Silviu Hotaran la Business Adviser: Un manager care nu-si recunoaste greseala si-a pierdut respectul

Sambata, 02 Octombrie 2010, ora 01:43
4348 citiri
Silviu Hotaran la Business Adviser: Un manager care nu-si recunoaste greseala si-a pierdut respectul

"Am constatat cu uimire ca multi manageri romani nu-si recunosc greselile. Unii au ridicat acest lucru la nivel de principii si spun ca, daca ne recunoastem greselile, nu mai suntem respectati. Un manager care nu e capabil sa-si recunoasca greselile deja si-a pierdut respectul", a declarat in cadrul emisiunii Business Adviser fostul CEO Microsoft Romania, Silviu Hotaran, actual managing partner GKTI Semper Human. Fostul CEO Microsoft Romania este de parere ca, in procesul de recrutare, conteaza atat atitudinea persoanei angajate, increderea in sine, cat si atitudinea organizatiei. 

Acesta sfatuieste managerii romani sa se asigure la interviu ca exista o compatibilitate intre valorile candidatului si cele ale organizatiei, pentru a-l ajuta pe acesta sa se simta confortabil la noul loc de munca. " Cultura organizatiei nu este intotdeauna ceea ce scrie pe site, este ceea ce traim noi in fiecare zi", este de parere Hotaran.

In opinia acestuia, managerii trebuie sa faca cunoscute inca de la inceput valorile companiei, sa fie transparenti, astfel incat angajatul sa perceapa atmosfera in mod corect si sa se adapteze la noua cultura. Managerul este responsabil pentru a face cunoscute si traite aceste valori ale organizatiei.

"Cultura unei organizatii are un impact decisiv asupra angajatului, dar si invers. Orice persoana care vine in organizatie influenteaza cultura organizatiei. Noi, managerii, trebuie sa maximizam impactul pozitiv al acestei influente", a adaugat Silviu Hotaran.

Ca si exemple relevante in aceasta situatie, Hotaran aminteste de acei angajati care vin intr-o organizatie, se simti exclusi si isi pierd increderea in ei. In acest caz, increderea colegilor in ei le poate creste increderea de sine, este de parere fostul CEO.

Accesibilitatea, un cuvant cheie pentru manageri

"Orice angajat trebuie sa stie ca managerul lui are 10 minute la dispozitie pentru a-l intelege, pentru a-l asculta si a-i explica ce se intampla in organizatie. In cazul meu, cand aveam usa deschisa, colegii stiau ca pot sa intre sa ma deranjeze. Usa era inchisa doar in cazul conferintelor sau intalnirilor importante", afirma fostul CEO.

Acesta recomanda managerilor sa comunice cu echipa lor atat informal cat si formal. In opinia lui Hotaran, intalnirile formale isi au importanta lor pentru ca numai atunci poti discuta intr-un cadru organizat, cu o agenda bine pusa la punct, despre lucruri care privesc strategia pe termen lung.

Cum ne dam seama ca suntem buni manageri?

"Vorbim despre atmosfera pe care reusim sa o cream la locul de munca, despre mandria angajatilor de a participa, de a face parte din echipa, iar energia lor pozitiva este absolut critica", precizeaza Silviu Hotaran.

In opinia fostului CEO, o stabilitate a fortei de munca reflecta o atmosfera sanatoasa. Hotaran ofera ca exemplu organizatiile adaptive in care exista multa independenta, exista mecanisme flexibile de luare a deciziilor, in care invatatul din greseli este apreciat.

"Comunicarea si transparenta este obligatorie pentru a produce intelegere si incredere", a adaugat consultantul, in cadrul emisiunii "Business Adviser". Hotaran este de parere ca nici un manager nu-si poate multumi toti angajatii, intrucat daca echipele sunt diverse, atunci si sistemele de perceptie sunt diverse.

" Potential de plangere exista in orice organizatie, ar fi bine sa-l inlocuim cu intelegerea si acceptarea", precizeaza Hotaran.

Ce facem pentru a nu ne demotiva angajatii cand se confrunta cu o taiere salariala?

"Cel mai important lucru este sa explicam de ce se ia aceasta decizie. De multe ori trebuie sa ne asumam responsabilitatea, care implica si greselile pe care le facem", a precizat fostul CEO Microsoft Romania.

Hotaran a amintit de un sondaj facut in urma cu un an, din care a reiesit faptul ca printre calitatile romanilor se numara dorinta si capacitatea de a munci, iar printre defecte, individualismul si lipsa asumarii responsabilitatii.

"Am constatat cu uimire ca multi manageri romani nu-si recunosc greseala. Unii au ridicat acest lucru la nivel de principii si spun ca, daca ne recunoastem greselile nu mai suntem respectati. Un om respectat care isi recunoaste greseala, este si mai respectat. Un manager care nu e capabil sa-si recunoasca greselile, deja si-a pierdut respectul", a declarat fostul CEO.

Vezi si alte episoade

Silviu Hotaran la Business Adviser: Sindromul "one man show", meteahna managerilor din Romania

Silviu Hotaran la Business Adviser: Leadership-ul, intre prietenie si datorie la locul de munca

Silviu Hotaran: Daca prima motivatie este banul, nu este angajatul potrivit pentru echipa ta

#adviser, #angajati, #business, #ceo, #hotaran, #manager, #respect, #silviu , #stiri Silviu Hotaran