Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Top 10 greseli in utilizarea retelelor sociale

Top 10 greseli in utilizarea retelelor sociale


"Greseala este omeneasca", spune un vechi proverb, insa daca se repeta devine o problema. Care sunt principalele greseli pe care managerii companiilor atunci cand utilizeaza retelele sociale? O intrebare la care raspund consultanti de specialitate, dar si utilizatori "inraiti" ai retelelor sociale.

Marvin Powell, consultant pentru dezvoltarea business-ului companiilor mici si mijlocii, a adresat intrebarea "Care sunt principalele greseli pe care managerii de companii le fac atunci cand utilizeaza retelele?" pe contul sau de LinkedIn, iar raspunsurile nu au intarziat sa apara.

Iata care sunt principalele probleme de care trebuie sa se fereasca managerii:

"Social media este o cursa de maraton"

"Majoritatea oamenilor considera ca retelele sociale sunt un fel de cursa de sprint, nu una de maraton. Incep prin a posta mult si repede, dar sfarsesc prin a nu o mai face cu regularitate si a nu mai interactiona cu ceilalti. Nu au capacitatea de a se folosi de platforme precum Facebook sau LinkedIn", este de parere Debbie Harris, speaker si trainer pentru Facebook si LinkedIn.

"Trebuie sa acorzi timp unei asemenea activitati, trebuie sa o cladesti ca pe o relatie de lunga durata", spune Debbie Harris.

Vorbesti mult, asculti prea putin

"Trebuie sa vorbesti mai putin si sa asculti mai mult. Social media reprezinta o modalitate de a-ti face relatii, exact ca in lumea reala. Oamenii se vor simti mai atrasi de tine daca-i lasi sa se destainuie, in loc sa-i bombardezi cu mesaje", este de parere Jessica Routier, seful departamentului de comunicare si social media la IAC-EZ.

Nu te certa cu lumea

"Cea mai mare greseala este sa incepi sa te contrezi, pe diverse teme, cu alti utilizatori pe retele precum Twitter", considera Pamela Hazelton, consultant vanzari pe piata de comert electronic.

"Am vazut cum o discutie, intre un director si un specialist PR, pe Twitter, a degenerat de la o simpla contradictie la o adevarata avalansa de injuraturi", mai spune Hazelton.

Prea multa promovare personala

"Una dintre marile greseli ale liderilor de IMM-uri este ca petrec foarte mult timp pentru promovarea personala prin intermediul retelelor sociale, in detrimentul companiei pe care o conduc", este de parere Paul Collin, business relationship manager la Holiday Inn Express Croydon.

"Am constatat, in timpul unei cercetari pentru un client, ca erau numarati clienti care postau mesaje de nemultumire pe forumuri si retele sociale, iar ei nu s-au aratat interesati de acest lucru", afirma Collin.

"Daca reusesti sa-ti imbunatatesti relatia cu astfel de clienti nemultumiti, poti sa schimbi o parere negativa intr-una pozitiva. Un brand se construieste in 20 de ani, dar poate fi distrus in doar 20 de minute", conchide Paul Collin.



Asteptari exagerate

"Multi au asteptari exagerate de la retelele de socializare, fiind convinsi ca daca sunt prezenti in social media nu mai au nevoie de alte modalitati de promovare a afacerii", declara Yok SooHoo, business developer la JRS Recovery.

Fa-te interesant

"Nu vreau sa primesc 10 mesaje pe Twitter despre tine. Vreau sa aud chestii care chiar conteaza pentru mine si sa le primesc foarte repede, insa nu prea frecvent. Nu vreau sa aud chestii neinteresante despre tine si afacerea ta, pentru ca asta nu ma va face sa ma gandesc mai mult la tine, ci pur si simplu ma va enerva. Concluzia: scurt, interesant, pertinent si cu valoare adaugata pentru mine", sunt concluziile pe care le trage Laura Kowalski, consultant de business pentru oameni de afaceri si directori executivi.

Cele mai mari greseli

1. Nu asculti parerea clientilor
2. Nu raspunzi clientilor, atunci cand exista o problema reala
3. Nu updata prea des
4. Nu folosi social media doar in scopuri comericale
5. Imagine de marca slaba si design la fel (Aanarav Sareen, producator executiv Digital Media)

Granita intre contul personal si cel profesional

"Daca utilizezi contul de Facebook, trebuie sa o faci doar pentru uz personal sau strict profesional, nu in ambele scopuri. Acelsi lucru este valabil si pentru contul de Twitter", este de parere George F. Franks III, director intr-o companie IT

Social media nu face totul pentru tine

"Multi cred ca daca au un cont pe retelele de socializare, totul este ca si rezolvat! Sa nu crezi ca toata lumea va ramane perplexa la ideile, produsele si serviciile tale!" argumenteaza Lisa Hanson, director executiv Blueberry Baboon.

Lipsa interactiunii

Trebuie sa interactionezi cu clientii, sa le pui intrebari, sa imparti glume cu ei, sa le ceri opinia despre produse si servicii din industria in care activezi, nu doar despre cele pe care le vinzi tu", spune Dale Carnegie, specialist social media.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1831 ori