Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Efectul crizei: Romanii si-au redus consumul

Efectul crizei: Romanii si-au redus consumul


Chiar daca in perioada februarie - decembrie 2011 a scazut procentul persoanelor afectate de criza, la nivel perceptiv, criza e prezenta in viata romanilor.

Romanii s-au obisnuit cu efectele crizei, pe care nu le mai vad atat de puternice precum in anii trecuti, vazand situatia similara din Europa Occidentala, insa raman in continuare afectati de cresterea preturilor, potrivit unui studiu al Mednet Marketing Research Center, informeaza un comunicat remis Business24.ro.

Referitor la ce anume i-a afectat pe romani cel mai mult, 59% dintre respondentii studiului s-au declarat afectati de cresterea preturilor, in timp ce 47,9% au fost afectati de reducerea salariului iar 18,6% de pierderea locului de munca.

In ceea ce priveste impactul asupra comportamentului de consum al romanilor, studiul releva ca 72,2% dintre romani si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine.

Astfel, 46,3% dintre respondenti au declarat ca au cumparat aceleasi produse dar in cantitate mai mica, in timp ce 10% au ales produse mai ieftine, iar 15,9% au achizitionat produse mai ieftine si in cantitate mai mica.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori si are o marja de eroare de +/- 3,45%.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1427 ori