Cupoanele online de reduceri, o piata din care castiga si companiile, si consumatorii, si intermediarii

Luni, 10 Martie 2014, ora 17:50
2288 citiri
Cupoanele online de reduceri, o piata din care castiga si companiile, si consumatorii, si intermediarii
Sursa foto: Sonora Auto

Cristal Paine este o mama casnica, din Kansas - SUA, care isi creste singura cei trei copii. Femeia activeaza pe piata cupoanelor online de reduceri, lucrand din propriul fotoliu. Mai exact, cand nu ii ajuta la teme pe copii, se ocupa cu propriul blog, MoneySavingMom.com, care ii aduce venituri semnificative.

In fiecare luna, 1,75 milioane de vizitatori se inghesuie pe site-ul ei pentru a obtine diferite cupoane. Atunci cand un cititor imprima o oferta sau face click pentru o achizitie, Paine obtine 30 de centi la fiecare 25 dolari de la furnizorii de cupoane web. Iar asta se intampla de peste 3.000 de ori pe zi, conform Bloomerb.

Astfel de bloggeri sustin cresterea cererii pentru cupoane digitale, dar si companiilor care furnizeaza astfel de servicii, inclusiv Coupons.com, firma care a fost listata la bursa din New York.

Peste 110 de milioane de americani vor fi interesati cupoane digitale in 2014

eMarketer Inc estimeaza ca peste 110 de milioane de adulti americani vor fi interesati de astfel de cupoane digitale in acest an.

"Cand nu stii cum vei plati chiria, devii creativ", a declarat Paine, 32 de ani, care a inceput sa foloseasca cupoanele digitale in 2004, cand sotul ei urma facultatea de drept. "Am folosit toate serviciile oferite pe site-uri pentru a casiga si economisi bani, iar acum pot ajuta cititorii sa economiseasca sute de mii, probabil milioane, de dolari".

Piata promotiilor digitale a avut o evolutie fulminanta in ultimii ani, dupa ce publicatiile traditionale au pierdut abonati si au proliferat aplicatiile pentru smartphone-uri, care au permis consumatorilor sa gaseasca reduceri.

Numarul celor care folosesc cupoane pe dispozitive mobile este estimat sa creasca cu 26% in acest an, la 76,7 milioane, in timp ce piata cupoanelor digitale va ajunge la la 110,8 milioane, conform eMarketer.

Spre deosebire de Groupon Inc si LivingSocial Inc, care au castigat popularitate prin reduceri drastice, Coupons.com, dar si altele, ofera reduceri disponibile in diferite publicatii.

Coupons.com, vanzari de aproape 170 de milioane de dolari

Coupons.com, cu sediul in Mountain View, California, a fost infiintata in anul 1998, cu sase ani inainte ca Mark Zuckerberg sa lanseze Facebook. In 2009, vanzarile companiei au depasit 40 milioane dolari, iar dupa inca patru ani, au crescut de peste patru ori, la 167,9 milioane dolari in 2013. Coupons.com este condus de Steven Boal, care a fondat compania.

Coupons.com a atras 168 de milioane de dolari printr-o oferta publica de listare la bursa, prin vanzarea a 10,5 milioane de actiuni pentru 16 dolari fiecare. Actiunile au crescut cu 88%, la 30 de dolari.titlu, capitalizarea fiind de 2,18 miliarde dolari.

Pentru a se extinde pe internet, Coupons.com a lansat un site pentru bloguri, unde mamicile pot promova cupoane ca sa obtin bani, similar cu programul de afiliere al Google. Compania are in prezent aproximativ 30.000 de afilieri.

Ebates, care ofera reduceri la magazinele de vanzare cu amanuntul cand utilizatorii fac cumparaturi de pe propriu site, a fost, de asemenea, infiintata in anul 1998. Compania din San Francisco a ales JPMorgan Chase & Co pentru o oferta publica de listare.

RetailMeNot, din Austin, Texas, are o valoare de piata de 2,26 miliarde de dolari, dupa ce vanzarile sale a crescut anul trecut cu 45%, la 209,8 milioane de dolari. Pretul actiunilor sale s-a dublat de la listarea la bursa.

Competitie in crestere

Paine a postat posteaza multe oferte de la Coupons.com pe site, pentru care primeste bani, in cazul in care sunt accesate de vizitatori.

Paine, al carei sot este avocat, spune ca 10-20% dintre veniturile zilnice sunt obtinute de la Cupons.com, si cate 5% de la Ebates si Swagbucks. Are intelegeri cu sute de companii si promoveaza diferite oferte, de la cele gratis, la cele mai scumpe.

Competitorii de pe aceasta piata trebuie sa faca fata unei concurente din ce in ce mai mare, fiind multe oferte promotionale virtuale, mai ales ca printre potentialii competitori sunt amintiti si Google si Facebook.

Chiar si cu o concurenta tot mai acerba, sunt multe oportunitati de crestere pe aceasta piata, tranzactiile digitale incheiate reprezentand sub un procent din totalul cupoanelor distribuit, conform NCH Marketing Services.

Brian Hoyt, purtator de cuvant al RetailMeNot, a declarat ca datorita concurentei, compania dezvolta noi produse si oferte, in incercarea de a atrage noi utilizatori, dar si pentru a "lupta pentru loialitatea lor de fiecare zi." Spre deosebire de alte astfel de companii, RetailMeNot nu plateste bloggeri pentru a promova oferte.

Josef Gorowitz, co-fondator Swagbucks, a declarat ca firma sa isi pune baza pe un alt model de afaceri. Firma rasplateste consumatorii care acceseaza serviciile sale, de exemplu, pe cei care participa la diferite sondaje sau folosesc motorul propriu de cautare. "Recompensele" pot fi carduri cadou pentru Amazon.com, Starbucks sau Target Corp.

Veniturile Swagbucks au crescut cu 51% anul trecut, la 53 de milioane de dolari, a spus Gorowitz. Swagbucks are peste 1.000 de promoteri pentru serviciile sale.

Heather Hernandez, 38 de ani, mama a doi copii, este unul dintre acestia. A inceput sa posteze pe blog in 2008, iar acum obtine venituri stand acasa cu copii sai, fara sa faca nimic din ce a invatat la facultatea de constructii. In fiecare luna, ea are 31.000 de vizitatori pe site-ul sau, Freebies4Mom.com.

Hernandez obtine 30% din venituri de la Swagbucks si Coupons.com, iar restul provine din alte servicii, tot de pe internet.

Una dintre cititoarele sale este Lee Degiovani, profesoara si mama a doi copii. Ea nu are timp sa caute oferte pe internet, insa, avand conturi pe MoneySavingMom.com si CouponMom.com, obtine informatiile necesare si utile.

#promotie internet, #cupoane internet, #afaceri internet , #Stiri Internet