Romanii fac cumparaturi online in valoare de aproximativ 3.000 de lei in fiecare ora, potrivit unui studiu 2Parale realizat pentru primele noua luni ale acestui an.
Romanii fac comenzi mai mari decat in 2011, iar numarul comenzilor care depasesc valoarea de 400 de lei a crescut cu 12% in perioada mentionata.
In plus, valoarea medie a comenzilor s-a marit cu 10%, ajungand la 198 de lei.
Romanii cheltuiesc in medie, pentru achizitionarea unui produs din categoria tip IT&C, aproape 800 de lei. Pe de alta parte, pentru haine, incaltaminte si accesorii se aloca, in medie, 222 lei pentru fiecare comanda.
"Pietele de comert online si marketing afiliat confirma trendul crescator pe care il urmeaza in ultimii ani. Pe final de an, ne asteptam la o crestere accelerata pe fondul sarbatorilor de iarna si al activitatilor de marketing, precum Black Friday si iChallenge. Este interesant de urmarit dinamica anumitor categorii de produse, deja nu mai exista tipuri de articole care sa nu fi fost cumparate online", a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale.
Cea mai buna perioada pentru comertul online a fost septembrie, care a adus magazinelor online vanzari de peste 2,6 milioane de lei, numai prin 2Parale.
La nivel de obiceiuri de consum, miercuri si joi sunt zilele preferate pentru cumparaturi, cu mici variatii in functie de categoria articolelor procurate.
Cel mai mare flux de tranzactii online are loc in timpul pranzului, probabil de la birou in cazul multor cumparatori, cu o revenire si un nou varf dupa ora 20.00.