Strategia Nokia: Vrem sa fim diferiti

Miercuri, 18 Ianuarie 2012, ora 18:36
2005 citiri
Strategia Nokia: Vrem sa fim diferiti

Stephen Elop, CEO Nokia, vorbeste despre strategia companiei si intentiile sale de a prezenta Windows Phone altfel decat iOS sau Android. Planul este bine structurat, iar cresterea se bazeaza pe momentul in care clientii vor incerca produsul, spune Elop.

Stephen Elop, are acum sarcina de a aduce compania catre succes, intr-o era in care telefoanele mobile clasice nu mai au loc. Misiune grea pentru seful unei companii care, pana nu demult, era lider intre companiile de telefonie mobila.

Elop a vorbit intr-un interviu acordat publicatiei Wired despre planurile Nokia de a-si recapata pozitia de top in industria telefoniei mobile, dupa ce companii precum Apple sau Google au acaparat piata si au introdus o noua preferinta in gusturile consumatorului: smartphone-ul.

El a caracterizat schimbarea fundamentala produsa in industria telefoniei mobile in ultimii ani drept o trecere la tehnica "ecosistemului".

"Inainte era vorba despre competitia intre un produs Nokia si alte produse de acelasi tip. In acest moment, vorbim despre servicii colective si tot ce graviteaza in jurul lor si care dau valoare produsului oferit. Aceasta evolutie a fost un element fundamental in decizia noastra de a continua o strategie impreuna cu Microsoft si Windows Phone", a spus acesta.

Stephen Elop justifica alegerea foarte simplu: "Vrem sa construim ceva doar pentru noi? Vrem sa ne alaturam ecosistemului Android? Sau urmam Windows Phone pentru a ne indeparta de multime si sa ne bucuram de oportunitatea de diferentiere. In mod evident, am ales cea de-a treia strategie".

CEO-ul Nokia isi sustine compania printr-o multime de cuvinte de lauda: "Acestea sunt primele telefoane Windows adevarate. Am dat ce am avut mai bun in materie de inovatie, in design industrial, cele mai bune camere, cel mai bun software, tot ce am avut am concentrat asupra platformei Windows. Noi nu lucram cu jumatate de masura", spune el, adaugand ca platforma Windows Phone nu este un suport static de aplicatii, ci ofera o experienta total diferita.

Planul Nokia de a scoate produsele sale in fata

"Daca ajungem in mainile clientului, si ei incep sa foloseasca un dispozitiv Windows Phone, ei vor ajunge sa il aprecieze. Aici apare, insa, adevarata problema", recunoaste Elop. El este convins ca doar atunci cand lumea va ajunge in stadiul de a incerca Windows Phone, abia atunci Nokia va castiga.

"Trebuie sa le demonstram oamenilor faptul ca aceasta experienta este diferita fata de ceea ce Android si iPhone incearca sa faca", spune CEO-ul Nokia, care vorbeste de alte cateva modalitati prin care poate aduce Windows Phone in mana utilizatorului.

"Trebuie sa ii familiarizezi pe consumatori cu asta. Trebuie sa ajungi intai la vanzatorii din magazinele de telefonie mobila", a declarat acesta.

Strategia Nokia de dezvoltare

"In primul rand, daca vorbim despre cele mai bune aplicatii, puteti urmari curba de calitate si sa observati ca sunt foarte putine aplicatii care atrag interesul tuturor. Noi si Microsoft, noi tintim in mod deliberat acele aplicatii, tintim acei dezvoltatori", spune Stephen Elop.

Una dintre principalel atuuri pe care Nokia le are este amprenta globala a brandului de companie. "Avem o acoperire foarte mare si contribuim cel mai mult la eforturile dezvoltatorilor din intreaga lume, mai mult decat oricare alta companie de telefonie mobila", adauga Elop.

"Am intalnit o multime de dezvoltatori din India, China, Brazilia si Mexico. Am intalnit o multime de dezvoltatori care creau aplicatii pentru Symbian si alte produse mobile de tehnologie mai putin inalta. Oamenii care au lucrat in acele medii sunt nerabdatori sa lucreze pentru Windows Phone. In acest moment ne aflam intr-un program de dezvoltare in fiecare tara, asa ca problema se va rezolva pe masura ce continuam procesul de dezvoltare", a declarat CEO-ul Nokia.

#strategie Nokia, #viitor Nokia, #Stephen Elop Windoes Phone, #incearca Windows Phone , #Telefoane mobile