Cum iti pastrezi autoritatea morala in fata subalternilor

Luni, 27 Septembrie 2010, ora 16:34
8247 citiri
Cum iti pastrezi autoritatea morala in fata subalternilor

Puterea exemplului este temelia pe care se bazeaza relatia manager-subaltern, intr-o companie sanatoasa. Primul pas catre oferirea unui exemplu pozitiv din partea managerului este constientizarea impactului pe care il au deciziile sale, in cadrul organizatiei. 

Iata cateva modalitati pentru a-ti pastra imaginea si autoritatea morala in fata angajatilor tai.

Fii punctual, zilnic

Avand in vedere ca tu esti seful, invata sa conduci dupa puterea exemplului.

Fii printre ultimii care pleaca de la birou

Angajatii tai se trebuie sa se simta motivati de vointa si dedicarea ta fata de afacerea pe care o conduci.

In cazul in care chiar tu pleci cu doua ore inainte de incheierea programului si iti suni subordonatii de la sala de sport pentru a-i verifica, nu vei primi decat o atitudine negativa din partea lor.

Respecta-ti pozitia de autoritate

Nu iti permiti sa impartasesti ce se intampla in viata ta personala, din pozitia in care te afli, sustin specialistii in resurse umane.

Tu esti exemplul pe care angajatii tai ar trebui sa il urmeze, de aceea trebuie sa te abtii sa povestesti detaliile picante de la intalnirea de aseara, la birou.

Nu cere angajatilor sa indeplineasca sarcini fara legatura cu jobul

Specialistii in HR te sfatuiesc sa nu le ceri subordonatilor sa iti plimbe cainele, sa iti ia hainele de la curatatorie sau sa cumpere cadouri pentru tine.

Astfel de cerinte demonstreaza lipsa de respect si genereaza frustrari in randul angajatilor.

Fii cat mai discret in convorbirile telefonice personale

La birou trebuie sa te comporti cat mai matur si sa eviti convorbirile personale in fata angajatilor, in caz contrar, acestia se vor considera la randul lor indreptatiti sa utilizeze telefonul personal in voie, in timpul programului.

Tine minte ca nu esti prietenul lor

Sa fii un sef placut presupune o apropiere fata de subordonati, insa impune o limita in ceea ce priveste discutiile despre dramele personale.

Intentia ta este sa ii determini pe angajati sa se simta in largul lor vorbind despre probleme serioase cu tine, nu sa devii terapeutul personal al fiecarui subordonat.

Implica-te direct de cate ori e nevoie

Daca esti constient ca ai lansat o sarcina dificila angajatilor tai, poti petrece cateva minute alaturi de ei, timp in care sa demonstrezi ca si tu faci parte din echipa.

In acest mod, eforturile vor fi depuse impreuna, iar ajutorul pe care il oferi acum se va intoarce n favoarea ta inzecit, atunci cand vei avea tu nevoie.

Fii discret in legatura cu problemele financiare ale companiei

Daca angajtii banuiesc ca lucrurile nu merg cum trebuie in compainia ta, ei se vor afla in cautarea unui nou job, inainte sa-ti dai tu seama.

Exista o teorie intreaga despre managementul de tip “open book”  care functioneaza in corporatiile mari, insa in cazul companiilor mici nu este o idee buna sa pui la incercare intuitia angajatilor, sustin specialistii.

Asuma-ti oficial vina pentru greselile angajatilor

Responsabilitatea oricarui sef este de a se asigura ca toate lucrurile se desfasoara conform planului.

Daca ai un angajat care nu face fata ritmului de munca, monitorizeaza-i activitatea indeaproape , asigura-i cursuri de perfectionare sau pur si simplu renunta la el.

Nu este cazul sa dai vina pe angajatii mai putin competenti cand se intampla ceva gresit in compania ta.

Invata sa manageriezi fara sa sufoci

Chiar daca este in joc viitorul afacerii tale si exista riscul sa pierzi foarte mult, trebuie sa ii inveti pe angajatii tai sa isi asume respinsabilitatea pentru munca lor.

Indruma-i, insista asupra activitatilor lor, insa nu ii sufoca, te sfatuiesc specialistii.

#companie, #manager, #organizatie, #subaltern , #stiri Terapia