Cele mai mari dezamagiri din industria Tech au fost aduse de super gadgeturile, care desi au trezit interesul multor potentiali utilizatori atunci cand au fost anuntate, ele nu au mai fost niciodata produse, din diferite motive.
De la controlerele wireless pentru consolele de jocuri din anii '80, pana la telefoanele cu proiector incorporat, Business24 prezinta cateva idei uimitoare pentru vremea lor, care insa nu au ajuns niciodata in mainile utilizatorilor.
Multe dintre aceste dispozitive au fost pur si simplu inaintea timpului lor. Pe masura ce tehnologia s-a dezvoltat si a inceput sa acopere cerintele acestora, echipamente similare au inceput sa apara pe piata si sa se bucure de un succes deosebit.
Amiga Walker PC
Amiga Walker era comparata cu casca lui Darth Vader. Sursa Foto: Nicholas Blachford
Amiga Walker arata a orice, numai a PC nu arata, la jumatatea anilor '90.
Niciun alt echipament aflat pe piata in acea perioada nu semana nici pe departe cu acesta. Placa de baza era construita pentru o carcasa de o anumita dimensiune, asa ca utilizatorii care voiau sa faca un upgrade trebuia sa cumpere o carcasa mai mare in care sa mute toate componentele.
Din pacate, compania care detinea marca Amiga s-a inchis inainte de a avea sansa sa vada daca acel echipament, care era comparat cu Darth Vader, ar fi putut avea succes, sau, din contra, sa nu trezeasca interesul.
Sega VR
Realitatea virtuala a fost abordata si in anii 90. Sursa Foto: Zaranyzerak/GameTrailer
In timp ce, astazi, toti pasionatii de realitatea virtuala au Oculus Rift, Sega si Nintendo au avut fiecare, in anii '90, propriile incercari.
Daca echipamentul Nintendo ar fi trebuit configurat si utilizat pe birou, cel la care s-a gandit Sega ar fi fost similar cu Rift, putand detecta si miscari.
Din nefericire, tehnologia nu a putut face fata, atunci, acestor cerinte. Zvonurile spun ca dezvoltarea acestuia a fost oprita si din cauza ca utilizarea pentru un timp mai indelungat cauza dureri de cap.
Atari 2700
Atari a lansat un controler wireless prea devreme. Sursa Foto: Atari Museum
Cea mai remarcabila caracteristica a consolei de jocuri Atari 2700 era controlerul wireless, revolutionar pentru acea perioada, mai exact pentru 1981.
Mic, confortabil, receptiv, controlerul era cu zeci de ani inaintea timpurilor sale. Din nefericire, semnalul sau se extindea pe o raza de 300 de metri si interfera cu alte echipamente electronice, ceea ce a determinat Atari sa opreasca lansarea acestuia.
In incercarea de a elimina problema cu inerferenta, Atarii a lansat alte controlere pentru 2700, insa acestea erau mult mai voluminoase, ceea ce a facut sa nu mai fie populare. Controlerele wireless au revenit la inceputul anilor 2000, cand tenloogia evoluase destul.
CrunchPad
CrunchPad trebuia sa fie ieftina
CrunchPad a fost, initial, rezultatul colaborarii dintre Michael Arrington, care facea parte din echipa TechCrunch si Fusion Garage. Trebuia sa fie o tableta web de 200 de dolari cu Ubuntu si WebKit la baza, gandita ca open-source pentru ca si altii interesati sa aduca imbunatatiri hardware.
In noiembrie 2009, CEO-ul Fausion Garage a anuntat echipa TechCrunch ca firma sa se retrage din acest parteneriat, urmand sa lanseze tableta pe cont propriu. Dupa mai multe amanari, tableta a fost prezentata la sfarsitul lui martie 2010, sub 0 noua marca, "JooJoo". Doar opt luni mai tarziu, FusionGarage a anuntat ca JooJoo a ajun s la finalul vietii.
Microsoft Courier
Courier, predecesorul SurfaceRT
Inainte sa se fi gandit cineva la Surface RT, este binecunoscut faptul ca Microsoft a incercat sa dezvolte tableta Courier. Aceasta avea doua ecrane de cate sapte inchi, iar puterea de calcul era furnizata de un procesor Tegra, iar sistemul de operare era o versiune modificata a Windows CE.
Ca si SurfaceRT, Courier nu ar fi putut rula aplicatii dezvoltate pentru versiunile "obisisnuite" ale Windows, si putea fi folosit atat prin atingere, cat si cu stylus, ca si Surface Pro.
Infinium Phantom
Phantom a fost Xbox One, dar aparuta cu noua ani mai devreme.
La Phantom s-a renunta din cauza lipsei banilor. Sursa Foto: farbfilm/Flickr
Avand la baza aceeasi arhitectura ca majoritatea PC-urilor si avand sistem de operare Windows, utilizatorii ar fi putut juca pe Phantom versiuni modificate ale jocurilor pentru PC, diferenta fiind ca puteau intra in posesia lor prin "download", nefiind stocate pe discuri fizice sau benzi magnetice sau alte modealitati de stocare.
Din pacate, Phantom Entertainment (care inainte se numea Infinitium Labs), nu a putun strange capitalul necesar pentru a dezvolta consola si serviciile necesare, chiar daca a trezit interesul multora.
Un telefon Motorola cu un proiector inclus
Telefonul cu proiector, un concept, inca
In 2007, Motorola a incheiat o intelegere cu Microvision, o companie care "miniaturiza" proiectoare, pentru a putea fi incorporate in terminale mobile.
Termenii acordului prevedeau ca cele doua companii trebuiau sa colaboreze pentru dezvoltarea unui echipament capabil sa proiecteze pe un ecran 854 x 480.
Spre deosebire de celelalte, acesta este inca un concept.