind locul in care vor fi construite diferitele modele ale celor doua companii.
'Noile produse vor veni pe piata in 2016', a afirmat oficialul GM.

Pentru a echilibra tranzactia prin care stilul Peugeot va sprijini viitoarele versiuni ale unor modele Opel, Corsa, Meriva si Zafira, centrul GM din Ruesselsheim, Germania, va dezvolta succesoarele modelelor Peugeot 2008 si Citroen C3 Picasso, au anuntat Varin si Girsky. Opel este filiala din Europa a General Motors.

'Din ceea ce vedem noi acum, nu va exista un impact negativ al acestei aliante asupra resurselor fiecarei parti', a raspuns seful Peugeot cand a fost intrebat de posibilitatea concedierii unor angajati.

Recent, GM si Peugeot au anuntat ca vor cauta sa dezvolte o noua generatie de motoare mici pe benzina si vor explora 'initiative industriale si produse in America Latina sau alte piete emergente in expansiune'. Alianta dintre cele doua companii avea ca obiectiv realizarea unor economii anuale de 2 miliarde de dolari in urmatorii cinci ani.

Din cauza declinului pietei auto din Europa, PSA Peugeot Citroen a demarat un plan care prevede eliminarea a 8.000 de locuri de munca in Franta si inchiderea unei uzine din apropiere de Paris. In martie, General Motors a acceptat sa preia o participatie de 7% din actiunile Peugeot.

GM a inregistrat pierderi de 478 milioane de dolari pe piata auto europeana in trimestrul al treilea din 2012, iar cumulat in perioada care a trecut din 1999 si pana in prezent grupul american a pierdut 17,3 miliarde de dolari in Europa. Initial GM a vrut sa vanda Opel, dar a renuntat deoarece nu a gasit un cumparator adecvat.

Afectat de declinul pietei auto europene, Opel a anuntat ca ar putea inchide uzina de la Bochum, in 2016, aceasta urmand sa fie prima uzina auto din Germania care va fi inchisa dupa cel de al Doilea Razboi Mondial. Opel are 37.400 de angajati in Europa, inclusiv 20.300 la patru fabrici din Germania, in Ruesselsheim, Bochum, Eisenach si Kaiserslautern.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1438 ori