Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vrei sa intri cu magazinul tau in online? Iata cateva sfaturi

Vrei sa intri cu magazinul tau in online? Iata cateva sfaturi


Daca vorbim despre migrarea in online, totul incepe cand vezi ca o parte din industria in care activezi incepe sa fie deja pe internet, iar clientul final cere sa cumpere si sa aiba acces la produsele tale si prin acest mediu.

"Ideal este ca demersul sa se produca prin studierea clientului din online, pentru a-i oferi cea mai buna experienta", spun reprezentantii ContentSpeed, agentie de e-commerce full service, are o experienta de peste 13 ani in comertul online din Romania, intr-un comunicat de presa remis Business24.

Magazinul online este, de multe ori, o afacere noua pentru multe companii si e indicat sa se inceapa cu un plan de afacere pe cel putin un an.

Acesta ajuta mult in raportul cu managementul, furnizorii si cu echipa de proiect. In acest caz, esentiala este si alegerea drept partener a unei agentii de e-commerce cu experienta, care poate contribui sau realiza planul de business ca prim pas concret.

Odata luata decizia de a asigura o prezenta si pe internet, trebuie stiut ca acest mediueste, in fapt, o prelungire naturala a comertului si asa cum e necesara casa de marcat, trebuie si un magazin online.

Clientii deja se asteapta sa poata interactiona si pe internet, iar daca experienta nu este dintre cele mai bune, si imaginea brandului va avea de suferit.

Conform unui studiu realizat de Google in 2014, 62% din romanii fac showrooming, adica merg in magazine ca sa vada produsele dorite si apoi cauta online cel mai bun pret.

Mai exista si webrooming, adica vizitarea site-urilor magazinelor ca sa vada promotiile sau gama recenta de produse, inainte de a merge fizic pentru a cumpara (si, implicit, testa).

ContentSpeed: Lectii invatate dupa 13 ani de comert online

-un magazin online poate ajunge in top 3 pe nisa lui sau pe piata pe care o tinteste dupa trei ani de la lansare;

-magazinele au identificat un nou public si si-au extins cu succes reteaua de magazine in regiunea neacoperita;

-chiar daca magazinul a fost din start online, merita investit intr-o prezenta offline sub forma unor showroom-uri in mall-uri sau magazine on-spot pentru diverse evenimente;

brandurile din mall-uri pot atinge prin magazine online zone ale Romaniei, unde infrastructura de comert offline nu este inca dezvoltata si dezvoltarea ar costa mult.

Care sunt costurile pentru un magazin mediu spre mare

Operatiunile in online, si implicit costurile acestora depind foarte mult de domeniul de activitate si complexitatea soft-urilor deja implementate, care asigura gestiunea stocurilor, procesarea comenzilor sau livrarea acestora.

Costurile de dezvoltare initial si investitiile in promovare si mentenanta in primul an pot varia intre 20.000 si 100.000 de euro.

Acest cost e insa un procent mic din vanzarile obtinute in primul an.

In zona de dezvoltare, dupa primele luni de operare si primele sute de comenzi, eforturile se muta spre automatizarea proceselor si introducerea de noi modalitati de promovare.

Bugetul alocat marketingului online pentru atragerea vizitatorilor si a clientilor este, in general, de 5-10 ori mai mare decat cea in dezvoltare, in functie de ritmul de crestere a afacerii dorite.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1515 ori