Cum ajuta fiecare utilizator afacerea Facebook?

Joi, 17 Mai 2012, ora 12:46
2142 citiri
Cum ajuta fiecare utilizator afacerea Facebook?

Cu fiecare "like", fiecare prieten pe care il adaugi listei tale, fiecare pagina la care te abonezi si cu fiecare pagina web pe care o recomanzi contribui la afacerea de miliarde de dolari a Facebook.

Daca pentru tine acestea sunt moduri de a a-ti imbunatati experienta pe reteaua de socializare, pentru Facebook sunt "caramizile" unei companii de miliarde de dolari, scrie Cnn.

In afaceri exista o regula pe care si Facebook o respecta: daca nu platesti, atunci nu esti client. Esti un produs.

In acest caz, fiecare persoana care are un cont de Facebook este un produs care aduce companiei in medie, 4,84 de dolari pe an.

La doar o zi pana la Oferta Publica Initiata, investitorii par a fi impresionati de capacitatea reteie de socializare de a pune reclamele potrivite in fata celor 900 de milioane de utilizatori.

Publicitatea "personalizata", 85% din veniturile Facebook

"Avantajul publicitatii pe Facebook este toocmai acela ca poate ajuta companiile de publicitate sa isi cunoasca publicul. Pe Facebook, informatiile postate de utilizatori sunt autentice si pot ajuta publicitatii sa atinga "coarda sensibila", a declarat Arvind Bhatia analist Sterne Agee Financial Services.

In documentul oficial facut public inaintea listarii Facebook se mentiona ca reteau de socializare obtine in jur de 85% din venituri din publicitate. Restul de 15% vin din plati facute pentru gazduirea unor aplicatii care ruleaza pe Facebook (12% fiind de la o singura sursa, Zynga).

Sistemul se bazeaza pe informatiile postate de utlizatori.De exemplu, daca o femeie isi schimba statusul din "single" in "engaged", pe pagina acesteia vor fi postate anunturi cu organizatori de nunti, firme de catering sau rochii de mireasa.

In plus, sistemul functioneaza si ca un instrument de endorsement. Fiecare utilizator Facebook are, in medie, 229 prieteni care ii urmaresc activitatea pe reteau de socializare. Astfel, fiecare like dat pentru un brand poate atrage atentia altor 229 de persoane.

Compania nu a oferit inca detalii legate de cum functioneaza sistemul, insa inovatia adusa de Facebook pare sa revolutioneaze domeniul publicitatii si sa impresioneze investitorii.

Increderea utilizatorilor, pusa la bataie

Potrivit unui studiu Associated Press, trei din cinci utilizatori spun ca nu au incredere ca Facbook nu va utiliza datelor lor personale. De cealalta parte, reprezentantii companiei suntin ca publicitarii nu primesc date personale ale unor anumiti utilizatori, si practic nu ajung niciodata sa cunoasca numele celor carora se adreseaza.

#facebook utilizatori, #afacerea Facebook, #promovare Facebook, #publicitate facebook , #Retele sociale