BMW i8: Incarca-te cu adrenalina verde, intr-un supersport eco

Sambata, 23 Iunie 2012, ora 00:00
3267 citiri
BMW i8: Incarca-te cu adrenalina verde, intr-un supersport eco
Foto: BMW i8

BMW isi transfera cunostintele sportive intr-un sector aflat la inceput de drum: masina sport electrica. Chiar daca ne-am obisnuit cu masini sport care consuma mult, viitorul pare sa fie al masinilor supersport, dar si prietenoase cu mediul.

BMW i8 este raspunsul bavarez la aceasta provocare. Pentru doritori, lista de asteptare e lunga, modelele vor fi putine, iar un singur exemplar ajunge la 100.000 de euro.

BMW Group a prezentat primul magazin BMW dedicat seriei de modele "i" din intreaga lume la Londra, deschiderea acestui showroom oferind o experienta complet noua a marcii, care pune accentul pe mobilitatea durabila. BMW i Park Lane isi deschide portile oficial pe 25 iulie.

Avanpremiera deschiderii noului magazin BMW i a fost patronata de Ian Robertson, membru al Consiliului Director BMW AG si director de vanzari si marketing BMW.

Deschiderea noului magazin BMW i in centrul Londrei subliniaza faptul ca nevoile clientului sunt in schimbare si ca mobilitatea durabila devine o parte tot mai importanta a stilului de viata urban modern.

Londra a fost aleasa ca loc al primului magazin BMW i datorita importantei sale ca lider al metropolelor europene si influentei sale prin tendintele impuse la nivel global.

Ian Robertson a prezentat si o versiune actualizata a BMW i3 Concept cu un interior revolutionar ce utilizeaza materiale naturale sustenabile. BMW i3 Concept poate fi vazut la BMW i Park Lane, alaturi de BMW i8.

BMW i3, primul automobil de serie cu transmisie integral electrica ce va fi produs de BMW Group, va fi disponibil clientilor incepand cu partea a doua a anului 2013, iar BMW i8, din 2014.

Pe langa canalele clasice de comercializare, prin dealerii autorizati, se iau in considerare si noi modalitati de abordare a clientilor, precum forte de vanzari mobile si vanzarea online.

La Londra, BMW Group a prezentat publicului in premiera si incarcatorul BMW i Wallbox, care a fost creat special pentru modelele BMW i.

BMW i Wallbox a fost conceput pentru a face ca alimentarea la domiciliu sa fie extrem de simpla si eficienta. Instalatia Wallbox si incarcarea automobilului vor fi disponibile la anumiti parteneri BMW i.

Ian Robertson a spus ca majoritatea oamenilor nu au experienta in ceea ce priveste modul de a trai sau de a conduce un automobil electric, motiv pentru care au numeroase intrebari la care trebuie sa primeasca raspunsuri.

Oficialul marcii bavareze sustine ca strategia BMW i se adreseaza preocuparilor oamenilor privind mobilitatea electrica cu o abordare globala 360 de grade.

BMW i isi sustine clientii cu un pachet bazat pe patru principii:

Servicii de asistenta - clientii vor putea sa se bazeze pe servicii precum aplicatii ConnectedDrive e-remote si servicii viitoare in trafic precum echipament de reincarcare mobila.

Alimentare publica - BMW i va fi partener al furnizorilor de alimentare publica in toate tarile unde modelele BMW i vor fi lansate.

Incarcare la domiciliu cu BMW i Wallbox.

Solutii flexibile de mobilitate - uneori, clientii au necesitati de mobilitate care nu pot fi indeplinite integral de autonomia unui automobil electric. In asemenea situatii, BMW i va oferi optiuni de mobilitate, care vor permite acoperirea unor distante mai mari - de exemplu, prin inchirierea cu aceste ocazii a unui automobil BMW propulsat de un motor conventional, cu combustie, eficient din perspectiva consumului.

