Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

CFR nu renunță la vechile năravuri. ”A ales soluția simplistă de a pedepsi toți călătorii”

CFR nu renunță la vechile năravuri. ”A ales soluția simplistă de a pedepsi toți călătorii”

Asociația Pro Infrastructură (API) a atras atenția luni, 16 ianuarie, că CFR Călători încă mai cere declarație scrisă de mână la ghișeu, în gară pentru cei care doresc abonamente. Iar acest lucru se întâmplă deși s-a reușit digitalizarea achiziționării biletelor normale.

”CFR Călători: un pas înainte, doi înapoi la capitolul digitalizare. După eforturile târzii, dar lăudabile, de a eficientiza achiziția online a biletelor prin oferirea unei aplicații mobile și eliminarea restricțiilor de timp, pasul logic următor ar fi simplificarea achiziției abonamentelor.

Dar nu și la CFR Călători care vrea să compenseze modernizarea cu măsuri arhaice aberante, din pix, la propriu.

Conform site-ului oficial, dacă vrei abonament de 7 sau 30 de zile, trebuie să completezi un formular. Evident, exclusiv pe hârtie cu pixul. Motivul? Unii abuzau sistemul și solicitau restituirea anticipată a abonamentelor după ce au profitat de reduceri semnificative datorate termenului lung al abonamentului”, a explicat Asociația ProInfrastructură pe pagina de Facebook.

Experții de la API spun că din cauza birocrației, la ghișeele din gări se formează cozi mari.

”Ca răspuns, CFR Călători a ales soluția simplistă de a pedepsi toți călătorii frecvenți prin birocrație suplimentară care, bineînțeles, generează cozi la ghișee pentru toată lumea.

Culmea, ni se comunică pe același site că "Abonamentele lunare Nelimitat 30 și cele lunare Nelimitat 7 pot fi achiziționate și de la automatele de vânzare bilete din gări". Evident, aparatele nu pot accepta dosarul cu șină.

Cu alte cuvinte, poți ocoli noua restricție folosind un automat de bilete, procedura fiind așadar inutilă. Singurul ei efect este că strică și mai mult imaginea CFR Călători, cimentând ideea de companie de stat încremenită în secolul trecut.

Competitorii săi, precum TFC, au specificat clar cazurile în care se face restituirea restului de abonament astfel încât să ofere și o oarecare protecție socială. De exemplu, la schimbarea locului de muncă sau spitalizare.

Solicităm CFR Călători să lucreze accelerat la digitalizarea completă a serviciilor. Nu doar cu abonamentele, ci și în cazul cardului TrenPlus, unde dosarul cu șină e rege de ani buni”, mai arată AEI.

Dacă întâmplător ghișeul nu are pix ori formular, ghinion, călătorul rămâne fără card. Este cel puțin frustrant pentru ...citeste mai departe despre "CFR nu renunță la vechile năravuri. ”A ales soluția simplistă de a pedepsi toți călătorii”" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 264 ori