Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Numarul tinerilor din Romania care detin tablete s-a dublat intr-un an

Numarul tinerilor din Romania care detin tablete s-a dublat intr-un an


In randul tinerilor din Romania, numarul posesorilor de tablete s-a dublat in perioada martie 2013 - martie 2014. In acelasi timp, intentiile de cumparare pentru tablete sunt mai mari in mediul rural fata de mediul urban.

Aproape toti tinerii, indiferent de varsta, se implica direct in cumparaturile care ii privesc, potrivit raportului de cercetare YouBUS 2013 - 2014: "Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum".

Acesta este primul studiu local care identifica evolutia tinerilor pe parcursul unui an de zile. Printr-o cercetare sistematizata, recurenta, studiul urmareste cele mai importante elemente de referinta despre tinerii din Romania si surprinde evolutia lor in timp.

Acest barometru indeplineste atat un rol social si cultural, facand lumina asupra unor aspecte despre tineri prezentate frecvent in spatiul public fara o baza critica, dar si unul legat de brandurile care vizeaza tinerii, concentrand informatii actionabile in zona de business.

Cercetarea YouBUS 2013-2014 are la baza o abordare cantitativa complexa, dedicata segmentului tinerilor, realizata pe un esantion reprezentativ la nivelul populatiei din Romania, cu varsta intre 14-26 ani (3.776 de persoane). Raportul de cercetare reuneste date culese in intervalul de 13 luni dintre martie 2013 - martie 2014, reusind astfel sa evidentieze tendinte si dinamica acestora pentru un set de obiective foarte diverse: de la cumparare si consum, la atitudini, la activitati si interese.

Fetele, mai putin atrase de cumparaturile online

Potrivit studiului, mai putine fete cumpara online decat baieti si mai putin de un tanar din sase se avanta sa comande online din strainatate. Zona Bucuresti-Ilfov conduce clasamentul, cu 34% dintre respondenti cumparand in ultima luna online.

De asemenea, intentiile de cumparare pentru tablete sunt mai mari in mediul rural fata de mediul urban.

Tot din raportul de cercetare YouBUS 2013 - 2014, reiese ca mai mult de o treime dintre baieti joaca la loto, pariuri sportive sau jocuri de noroc.

Ingrijirea personala este categoria, din cele investigate, cu cel mai mare ecart intre comportamentul de cumparare si cel de utilizare. Pe categoria pasta de dinti, continua suprematia Colgate, cu cel mai mic market share inregistrat in zona Bucuresti-Ilfov.

Avand la baza analize de trend si overall, raportul permite sectoarelor si brandurilor interesate de tineri sa coreleze fluctuatii ale indicatorilor de preferinta si consum cu sezonalitatea si chiar cu impactul actiunilor de marketing pe care le initiaza ele sau concurentii. Culegerea recurenta si lunara a datelor maximizeaza valoarea analizelor si acuratetea insight-urilor, eliminand astfel anumite distorsiuni rezultate din campanii intensive de comunicare si exclusivitatea "starii de fapt" suprinse in cercetarile ad-hoc.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1180 ori