Constructorii de autostrazi contesta licitatiile romane

Joi, 28 Aprilie 2011, ora 23:05
2079 citiri
Constructorii de autostrazi contesta licitatiile romane

Un numar de sapte consortii si firme au contestat rezultatele licitatiilor la alegerea constructorului autostrazilor Timisoara-Lugoj si Orastie-Sibiu, printre care Colas (Franta), Max Boegl si Tehnologica Radion din Romania, iar pentru Nadlac-Arad si Lugoj-Deva nu au fost inregistrate contestatii, informeaza Mediafax.

 

Licitatia pentru Timisoara-Lugoj a fost castigata de asocierea romano-italiana Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o oferta de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) si de asocierea italiana Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o oferta de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, in lungime de peste 25 kilometri.


Ambele loturi sunt contestate de consortiile Confort SA Timisoara/Monteadriano Engenharia E Construcao, Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis si Construcciones Y Promociones Balzola/Rover Alcisa/Puentes din Spania, potrivit datelor furnizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

In plus, al doilea lot a mai fost contestat de asocierea romano-franceza Constructii Feroviare Iasi/Colas/Egis Romania.

Lucrarile pentru autostrada Orastie-Sibiu (82 kilometri) au fost impartite in patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost castigat de compania austriaca Strabag, cu o oferta de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) ar urma sa fie realizat de companiile Straco Grup din Romania si Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.

Rezultatul licitatiei este contestat de consortiile Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis pentru primul lotul, de Max Boegl Romania/Geiger/Tancrad/Primacons pentru lotul doi, si de firma romaneasca J&P-Avax pentru lotul patru.

 

Initial, a fost contestata si licitatia pentru proiectare si executia lotului unu al autostrazii Lugoj-Deva, de catre asocierea greceasca Aktor/Shapir, dar ulterior aceasta si-a retras contestatia.


Licitatia pentru autostrada Lugoj-Deva, in lungime de 27,4 kilometri, a fost castigata de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.

CNADNR a primit in total 64 de oferte pentru autostrazile Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu, valoarea totala a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei.

Doar patru loturi nu au fost contestate, respectiv Nadlac-Arad (doua loturi), lotul trei al autostrazii Orastie-Sibiu si autostrada Lugoj-Deva (prin retragerea contestatiei).

Autostrazile sunt incluse in coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.

CNADNR a reziliat recent un contract de 224 milioane euro atribuit Colas pentru constructia autostrazii Cernavoda-Medgidia intrucat compania franceza nu a finalizat proiectarea autostrazii decat pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, insa a solicitat costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu doi ani.

#constructori de autostrazi, #colas, #autostrazi, #licitatii pentru autostrazi , #Romania

Curs valutar

1 EUR = 4.9766 RON

0.0003

1 USD = 4.5135 RON

0.0050
  1. Avertismentul economiștilor pentru români: „Va fi jale în 2025". Câți bani primesc unii angajați ca să-și dea acum demisia
  2. Românii pot cumpăra titluri Tezaur începând de luni. Dobânzile, aceleași ca în septembrie
  3. Criza din fabricile României. Capcana economică din care industria nu a reușit să scape în 2024
  4. O companie a guvernului maghiar pregătește o lovitură de proporții în România. Vrea să preia o societate importantă dintr-un domeniu strategic
  5. Măsura dură ce ar putea afecta toți românii, din 2025: „Am avertizat, deja"
  6. Dimensiunea dezastrului! România are deficit de cont curent mai mare decât Franța, la un PIB de zece ori mai mic!
  7. Cum va arăta România în 2050. O populație îmbătrânită și sub nivelul din 1950
  8. PSD pregătește impozitul progresiv înainte de campania electorală. Angajații ar putea rămâne cu sute de lei în plus în buzunar SURSE
  9. Județele unde românii câștigă cele mai mari salarii. 1 din 3 cetățeni se află la limita supraviețuirii
  10. Investiție uriașă de zeci de milioane de euro într-o fabrică de procesare a cartofilor pentru prăjit. Va fi cea mai mare din România și va produce de 6 tone pe oră