Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Gigantii telecom din UE au pierdut pariul 4G cu clientii

Gigantii telecom din UE au pierdut pariul 4G cu clientii


Operatorii de telecomunicatii din Europa de Vest au inceput sa reduca tarifele serviciilor 4G la numai cateva luni dupa lansare, semn ca, spre deosebire de piata SUA, europenii nu sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru acces mai rapid la internet.

Everything Everywhere (EE), operatorul britanic detinut in parteneriat de Deutsche Telekom si France Telecom, a redus in ianuarie tarifele pentru cele mai rapide servicii 4G.

In Franta, operatorul SFR controlat de grupul Vivendi a scazut cu pana la 25% preturile pachetelor construite in jurul serviciilor mai rapide de transfer al datelor. In Germania, prima mare piata vest-europeana cu servicii 4G, Vodafone a scazut pretul celor mai scumpe abonamente.

Discounturile, anuntate la numai cateva luni dupa lansarea serviciilor 4G de catre EE si SFR, sugereaza ca operatorii renunta la pariul ca clientii din Europa vor plati mai mult pentru a descarca mai repede muzica, clipuri video si alte tipuri de continut pe telefoanele mobile, tablete sau computere echipate cu modemuri wireless.

"Sectorul telecom din Europa este intr-o perioada de deflatie. Veniturile pe utilizator nu au crescut niciodata pentru mai mult de doua trimestre consecutive pe cele mai importante piete europene. 4G nu va schimba prea mult aceasta situatie", comenteaza pentru Bloomberg Benoit Maynard, analist pe telecomunicatii la banca franceza Natixis.

Dupa o perioada indelungata de scadere a tarifelor in Europa datorita interventiei autoritatilor de reglementare si competitiei tot mai dure, companii precum France Telecom (Orange) sau Vodafone sperau ca preturile mai mari care insotesc serviciile 4G sa impinga factura medie spre nivelurile mai ridicate din Statele Unite.

Verizon Wireless, cel mai mare operator din SUA, a incasat in ultimele trei luni ale anului trecut in medie 147 dolari pe luna pentru abonamentul de date la care pot fi conectate mai multe dispozitive simultan. La AT&T, numarul doi pe piata americana, abonamentele individuale de date (cu un singur numar) au adus in medie venituri de 65 de dolari pe luna in aceeasi perioada.

Odata cu cresterea exponentiala a traficului mobil de internet datorita raspandirii rapide a smartphone-urilor, operatorii telecom s-au vazut nevoiti sa efectueze investitii pentru a creste capacitatea retelelor. In Europa, traficul suplimentar din ultimii ani nu s-a tradus intr-o crestere a veniturilor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1977 ori