Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Violeta Luca, CEO Flanco: Succesul nu se limiteaza doar la cifre

Violeta Luca, CEO Flanco: Succesul nu se limiteaza doar la cifre


Violeta Luca, noul CEO Flanco, are o experienta de 10 ani in domeniul electroIT, iar in CV-ul sau se regasesc studii economice, de management, dar si functia de Director Comercial Whirpool. Nu crede in succesul peste noapte si nici in limitarea sa la un bilant de sfarsit de luna, ci are propria perspectiva asupra reusitei.

Desi isi ia in serios rolul recent primit, intotdeauna isi pastreaza timp liber pentru a citi o carte sau a merge la un film, lucruri care o ajuta sa observe mai bine transformarile din jurul sau.

Printre planurile de viitor pentru Flanco se numara implementarea unui nou tip de magazin, "touch and feel", nascut chiar din cerintele clientilor sai, dar si obiectivul de a ajunge lider pe piata in care activeaza.

Violeta Luca recunoaste ca este un om aspirational, dar isi pastreaza doza de pragmatism si a invatat inca din facultate ce inseamna time managementul, tocmai de aceea noua pozitie in companie nu ii va aduce un dezechilibru intre viata personala si cea profesionala, sustine CEO-ul Flanco, intr-un interviu acordat Business24.

Iulian Stanciu, actionarul Flanco, spunea despre dumneavoastra ca aveti "expertiza si motivatia necesare pentru a conduce compania spre noi standarde de performanta". Spuneti-ne mai multe despre dumneavoastra: cine este noul CEO Flanco?

Am o experienta de peste 10 ani in domeniul electroIT, cea mai mare parte castigata in cadrul Whirlpool, unde ultima functie ocupata a fost aceea de Director Comercial. In ceea ce priveste educatia, sunt absolventa a Academiei de Studii Economice si am urmat si o serie de cursuri de management.

Inca din timpul facultatii, am inceput sa lucrez, primul job fiind in domeniul asigurarilor. Anul trecut m-am alaturat echipei Flanco, fiind atat o onoare, cat si o provocare sa fac parte din echipa care asigura dezvoltarea business-ului.

Schimbarea anuntata la sfarsitul lunii august vine la scurt timp dupa ce ati fost promovata in functia de director general executiv adjunct. Ce a determinat, in definitiv, schimbarea?

Ascensiunea mea in companie a fost una rapida, insa bazata, la fiecare pas, pe indicatori de performanta si pe analize detaliate ale valorii pe care o pot aduce in echipa. Mandatul de Deputy CEO a reprezentat o perioada de testare, in care a trebuit sa dovedesc ca pot contribui, in mod relevant, la dezvoltarea business-ului.

Care sunt planurile dumneavoastra pentru Flanco in urmatoarea perioada?

Strategia de dezvoltare pentru anii urmatori vizeaza doua aspecte majore, care sustin obiectivul pe termen lung de a ajunge lider de piata. Este vorba despre imbunatatirea experientei de cumparare pentru clientii Flanco si maximizarea parametrilor de profitabilitate si eficienta ai companiei.

Odata cu noul concept de magazin, in care produsele sunt in permanenta in functiune si pot fi testate, ne dorim ca Flanco sa fie perceput tot mai mult ca o destinatie in sine, preferata pentru achizitiile de produse electro-it.

Implementarea acestui nou concept de magazin touch and feel vine in intampinarea cerintelor consumatorilor, mult mai informati si mai selectivi in alegere. Dezvoltarea echipei prin training-uri in domeniul tehnologiei, comunicarii si vanzarilor este de asemenea un pas pe care Flanco il facem pentru a fi mai aproape de clienti si pentru a le oferi solutia dorita.

Spuneti-ne cateva lucruri despre dumneavoastra: ce anume va mentine motivatia profesionala subliniata de actionarul Flanco?

