IMM-urile apreciaza cresterea vanzarilor pe piata interna ca principala oportunitate in 2009

Marti, 14 Iulie 2009, ora 16:37
1812 citiri
IMM-urile apreciaza cresterea vanzarilor pe piata interna ca principala oportunitate in 2009

Aproape 65% dintre IMM-uri apreciaza cresterea vanzarilor ca fiind principala oportunitate in afaceri pe parcursul acestui an, aceasta fiind urmata de extinderea pe noi piete si asimilarea de noi produse, potrivit "Cartei albe a IMM-urilor din Romania 2009", informeaza Newsin.

"Cele mai frecvente oportunitati in afaceri ale IMM-urilor pe parcursul acestui an sunt cresterea vanzarilor pe piata interna (indicata in 64,88% dintre firme), penetrarea de noi piete (41,77%), asimilarea de noi produse (40,22%), realizarea unui parteneriat de afaceri (33,39%), utilizarea de noi tehnologii (31,94%), obtinerea unui grant (23,66%) si sporirea exporturilor (20,56%)", conform Cartei albe a IMM-urilor.

De asemenea, dificultatile cu care se confrunta intreprinderile mici si mijlocii sunt scaderea cererii interne, semnalata de 62,06% dintre acestea, fiscalitatea excesiva (41,40%), birocratia (36,21%), intarzierile la plata facturilor de la firmele private (36,12%), costurile ridicate ale creditelor (35,30%), inflatia (33,76%), instabilitatea relativa a monedei nationale (31,76%), accesul dificil la credite (24,75%), coruptia (23,20%), cresterea nivelului cheltuielilor salariale (21,47%) si concurenta produselor din import (20,20%).

Totodata, evolutia cadrului legilativ este cel mai frecvent element contextual care a influentat negativ activitatile si performantele intreprinderilor mici si mijlocii. Aceasta a fost indicata de 51,32% dintre IMM-uri.

Alte asemenea elemente sunt birocratia excesiva(45,22%), coruptia (31,76%), schimbarile politice (22,93%) sau politica Fondului Monetar International si a Bancii Mondiale fata de Romania (17,11%). 

 

#imm, # dificultati, # vanzari , #Exporturi