Antreprenorii trebuie sa invete cum sa-si revina, nu ce trebuiau sa faca inainte de esec

Duminica, 23 Martie 2014, ora 10:26
2216 citiri
Antreprenorii trebuie sa invete cum sa-si revina, nu ce trebuiau sa faca inainte de esec

In prezent, in Silicon Valley, ca si in ceilalti "stupi" de antreprenoriat din intreaga lume, abia daca trece o saptamana fara sa apara pe prima pagina a publicatiilor un nou miliardar sau o noua companie, cu un nume ciudat, care a obtinut fonduri impresionante de la un finantator.

Totusi, pe langa fiecare succes, vor exista si o multitudine de esecuri. Oamenii uita cu usurinta ca initiativele multor antreprenorii sunt, de multe ori, stopate de catre investitori nerabdatori, co-fondatorii rebeli sau de alte probleme aparute peste noapte, conform The Economist.

Nimeni nu stie acest lucru mai bine decat Ben Horowitz. Unul dintre cei mai proeminenti "venture capitalists", Horowitz a fost, anterior, directorul executiv al unui startup, el personal trecand printr-o experienta pe care a numit-o "the Struggle".

Cu aceasta "lupta" se confrunta tinerii antreprenori cand planurile lor de afaceri, initial bine puse la punct, sunt lovite de competitori agresivi sau de o economie care nu merge bine. Lipsa de noi idei, de bani sau de incredere, ii determina pe multi antreprenori sa arunce prosopul, in loc sa continue lupta.

Horowitz apreciaza ca aceasta situatia, des intalnita, este o risipa si ca, in cazul in care cei cu probleme ar fi primit sfaturi mai bine, multi ar fi putut sa schimbe situatia cu care s-au confruntat si sa construiasca afaceri de succes.

"The Hard Thing About Hard Things"

Una dintre problemele pe care le-a identificat Horowitz este aceea ca sunt prea multe carti de management si cursuri care se concentreza pe a spune antreprenorilor ce ar fi trebuit sa faca, dar rareori ofera detalii despre cum sa-si revina dintr-un esec.

De ceva timp, Horowitz are un blog, popular, prin care ofera sfaturi pentru conducerea unei afaceri. El a strans sfaturile in cartea sa, "The Hard Thing About Hard Things", care este, pana la urma, un compediu la indemana oricui.

Dar ce iese in evidenta in aceasta carte, sunt primele capitole, unde ofera antreprenorilor cu probleme o contralovitura la lovitura primita, avand experienta castigata in propria lupta, ca sef al Loudcloud, o firma de cloud computing pe care a fondat-o impreuna cu mai multi parteneri, printre care si Marc Andreessen, care este acum partenerul sau in firma Andreessen Horowitz.

Loudcloud a fost lansata chiar inainte "explozia" firmelor dot.com din 2000.

In aceste capitolele amintite, el descrie toate problemele aparute la Loudcloud, de la pierderea unor clienti foarte importanti, la lipsa de capital.

Tot in aceasta carte, apare si o fraza care, conform celor de la The Economist, ar trebui sa fie inclusa in manualele de baza pentru antreprenori: "If you are going to eat shit, don't nibble".

Cartea are multe recomandari notabile, cum ar fi importanta crearii unei culturi de companie prin comportamente specifice. La Andreessen Horowitz, de exemplu, Horowitz spune in carte ca angajatii sunt amendat cu 10 dolari pe minut in cazul in care intarzie la intalniri cu antreprenori. Totusi, nu toate sfaturile pe care le-a inclus in carte sunt convingatoare, dar "substanta" este mai mult decat suficienta pentru a o transfoma intr-una clasica pentru antreprenori.

#horovitz carte, #sfaturi antreprenori , #Stiri International