Pentru a-si motiva angajatii, un angajator trebuie sa apeleze la diferite metode pentru a maximiza eficienta fiecarui om din compania sa.
Cateva dintre metodele prin care angajatorul poate sa faca acest lucru sunt:
1. Cladirea unei relatii de comunicare eficienta intre ambele parti, angajat si angajator. Acest lucru consta in acordarea unei importante ridicate a parerilor angajatilor, dar si indrumarea lor in ceea ce priveste task-urile pe care acestia trebuie sa le efectueze. Angajatii trebuie sa beneficieze de detalii clare in ceea ce priveste munca lor.
2. Un alt mod prin care un angajator poate sa isi eficientizeze angajatii este oferirea de cosuri cadou corporate in preajma sarbatorilor, sau in momentul in care firma sarbatoreste un eveniment important.
Cosurile cadou corporate sunt un mod excelent de a-ti rasplati angajatii pentru aportul adus firmei.
3. Aprecierea angajatilor in momentul in care task-urile au fost realizate cu succes. Aprecierea in public este foarte importanta.
In cazul in care un angajator doreste sa isi corecteze angajatul, acest lucru este indicat sa se realizeze in privat.
4. Recunoasterea potentialului unui angajat si incurajarea acestuia de a se dezvolta si a evolua intr-o companie.
5. Angajatorul trebuie sa se asigure ca angajatii au suficient timp liber si folosesc acest timp liber acordat. Acest aspect poate suna usor ciudat, dar acest lucru este foarte important pentru a-ti pastra angajatii motivati.
Exista numeroase studii care atesta faptul ca angajatii care profita de concediile lor, sunt mult mai motivati si mai eficienti fata de angajatii care aleg sa nu isi ia timp liber.
La fel cum un angajat are nevoie de ore de odihna inainte de o zi productiva, in acelasi fel vacanta este necesara pentru a -l motiva si a-l eficientiza.
6. Angajatorul trebuie sa se asigure ca munca in compania sa inseamna mai mult. Nu totul se rezuma la profituri, ci si la impactul pe care munca respective il poate avea pentru companie si societate.
Anumite studii arata ca oamenii sunt mult mai motivate atunci cand lucreaza pentru organizatii care pot aduce schimbari in bine, in vietile oamenilor, nu numai in vietile actionarilor.
7. Discutiile cu angajatii in ceea ce priveste cresterea lor in companie. Cheia pentru a-ti motiva angajatii este sa stii ceea ce isi doresc acestia de la locul lor de munca.
Majoritatea isi doresc un loc de munca care ii ajuta sa isi dezvolte cariera. Este important ca angajatorul sa discute cu ei si sa se stabileasca un target pe care acestia trebuie sa il atinga. In felul acesta, angajatii vor fi mult mai motivati si vor avea o viziune clara asupra sarcinilor pe care trebuie sa le indeplineasca.