In iunie, BMW i va demara turneul mondial "Born Electric". Aceasta caravana internationala de comunicare va porni de la Roma si va ajunge in Japonia, apoi in SUA, pentru a se intoarce la Londra la inceputul anului 2013.

De asemenea, va vizita Franta si China, in prima jumatate a anului viitor. Aceste evenimente globale vor demonstra serviciile de mobilitate, noi materiale durabile si dezvoltari tehnologice, tendinte lifestyle si o viziune a mobilitatii durabile premium in viitor.

Reprezentantii BMW Romania au declarat pentru Business24 ca, din pacate, este prea devreme sa vorbim de preturi si pozitionarea modelului de serie sau de serviciile oferite.

Cei de la BMW Romania au declarat ca inca nu exista informatii oficiale despre datele tehnice finale si configuratiile in care va fi disponiobil BMW i8. "Este prematur sa discutam desre un hibrid diesel sau un hibrid benzina", a spus Alexandru Seremet, Corporate Communications Manager, BMW Group Romania.

Oficial, inca nu se stie cate motorizari clasice vor fi disponbile pentru seria de modele supersport electrica, pentru ca acestea vorbesc doar de posibilitati tehnologice ale marcii, nu despre forma in care se va prezenta masina finala.

Astfel, BMW i8 are o greutate totala de 1.480 de kilograme, care va fi pusa in miscare cu ajutorul unui total de 260 de kW, obtinuti la 550 de Nm.

"Vinovate" de aceste cifre se fac propulsorul pe benzina, care genereaza 164 de kW si 300 de Nm si cel electric, capabil de 96kW si 250 Nm. Evident, cum ii sta bine unui bolid supersport, demarajul de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 4,6 secunde, iar viteza maxima este de 250 km/h.

Consumul, un aspect neinteresant la orice alt model BMW, insa factor crucial la un bavarez electric, este de 2,7 l 100/km. Mai mult ca sigur ca un astfel de consum nu va putea fi niciodata obtinut in conditii reale de trafic, insa un consum mediu de 5% cred ca reprezinta o cifra mai aproape de realitatea din traficul cotidian.

Sistemul de propulsie al BMW i8 este format dintr-un motor turbo diesel cu trei cilindri, de 1,5 litri (164 kW/220 CP si 300 Nm) si unul electric (96 kW/130 CP si 250 Nm).

BMW anunta recent ca propulsoarele pe benzina cu ardere interna, cu trei pistoane, care vor face parte din sistemul hibrid de propulsie al modelului i8 vor fi produse in Marea Britanie, exclusiv, la uzina Hams Hall.

Uzina Hams Hall a produs peste trei milioane de motoare pentru automobile BMW si MINI, care sunt livrate catre uzine din Germania, Austria si Oxford pentru a fi montate pe X1, Seria 3 si MINI. In pofida specificatilor conceptului care cuprind date despre motoare diesel, BMW vorbea pe 12 iunie de motoare pe benzina, nu diesel, care vor echipa masina de serie.

Poate cel mai interesant aspect al noii generatii pe sistem de propulsie hibrid il reprezinta timpul de incarcare a bateriei, de numai o ora si 45 de minute.

Daca timpul de incarcare este imbucurator, descurajanta este autonomia bateriilor din noile modele supersport de la BMW: doar 35 de kilometri.

Valul de taxe care ne așteaptă după majorările de pensii și salarii din an electoral: „Ne ducem spre fundul sacului”
Valul de taxe care ne așteaptă după majorările de pensii și salarii din an electoral: „Ne ducem spre fundul sacului”
Majorarea pensiilor de la 1 septembrie, după recalculare, deja pune presiune pe bugetul de stat.Și salariul minim pe economie urmează să fie majorat de la 1 iulie la 3.700 de lei brut. Însă...
Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta, în colaborare cu Misinformation Combat Alliance (MCA), a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor generate prin inteligență...
#bmw i8, #masini sport electrice, #propulsie hirbid, #tehnologie hibrid , #Masini electrice