Criza financiara a redus cu 60% activitatea transportatorilor

Miercuri, 28 Ianuarie 2009, ora 17:32
1853 citiri
Criza financiara a redus cu 60% activitatea transportatorilor

10% din cele 6.000 de firme de transport au dat faliment in ultimele doua luni. Estimarile arata ca 30.000 de transportatori vor fi concediati in 2009.

Criza financiara, care a declansat reducerea comenzilor din partea producatorilor si distribuitorilor, ar putea arunca in faliment aproape doua treimi (60%) dintre transportatorii romani si ar putea duce la 30.000 de concedieri in 2009.

"Estimarile noastre sunt departe de cruda realitate. In toamna anului trecut estimam ca pana la 45% din societatile de transport intern si international vor disparea, falimenta sau se vor reprofila. La ora actuala, din datele noastre rezulta ca 60% din societatile de transport vor fi puse in situatia de a nu rezista in piata in maximum un an", ne-a declarat Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT).

Afacerile transportatorilor au cunoscut un declin inca din 2006, admite Hagiu, insa problemele s-au acutizat in ultimele luni ale anului trecut, ca urmare a scaderii comenzilor din partea producatorilor si distribuitorilor. Criza economica internationala a redus drastic si comenzile din partea partenerilor din tarile membre ale Uniunii Europene, sustin transportatorii. Numarul societatilor de transport s-a injumatatit de la an la an, incepand din anul 2006. Statisticile arata ca la nivelul anului 2006 erau inregistrate  24.000 de societati de transport, in 2007 activau pe piata de profil doar 12.000 de operatori de transport, iar in anul 2008 mai erau active doar 6.000 de firme de profil.

Mai mult decat atat, numai in perioada decembrie 2008-ianuarie 2009 un numar de 600 de societati comerciale de transport  si-au anuntat  falimentul.

Pasuiri la leasing

Societatile de transport se afla in situatia de a nu-si mai putea achita ratele pentru camioanele achizitionate in leasing, in conditiile in care circa 70% din parcul total de camioane detinut de operatorii romani de transport sunt achizitionate in leasing. "Parcul de camioane a ramas constant fata de 2008, desi multi transportatori au dificultati in a-si achita ratele; societatile de leasing prefera sa acorde anumite facilitati si sa lase  din profit decat sa confiste camioanele", explica Hagiu. O societate de transport detine in medie 4-6 camioane, din care 70% sunt luate in leasing. "Imediat dupa aderarea la UE, statul a incurajat innoirea parcului auto, cumpararea de camioane Euro3, conform normelor UE, iar acum suntem blocati in leasing si statul nu ne ajuta in nici un fel", precizeaza  Hagiu.

Sursa: Romania Libera

O multinațională germană inaugurează un nou birou în România, după ce a anunțat concedieri la nivel global
O multinațională germană inaugurează un nou birou în România, după ce a anunțat concedieri la nivel global
Compania multinațională de inginerie Bosch a inaugurat marți, 23 aprilie, cel de-al doilea birou din Cluj-Napoca, în cadrul centrului său de inginerie. La nivel de grup, Bosch a anunțat, la...
Infinix intră pe piața din România! Producătorul oferă telefoane de buget, cu specificații decente. Care sunt prețurile
Infinix intră pe piața din România! Producătorul oferă telefoane de buget, cu specificații decente. Care sunt prețurile
Compania Infinix Mobility, cunoscută pentru tehnologiile inovative și telefoanele de buget, mid-range și high-end, își extinde acum operațiunile pe piața din România. Fondată în 2013,...
#concedieri, #criza, #leasing, #transportatori , #Stiri Auto