Totul despre business planning (partea 4)

Vineri, 10 Septembrie 2010, ora 16:35
2038 citiri
Totul despre business planning (partea 4)

Totul despre business planning ( partea 1)

Totul despre business planning ( partea 2)

Totul despre business planning (partea 3)

 

DESIGN SI DEZVOLTARE

Exista trei sectiuni pe care trebuie sa le acoperi in partea de dezvoltare: dezvoltarea produsului, dezvoltarea pietei si dezvoltarea organizationala.

Fiecare dintre aceste elemente trebuie sa examinate, pornind de la faza investitionala a proiectului si pana la faza in care acesta va genera profit.

Cu toate ca aceste elemente difera in ceea ce priveste continutul lor, fiecare dintre ele se vor baza pe structura si obiectivele propuse.

Primul pas consta in evidentierea scopurilor si obiectivelor de dezvoltare, care ar trebui sa fie vizibile inca de cand s-a stabilit partea de marketing si concurenta.

Fiecare obiectiv pe care il stabilesti trebuie sa poata fi cuantificabil si fezabil.

Obiectivele care stau la baza dezvoltarii produsului se refera la procesul tehnologic sau la procesul de comercializare a acestuia.

Obiectivele organizationale se bazeaza pe obtinerea experientei, in vederea atingerii obiectivelor si dezvoltarii pietei.

Fara experienta necesara, sansele de a aduce un produs de succes pe piata se diminueaza.

Avand stabilite obiectivele si detinand o anumita experienta, trebuie sa propui un set de sarcini procedurale sau misiuni de lucru pentru fiecare domeniu al planului de dezvoltare.

Procedurile trebuie sa fie in linie cu dezvoltarea produsului, dezvoltarea pietei, si dezvoltarea organizatiei.

Procedurile ar trebui sa includa modul in care resursele vor fi alocate, cine este responsabil de realizarea fiecarui obiectiv, precum si modul in care se vor realiza aceste etape.

De obicei, atunci cand se stabilesc procedurile se ofera si o lista de sarcini de lucru care trebuie indeplinita.

Pentru a face acest lucru, mai intai trebuie sa modifici sarcinile de lucru astfel incat toate elementele individuale de munca sa fie lamurite in planul de dezvoltare.

Urmatoarea etapa este stabilirea prototipului, produsul executat special pentru a fi supus unor incercari si probe.

In general, exista trei faze pe care trebuie sa le parcurgi inainte ca produsul sa fie gata de livrarea finala:

Conceptul de produs - Sunt verificate toate caracteristicile produsului si specificatiile acestuia.

Fezabilitatea produsului -  Toate elementele-cheie ale produsului sunt verificate si cuantificate pentru a se asigura ca totul se desfasoara conform planului.

Definirea produsului - Toate elementele produsului sunt verificate in vederea asigurarii integritatii prototipului.

Programarea si costurile


Aceasta este una din cele mai importante sectiuni in dezvoltarea planului de afaceri.

Planificarea include totalitatea elementelor cheie dar si stagiile pe care trebuie sa le treaca un produs inainte sa fie livrat clientului.

Cand realizezi planul de afaceri, fa un tabel si trece in cate o coloana fiecare sarcina procedurala, alaturi de termenul necesar, data de inceput si data de sfarsit.

Bugetul operational


Planifica-ti un buget realist prin determinarea sumei de bani care iti este necesara pentru deschiderea afacerii (costurile de start) si a sumei necesare pentru a o pastra (costuri de operare).

La formarea bugetului operational, trebuie sa iei in considerare toate cheltuielile necesare pentru proiectarea produsului dar si pentru a-i asigura trecere de la protopip la productie.

Prin proiectarea produsului se urmareste determinarea aspectului exterior si a altor elemente privind caracteristicile calitative care vor permite acestuia sa satisfaca anumite cerinte ale consumatorului.

Costuri care trebuie incluse in bugetul operational :

Materiale
- Toate materiile prime utilizate in dezvoltarea produsului.

Personal- Toate costurile fortei de munca asociate cu dezvoltarea produsului.

Cheltuieli generale
- Toate cheltuielile necesare functionarii afacerii: taxe si impozite, chirii, telefon, utilitati, mobilier, etc

Cheltuieli administrative - Salariile personalului executiv si administrativ, alaturi de celelate functii.

Publicitate si promovare - Salariile personalului de marketing necesare pentru realizarea materialelor promotionale si a planului de marketing , care trebuie inceput inainte de livrarea produsului.

Servicii specializate - Acestea sunt costurile platite contabililor, avocatilor si consultantilor in afaceri.

Diverse costuri
- Costurile care sunt legate de dezvoltarea produsului.

Costuri cu echipamentele
- Stabileste mai intai de ce tip de echipament ai nevoie, daca vei achizitiona un echipament nou sau vei unul la mana a doua. In final daca te decizi sa cumperi echipamentele, stabileste daca vei plati in rate sau cu banii jos.

Personalul

Succesul afacerii va depinde in mare masura de existenta unui personal bine pregatit si motivat.

Asa cum am mentionat deja, o companie trebuie sa aiba un anumit nivel de experienta pentru a reusi, insa de cele mai multe ori, companiile angajeaza si personal necalificat.

Prin urmare, personalul trebuie sa fie recrutat, integrat in procesul de dezvoltare, si coordonat astfel incat sa formeze o echipa care sa duca la indeplinirea obiectivelor de dezvoltare.

Inainte sa incepi recrutarea, stabileste numarul de angajati necesari si calificarile acestora.

Dupa ce ti-ai facut o idee asupra personalului necesar, trebuie sa realizezi o descriere a jobului. Planul de afaceri va trebui sa contina si o scurta referire la responsabilitatile angajatilor.

In cele din urma, intreaga echipa trebuie sa cunoasca care este rolul lor in cadrul companiei.

Anticiparea riscurilor


In final, ar trebui sa fie anticipate riscurile care stau la baza dezvoltarii produsului.

Riscurile care pot aparea in timpul stadiului de dezvoltare sunt de obicei cele tehnice, marketingul, cerintele de personal si problemele financiare.

Prin identificarea si tratarea acestor probleme, vei inlatura unele dintre temerile majore referitoare la proiect si investitii, deoarece orice investitor doreste sa se asigure de faptul ca tu si echipa pe care o conduci sunteti pregatiti sa faceti fata oricarei situatii neprevazute.

#buget, #business, #costuri, #personal, #planning, #riscuri, #sarcini , #Buget