China isi creste influenta in Israel: Cale ferata asiatica la Eilat

Duminica, 14 Aprilie 2013, ora 12:17
2328 citiri
China isi creste influenta in Israel: Cale ferata asiatica la Eilat

Guvernul israelian a aprobat luna trecuta proiectul de constructie a unei cai ferate care sa uneasca centrul tarii de Eilat, preconizata sa inlocuiasca, cel putin partial, tranzitul in Canalul de Suez in ceea ce priveste transportul marfurilor prin Marea Rosie si Marea Mediterana si Israel, potrivit ziarului Haaretz preluat de portalul israelian Cursor.

Construirea noii linii, pe o lungime de 173 km, va necesita ridicarea a 63 de poduri, cu o lungime totala de 4,5 km, precum si a cinci tuneluri, cu o lungime totala de 10 km.

Dupa finalizarea acestui proiect, calatorii din centrul tarii vor putea sa ajunga la Eilat in decurs de numai doua ore.

Costurile de constructie sunt estimate la 30 de miliarde sekeli. Executivul israelian spera ca proiectul va fi finantat si realizat de chinezi.

Unii experti israelieni au pus deja sub semnul intrebarii beneficiile posibile ale proiectului respectiv, exprimand totodata indoieli cu privire la motivele reale ale implicarii partii chineze in constructia caii ferate.

Portul Eilat, afirma acestia, nu dispune de un terminal adecvat pentru incarcarea si descarcarea containerelor si in imediata sa vecinatate nu exista un loc unde un astfel de terminal ar putea fi construit. Timpul de transport pe ruta Eilat va fi de patru ori mai mare decat prin Canalul Suez. Potrivit lui Ezra Sadan, fost director general in Ministerul israelian de Finante, costul transportului va fi de cateva ori mai mare decat tranzitul prin Suez.

Profitabilitatea transportului de calatori este de asemenea pusa la indoiala, avand in vedere ca guvernul de la Tel Aviv a aprobat recent constructia unui nou aeroport la nord de Eilat, care va concura cu calea ferata.

In acest context, editorialistul de la Haaretz explica disponibilitatea chinezilor de a se implica intr-un proiect putin profitabil prin singurul motiv de cautare a profitului.

In ultimii zece ani, China se implica activ in diverse proiecte privind extractia de resurse minerale sau de construire a infrastructurii de acces la resurse minerale, gratie resurselor sale valutare imense, estimate la mai mult de trei trilioane de dolari.

Pentru implicarea in proiectul din Israel, chinezii vor cere, probabil, licenta de operator al liniei de cale ferata si acces la resursele minerale, cum ar fi potasiul din Marea Moarta, considera editorialistul de la Haaretz, care estimeaza ca o investitie atat de uriasa va duce inevitabil la cresterea influentei politice a Chinei asupra guvernului israelian.

#cale ferata China Eilat, #cale ferata China Israel, #influenta China Israel , #China

Curs valutar

1 EUR = 4.9704 RON

-0.0025

1 USD = 4.5850 RON

0.0101
  1. Experții trag semnalul de alarmă: Cea mai mare criză din istorie lovește România și alte 100 de țări
  2. Mafia bulgară profită după intrarea parțială în Schengen. Schema prin care economia subterană din țara vecină câștigă bani grei
  3. Suma uriașă pe care o vor plăti românii, pentru organizarea alegerilor. Semnal de alarmă: „Nemaivăzut așa ceva, pe vreme de pace!"
  4. O multinațională cu profituri de miliarde de euro anunță finalizarea unei fabrici în Transilvania
  5. Două țări NATO ”plâng” după Putin: Ucraina le lovește dur, punând bariera Rusiei
  6. A intrat în vigoare „taxa pe lux”. Care sunt marjele de impozitare și până când trebuie să se grăbească românii să-și declare bunurile
  7. Se deschide un nou lot pe Autostrada A0 Sud. Când vom putea circula aproape 250 km fără oprire pe un drum de mare viteză VIDEO
  8. Colapsul care amenință România, din 2030: „Va fi un tsunami financiar!"
  9. Care este avuția medie netă a românilor. Suma pare foarte ridicată la prima vedere
  10. Cea mai mare putere din Vest și 800.000 de români loviți de criză: Norvegia, Suedia și Polonia o depășesc