Cât de înapoiată este infrastructura noastră feroviară. Expert: ”Ucraina a mai așteptat două luni, după reabilitare, să taie românii iarba”

Duminica, 12 Februarie 2023, ora 21:30
484 citiri
Cât de înapoiată este infrastructura noastră feroviară. Expert: ”Ucraina a mai așteptat două luni, după reabilitare, să taie românii iarba”
Tren CFR FOTO: Facebook/ CFR Călători

România are deja 10.000 de kilometri de cale ferată. Cea mai mare parte trebuie modernizată pentru a se putea circula decent, în alte cazuri se ia în considerare reconstrucția. Multe dintre aceste lucrări sunt cuprinse în PNRR. Problema este că deși cererea pentru acest tip de transport crește, lucrurile se mișcă prea lent.

Expertul în infrastructură Horațiu Cosma, fost consilier în Ministerul Transporturilor pe vremea când ministru era Cătălin Drulă, a explicat într-un interviu pentru Ziare.com ce diferență este între mobilizarea românilor pentru a pune la punct calea ferată și cum se întâmplă în alte state.

Cât suntem de în urmă la infrastructura feroviară

Privită în ansamblu, România pare un șantier de lucrări de infrastructură rutieră. Avem mai multe autostrăzi și drumuri expres în diferite stadii, de la proiectare la execuție, se propun nou rute de legătură cu infrastructura rutieră din țările vecine, se fac licitații, se atribuie proiecte și se lucrează la foc continuu.

Dacă ne uităm la infrastructura feroviară, deși este nevoie și de acest tip de transport mult mai puțin poluant și mult mai sigur, aici lucrurile par din altă lume.

Se fac eforturi pentru modernizarea căii frate și a trenurilor. Se ia în considerare chiar achiziționarea de noi garnituri de mare viteză, însă avem o problemă.

”Degeaba cumpărăm trenuri noi dacă nu au pe unde să circule”, a explicat Horațiu Cosma. Viteza medie a trenurilor în România este sub media europeană pentru că sunt multe restricții din cauza liniilor învechite și nesigure.

Pare că suntem mult mai în urmă decât alte state din Europa.

”Este destul de greu de comparat dar pe mine m-a frapat momentul redeschiderii liniei de la Vișeul de Sus.

Ucrainenii în câteva luni au reușit să facă această reabilitare a liniei de pe partea lor în plin război. Ei au pus și auto-motorul la dispoziție care e produs, tot așa, în Ucraina și arată extraordinar. Iar pe partea românească, țară în Uniunea Europeană, aflată în timp de pace, linia arăta îngrozitor: buruieni, viteză redusă.

Chiar spuneau ucrainenii că după ce au reabilitat linia, au mai așteptat câteva luni ca românii să tundă iarba, să mai facă mici investiții să se poată da drumul circulației”, a explicat fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Acesta a subliniat importanța unei infrastructu ...citeste mai departe despre "Cât de înapoiată este infrastructura noastră feroviară. Expert: ”Ucraina a mai așteptat două luni, după reabilitare, să taie românii iarba”" pe Ziare.com

Istoria întortocheată a unui nou colos al statului. „Acum, că CFR Marfă nu mai e o vacă de muls, toată lumea o duce la fel de greu”
Istoria întortocheată a unui nou colos al statului. „Acum, că CFR Marfă nu mai e o vacă de muls, toată lumea o duce la fel de greu”
Guvernul alocă două miliarde de lei pentru o nouă companie de stat. Carpatica Feroviar România SA va înlocui CFR Marfă, o companie marcată de dificultăți financiare și o infamă...
#trenuri Romania, #mersul trenurilor, #CFR, #infrastructura feroviara Romania, #legatura viseu ucraina , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9771 RON

0.0006

1 USD = 4.8244 RON

0.0071
  1. Cele două meserii sigure în viitor, după ce mirajul joburilor în IT a fost spulberat de valul de concedieri. „Să acționăm ca un vânător”
  2. Schimbare majoră în politica unei linii aeriene low-cost foarte populare în România. Decizia a creat un val de nemulțumiri printre călători
  3. Previziuni economice sumbre pentru România, de la piața imobiliară la fondurile de pensii private: ”Vor primi 20%-30% mai puțini bani decât au cotizat”
  4. Cine plătește cei mai mulți bani la stat dintre un salariat, un SRL, PFA sau IMM. „Niște criminali economici”
  5. Cel mai bogat pensionar din România, mult mai avut decât foștii șefi de stat europeni. Câți pensionari trăiesc „pe picior mare”, față de cei care își duc viața de la lună la lună
  6. Taxa auto pe mașini poluante revine în România. De când intră în vigoare, ca obligație pentru cererea de plată 4 din PNRR
  7. Putin simte că a venit începutul sfârșitului: ”Glonțul de argint” al SUA lovește cu tărie Rusia
  8. Nu o ducem așa de rău cum ni se spune: Economia României, printre primele 20 de țări ale lumii. Cine se mai găsește în clasamentul făcut de Universitatea Harvard
  9. Guvernul, acuzat că pregătește un ”Nordis bugetar”. Economist: ”Titanicul românesc s-a lovit de ghețarul prețurilor și se scufundă”
  10. Mutare secretă a lui Putin, ce păcălește SUA și aliații: Structură de 6 miliarde dolari luată de la ”băieții deștepți”