Ca structura, sunt un om aspirational, dar cu o doza mare de pragmatism. Ceea ce ma motiveaza este faptul ca activez intr-un domeniu in care principalul instrument de crestere este inovatia. Vorbim despre o piata in care tehnologiile se schimba foarte rapid, iar exigentele consumatorului evolueaza permanent, ceea ce ne impulsioneaza sa schimbam constant modul de abordare.

Competitia pe piata nu mai este una strict determinata de politica de preturi, ci devine una complexa. Cresterea Flanco din ultimii doi ani, spre exemplu, s-a datorat, in mare parte, pozitionarii prin intermediul serviciilor oferite.

Returnarea produselor in 31 de zile sau Garantia All Inclusive, care garanteaza repararea sau inlocuirea produselor in doar 5 zile, se bucura de succes, ceea ce ne motiveaza sa continam investitiile in aceasta directie.

Ce inseamna pentru dumneavoastra succesul?

Din punctul meu de vedere, succesul reprezinta, in primul rand, un efort de echipa. In aceasta sintagma, atat efortul, cat si echipa sunt cuvintele-cheie. Nu cred in succesul peste noapte, ci in pregatirea si efortul sustinut care dau roade in timp.

Lucrez intr-o companie cu 800 de angajati si succesul este al intregii echipe pentru ca fiecare om aduce o contributie semnificativa in zona in care actioneaza. De altfel, este foarte important pentru mine ca manager ca fiecare dintre cei 800 de oameni sa inteleaga si sa simta misiunea Flanco: aceea de a oferi clientilor solutii complete pentru o viata lipsita de griji.

Succesul nu se limiteaza doar la cifre, desi acestea sunt esentiale la momentul bilantului. Drumul parcurs, cunostintele acumulate, modul in care fiecare reusita se reflecta in viata colegilor si a clientilor sunt de asemenea importante. In final, succesul nostru se reflecta in bucuria pe care o resimt clientii in interactiunea cu noi si cu produsele oferite.

Noua pozitie in cadrul Flanco va aduce cu sine tot mai multe responsabilitati ce pot crea un dezechilibru intre viata profesionala si cea personala. Cum planuiti sa impiedicati acest aspect sa devina realitate si in cazul dumneavoastra?

Un bun management al timpului si o organizare stricta a proiectelor ma ajuta sa imbin viata de familie cu activitatea de birou. Am un program extrem de incarcat, inca din primii ani de facultate, astfel incat am invatat cu timpul sa echilibrez foarte bine viata personala cu cea profesionala.

Va ramane timp si pentru pasiuni? Care sunt acestea?

Ascensiunea in cariera vine intodeauna si cu sacrificii la nivel de timp liber, insa, in cazul meu, pasiunile se regasesc si in activitatea de zi cu zi, fie ca vorbim despre pasiunea pentru tehnologie si design interior sau despre cea pentru calatorit - frecvent merg in magazinele noastre din tara, dar si in afara pentru a observa tendintele din retail.

Intotdeauna imi ramane timp liber pentru a citi o carte sau a merge la un film. Cred ca este important sa iti oferi timp pentru astfel de lucruri pentru ca ele reprezinta ocazia de a te desprinde un pic de realitatea apropiata si a observa mai bine transformarile care au loc in jurul tau.

Inca din copilarie, am fost pasionata de literatura si cinematografia SF si sunt norocoasa pentru ca acum lucrez zi de zi cu tehnologia de ultima generatie, care simplifica atat de mult viata oamenilor cu fiecare noua lansare de produs.

Si, pentru ca suntem la editia de weekend a Business24, "Cum sa-i cheltuiesti", permiteti-mi sa va intreb: cum prefera noul CEO Fanco sa isi petreaca timpul liber si care sunt investitiile dumneavoastra de suflet?

Prin prisma domeniului in care lucrez, dar si a felului meu de a fi, investesc in tehnologie. Insa o fac intr-un mod rational, in produse care imi aduc beneficii in viata de zi cu zi.

O alta zona de "investitii" este reprezentata de calatorii, de ocazia de a cunoaste locuri, oameni, stiluri de viata noi, care ma inspira de fiecare data cand revin in tara.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4281 ori