AT&T Inc a afisat joi o scadere sub asteptari a profitului din al doilea trimestru, in contextul in care vanzarile puternice ale telefonului iPhone, produs de Apple Inc, au determinat cresterea numarului de abonati la serviciile wireless, relateaza Reuters, potrivit NewsIn.
AT&T a inregistrat in al doilea trimestru un profit de 3,2 miliarde dolari, sau 54 centi/actiune, comparativ cu 3,77 miliarde dolari, sau 63 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut.
Analistii estimau, in medie, un profit de 51 centi/actiune, potrivit datelor Reuters.
Veniturile au scazut cu 0,45%, la 30,73 miliarde dolari, peste estimarea medie a analistilor, de 30,64 miliarde dolari.
Vestea a dus la aprecierea actiunilor AT&T cu 2,5%, chiar daca unii analisti considera ca dependenta companiei de iPhone pentru mare parte din crestere ar trebui sa ingrijoreze investitorii in legatura cu ce s-ar intampla in cazul in care AT&T si-ar pierde drepturile exclusive de vanzare a telefonului in Statele Unite.
Numarul de abonati la serviciile de internet AT&T a crescut cu 1,4 milioane persoane in al doilea trimestru, dintre care 1,2 milioane platitori de abonamente lunare.
Analistii consultati de Reuters estimau, in medie, ca numarul de abonati va creste cu 1,08 milioane.
Compania a activat peste 2,4 milioane telefoane iPhone in al doilea trimestru, dintre care peste o treime au fost clienti noi.
Gregory Lundberg, analist in cadrul Commresearch, a estimat ca, excluzand iPhone, numarul de persoane ce au solicitat serviciile AT&T a scazut cu 25% in al doilea trimestru, comparativ cu primele trei luni ale anului.
"O parte a scaderii este sezoniera, o parte este determinata de piata, insa subliniaza riscurile utilizarii exclusivitatii iPhone", a spus Lundberg.
AT&T a anuntat ca 19 iunie, data lansarii iPhone 3GS, a fost ziua cu cele mai mari vanzari din istoria companiei.