Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Va fi PR Tech urmatoarea frontiera a marketingului?

Va fi PR Tech urmatoarea frontiera a marketingului?


Asa cum au aparut solutii automate utile pentru orice activitate, de la e-mail marketing si publicitate digitala, la managementul relatiilor cu clientii, si marketingul a trecut de la "presupuneri" la operatiuni de date in cloud.

Preluarile facute de Adobe si imbunatatirile aduse de Oracle serviciilor oferite arata implicarea acestor companii pe piata de marketing cloud, ceea ce demonstreaza ca afacerile de marketing automatizat sunt in plina expansiune, datorita cresterii rapide a mediului digital, spun cei de la Mashable.

Publicitatea digitala - care poate furniza multe cifre si grafice despre evolutia campaniilor - este in crestere in sectorul unde banii sunt exprimati in termeni de bugete de marketing.

Dupa cum a spus Geoffrey Morre, "nu poti administra ceea ce nu poti masura".

Alimentata de marite cerinte de continut ale internetului, o parte importanta din puzzle-ul marketingului digital incepe sa iasa in fata ca un factor cheie. Relatiile publice - o data captive conceptului de Advertising Value Equivalencies (AVEs) - au avut schimbari semnificative odata cu digital media si marketingul continutului.

Ca si social media si evolutia ad-tech-ului din motoarele de cautare din ultimii ani, si PR-ul incepe sa simta impactul tehnologiilor emergente.

Bryan Stolle, de la Mohr Ventures Davidow, a declarat ca firma a inceput sa investeasca in aceasta noua "frontiera".

Si nu sunt singurii. Alte firme, cum ar fi Crosslink Capital, A-Grade si Sigma Prime, dau semne ca sunt foarte interesate de tehnologia PR.

Ce reprezinta ecosistemul PR tech

Pentru cei care conduc acest nou concept, "PR Tech" este o "oportunitate enorma". Ecosistemul de relatii publice, ce cuprinde de la agentii de publicitate, la startup-uri de "big data", este inca in dezvoltare si incepe sa uneasca toate punctele pentru a lucra impreuna si a construi un mediu pe baza datelor structurate.

In timp ce producatorii traditionali de software de PR, cum ar fi Cision si Business Wire, investesc foarte mult in parteneriate tehnologice, firme de capital de risc colaboreaza cu cele de private equity, cum ar fi GTCR, care a achizitionat recent Vocus, pentru a intra in ecosistemul Tech PR.

Si noii veniti in acest domeniu, cum ar fi Optimizely si Contently sau Scripted si OneSpot, au fondurile necesare asigurate de diferiti mari investitori.

Continutul este regele

Asa cum in centrul ecosistemului "ad tech" sunt designul si creativitatea, in centrul ecosistemului PR Tech domina continutul. Este acel continut, bine gandit si cu accent pe mesaj, care are capacitatea de a avea impact asupra clientilor mai mult decat publicitatea.

Jeff Pyat, seful Outbrain, ofera o perspectiva sustinuta de multe dintre companiile inovatoare din domeniul PR tech.

"A fost o evolutie pentru PR dupa ce continutul a devenit un element central pentru orice campanie mare. PR-ul a produs mereu continut cu putere de convingere - in special in mass-media. Dar ce s-a schimbat in peisajul de continut este ca acum avem nevoie de o distributie scalabila, angajanta, si in cele din urma de atribuire".

Companii precum Outbrain si OneSpot au facut mult mai usoara aplificarea continutului de catre clienti, prin 'paid media', domeniu dominat anterior de unele agentii de media.

"Suntem martori evolutiei industriei PR catre un domeniu tehnologic unde operatorii sunt capabili sa utilizeze toate resursele aflate la dispozitia lor", a spus Pyatt.

Oportunitatile bat la usa: semnale timpurii de convergenta marketing/PR

La intersectia dintre marketing si tehnologie, devine tot mai clara convergenta din piata. Investitiile Adobe si Oracle in "marketing cloud", dar si preluarile Convertro de catre AOL si Adometry de catre Google, cu ecosistemul Ad Tech aflat intr-o pozitie puternica, dau sens miscarilor facute de investitori si inovatori pentru a completa puzzle-ul marketingului cu noi inovatii in relatiile publice.

Managerii din marketing isi pot imagina acum o lume in care ar putea avea datele despre cheltuielile PR si rezultatele campaniilor cu o acuratete mare, ca de altfel date despre orice alt aspect al unei campanii de publicitate. Ca si cand ar fi fost injectata putina stiinta in arta relatiilor publice.

PR incepe sa detina o mare parte din creatia de continut, cum ar fi continutul de marca si sindicalizare, care este o componenta cheie. Numai aceasta schimba paradigma PR, transformand-o dintr-un "centru de costuri", intr-un "centru de profit" - o idee sustinuta de inovatiile din randul aplicatiilor PR, care incep sa aduca valori solide pentru a demonstra impactul real al PR-ului, dincolo de simpla "brand awareness".

Dar chiar are PR-ul, cunoscut pentru lipsa de inovatii tehnologice, posibilitatea de a rivaliza, intr-adevar, cu fratele sau ad tech? Timpul o va spune. Daca ar fi sa faca un pariu, cei de la Mashable ar sustine PR-ul.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1307 ori