Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Studiu:

Companiile de tehnica medicala si biotehnologie trebuie sa-si schimbe modelul de business pentru a supravietui

Companiile de tehnica medicala si biotehnologie trebuie sa-si schimbe modelul de business pentru a supravietui


Datorita orientarii catre servicii medicale bazate pe valoarea adaugata, inaspririi reglementarilor si lipsei de resurse, companiile de tehnica medicala si biotehnologie se vad nevoite sa fie mai creative atunci cand dezvolta produse si servicii noi si sa considere modele noi de business.

Strategiile inovative sunt esentiale pentru ca aceste companii sa poata supravietui si creste, se arata in studiul anual "EY - Pulse of the industry: medical technology report 2013".

"Doar tehnologia noua nu mai este indeajuns ca sa asigure compensare in sistemul medical. Ea trebuie sa genereze imbunatatiri ale starii de sanatate ce pot fi dovedite si sa fie eficienta din punctul de vedere al costurilor. Vestea buna este ca, in prezent, companiile de tehnologie medicala experimenteaza, intr-un ritm nemaiintalnit pana acum, abordari si modalitati noi de a crea si a livra valoare intr-un mod creativ", a spus Bogdan Tenu, Senior Manager in departamentul Asistenta in Tranzactii, EY Romania.

Industria de tehnologie medicala a fost puternic perturbata

Industria de tehnologie medicala a fost puternic perturbata prin convergenta a trei tendinte radicale. Prima dintre acestea este trecerea la servicii medicale atente la costuri, pe masura ce platitorii si furnizorii s-au vazut confruntati cu presiuni bugetare si escaladarea costurilor.

A crescut, de asemenea, presiunea exercitata de autoritatile de reglementare asupra industriei de tehnica medicala si biotehnologie prin inasprirea masurilor in mai multe domenii, inclusiv a procesului prin care produsele pot obtine aprobarile de comercializare, precum si in cazul relatiei dintre companii si medici.

In acelasi timp, industria se confrunta si cu reducerea de resurse, data fiind schimbarea asteptarilor investitorilor in contextul presiunilor de mai sus, dublata de impactul situatiei economice globale.

Oricare dintre aceste tendinte ar fi reprezentat in sine o provocare semnificativa pentru industrie. Faptul ca ele au loc simultan duce la "o furtuna" in piata de tehnologie medicala.

Industria de tehnica medicala a pierdut venituri de 131 de mld. dolari in 4 ani

Studiul EY evidentiaza ca incertitudinile in privinta platilor si reglementarilor au incetinit cresterea veniturilor, ducand la o "pierdere" estimata la 131 de miliarde de dolari in cazul liderilor comerciali din industrie intre 2008 si 2012.

Repere de performanta ale industriei in 2012

Cresterea veniturilor a ramas lenta, veniturile realizate de companiile listate de tehnologie medicala si biotehnologie din S.U.A. si Europa totalizand 339,6 miliarde de dolari in 2012, o crestere de doar 2%, cu mult sub ratele de crestere inregistrate inainte de criza.

Finantarile de tip "venture capital" au scazut cu 21% in aceasta perioada, ajungand, la 30 iunie 2013, la 3,5 miliarde de dolari, cel mai scazut nivel din ultimii 10 ani. Capitalul de inovare - fondurile disponibile pentru marea majoritate a companiilor aflate in stadiu pre-comercial - a scazut cu 11%, atingand cel mai jos nivel din ultimii sapte ani.

In acelasi timp, finantarile atrase au ramas relativ constante, ajungand la 29,5 miliarde de dolari, insa majoritatea fondurilor a ajuns la doar cateva companii mari. Majoritatea noilor credite accesate a fost folosita pentru refinantarea datoriilor existente.

Fuziunile si achizitiile s-au mentinut relativ constante. Valoarea fuziunilor si achizitiilor care au implicat companii de tehnologie medicala si biotehnologie din S.U.A. si Europa a ajuns la 47 de miliarde de dolari, in linie cu media de 48,5 de miliarde de dolari a ultimilor cinci ani. Cu toate acestea, dupa ajustarea prin scaderea unei mega-tranzactii care a totalizat 15,8 miliarde de dolari, valoarea fuziunilor si achizitiilor din 2012 a scazut cu 19%, la 31,2 miliarde de dolari.

Apar noi modele de business

"Trecerea la servicii medicale bazate pe valoarea adaugata a crescut mult influenta exercitata de pacienti si platitori, iar companiile medicale au ajuns la concluzia ca modelele lor de business trebuie sa tina cont de acest nou tip de client. Totusi, aceasta nevoie de a investi masiv in inovarea modelului de business vine tocmai in momentul in care resursele companiilor sunt sub o presiune tot mai mare", a adaugat Tenu.

Companiile au inceput sa considere noi modele de business care reflecta nevoile noului tip de client sub trei aspecte - "dincolo de produs", "dincolo de tratament" si "dincolo de spital".

In modelul "dincolo de produs", serviciile si solutiile care asigura rezultate mai bune sau au costuri mai mici, cum ar fi, de exemplu, semnarea unui acord pe 15 ani pentru unul dintre centrele medicale academice din S.U.A. pentru oferirea de tehnologie, dar si de consultanta.

Dincolo de tratament aduce preventie si monitorizare de la distanta pentru a creste eficienta rezultatelor (cum ar fi, de exemplu, cazul unei mari companii de echipamente medicale care a achizitionat cu 200 de milioane de dolari o firma de echipamente de telemedicina axata pe managementul la distanta al bolilor cronice).

Prin "dincolo de spital", pacientii sunt ajutati sa-si gestioneze starea de sanatate de acasa, fara sa mai fie nevoie de interventii clinice frecvente si costisitoare (cum ar fi, de exemplu, noul program dezvoltat de una dintre companiile-lider din industria medicala pentru tratamentul tulburarilor de somn prin servicii de educatie).

Firmele din industria medicala au nevoie sa-si dezvolte noi capabilitati

In mod cert, firmele din industria medicala au nevoie sa-si dezvolte noi capabilitati, insa, totodata, ele isi pot valorifica mai bine si punctele tari, care se pot dovedi foarte utile in noul context din zona serviciilor de sanatate: o structura centrata pe client, abilitatea de a identifica si de a raspunde rapid noilor nevoi ale clientului si, punctul forte al industriei, capacitatea de a identifica si dezvolta solutii tehnologice pentru provocari complexe. Procedand astfel, se va face un pas important pentru restabilirea increderii clientilor si investitorilor, fapt care va simplifica in viitor procesul de inovare a modelului de business.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1696 ori