Flanco: Electronicele si electrocasnicele au aceeasi pondere in cosul romanilor ca si parfumurile

Marti, 19 Noiembrie 2013, ora 15:47
2324 citiri
Flanco: Electronicele si electrocasnicele au aceeasi pondere in cosul romanilor ca si parfumurile

Electronicele, electrocasnicele si produsele IT reprezinta 2,6% din cosul de cumparaturi al romanilor, aproape la fel ca parfumurile, a declarat Madalin Rugeanu, property&development manager la Flanco Retail.

"Bulgaria are un consum de 86 de euro pe cap de locuitor, iar Germania de zece ori mai mare. Retailul electroIT inseamna 2,6% din cosul romanilor, o piata atat de competitiva mai este doar in zona de parfumuri. Noi din 2010 avem un focus pe servicii, pentru ca preturile nu le mai putem duce in jos. Retailerii trebuie sa puna accentul pe servicii, pentru ca de acum diferenta o va face calitatea acestora. Ne-am orientat pe servicii pentru a ne mentine business-ul sustenabil", a adaugat Rugeanu, la o conferinta de profil.

El spune ca pentru a creste cheltuielile cu acest segment ar trebui sa convinga oamenii sa cheltuie mai putin pe mancare, care are pondere de peste 40% in cosul de cumparaturi.

Potrivit reprezentantului Flanco Retail, o competitie importanta vine de la retailul online, dar si de la hipermarketuri.

"Vanzarile online au ajuns de la 7% anul trecut la 22-23% in acest an si estimam ca vor atinge 25% in 2014. (...) Hipermarketurile nu mai pot atrage consumatori doar cu reclame pentru mancare, si atunci aduc oameni in magazine cu reclame la televizoare si electrocasnice si pun presiune pe marjele retailerilor de profil", a aratat Rugeanu.

In ceea ce priveste extinderea, el spune ca strategia Flanco este ca nu deschide daca magazinul nu este profitabil din prima zi.

"Cred ca este importanta zona de dezvoltare in centre comerciale. Modelul nostru de expansiune este ca daca un magazin nu este profitabil din prima zi, nu deschidem. Daca sunt chirii nesustenabile, nu deschidem. Consolidam ce avem si oferim valoare adaugata clientilor", a spus Rugeanu.

Cu peste 900 de angajati si 82 de magazine, Flanco Retail opereaza business-ul fostei companii Flanco International. Retailerul este controlat de The Retail Network SRL, unde omul de afaceri Iulian Stanciu detine 100% din partile sociale.

Anul trecut, Flanco a inregistrat o cifra de afaceri de 137 milioane euro, in crestere cu 25% comparativ cu 2011. Pentru acest an, compania estimeaza un avans al afacerilor de 15%.

#cumparaturi electronice Romania, #vanzari IT Romania, #retail electronice Romania, #vanzari Flanco , #Electronice