Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Patronatele din Portul Constanta ameninta cu suspendarea activitatii

Patronatele din Portul Constanta ameninta cu suspendarea activitatii


Membrii organizatiei patronale "Operatorul portuar" Constanta afirma ca isi vor suspenda activitatea, pentru a se alatura protestelor anuntate de Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare cu privire la intentia Guvernului de a trece Portul Constanta in administrarea consiliului local.

"Organizatia Patronala 'Operatorul portuar' Constanta a luat act de anuntul facut de Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare, prin presedintele Federatiei, dl. Mircea Burlacu, prin care lucratorii portuari isi arata intentia de a demara actiuni de protest cu privire la intentia Guvernului Romaniei de trecere a actiunilor Portului Constanta catre Consiliul Local Constanta", se arata intr-un comunicat al organizatiei patronale, remis duminica AGERPRES.

"Operatorul portuar" Constanta isi exprima solidaritatea cu Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare. Mai mult, membrii patronatului vor suspenda conform legislatiei in vigoare, activitatea, pentru a se alatura propriu-zis protestelor, pana la rezolvarea imediata a solicitarilor, se mentioneaza in comunicat.

"Lipsa de raspuns a Guvernului Romaniei poate duce in aceasta situatie pana la blocarea efectiva a Portului Constanta'', subliniaza membrii organizatiei.

Organizatia patronala "Operatorul portuar" reuneste 33 de companii care isi desfasoara activitatea pe domeniul portuar.

In cadrul companiilor membre ale organizatiei patronale lucreaza peste 6.000 salariati, reprezentand mai mult de 60% din numarul total de persoane angajate pe domeniul portuar. Companiile membre ale organizatiei patronale, prin activitatea desfasurata, contribuie cu peste 85% la veniturile Administratiei Portului Constanta (CN APM).

Contributia organizatiei patronale la bugetul local prin activitatea desfasurata este de circa 2.000.000 euro/trei ani (2011 - 2013), ceea ce reprezinta aproximativ 30% din acesta. Contributia organizatiei patronale la bugetul de stat este de 45.000.000 euro/trei ani (2011 - 2013).

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a declarat, sambata, la Tulcea, ca membrii Comisiei Europene se vor pronunta cu privire la intentia autoritatilor romane de a transfera 13% din actiunile detinute la Portul Constanta la administratia locala.

''Mentinerea unui centralism la nivelul Ministerului Transporturilor in Portul Constanta nu are legatura cu realitatile europene. Mai mult, in anul 2008, atunci cand s-a facut transferul gratuit a 20% din actiuni, nimeni nu a cerut acordul Uniunii Europene. Pe data de 5 mai, am sesizat CE, am aratat ca infrastructura strategica va ramane in proprietatea statului si in administrarea ministerului si am cerut sa se pronunte daca se creeaza un avantaj nelegal Consiliului local Constanta prin acest transfer'', a spus ministrul, intr-o conferinta de presa sustinuta la Tulcea.

Potrivit acestuia, daca CE va fi de acord, autoritatile romane vor incepe demersurile pentru a obtine avizele din partea Ministerului Finantelor si a Ministerului Justitiei, apoi vor scoate la bursa un pachet de 14% din actiunile detinute la Administratia Portului Constanta.

''Vorbim despre o societate care doar administreaza portul, actionariatul acesteia apartinand statului roman. Transferul gratuit a 13% din actiuni si scoaterea pe bursa a 14% din actiunile detinute la APC fac parte dintr-o strategie a ministerului legata de apartenenta Romaniei la UE. Vrem ca autoritatea centrala si cea locala sa aiba reprezentare egala in actionariatul Portului Constanta, dupa modelul european'', a precizat ministrul.

Autoritatile romane se asteapta in acest context la o scadere a evaziunii fiscale, dar si a muncii la negru, cu atat mai mult cu cat in prezent numarul angajatilor portului constantean reprezinta 10% din cel al angajatilor unitatii de acum peste 25 de ani, atunci cand activitatea portului era mai scazuta decat cea din zilele noastre.

Referindu-se la intentiile anuntate privind organizarea unor proteste in Portul Constanta din cauza deciziei autoritatilor romane, ministrul Transporturilor a precizat ca ''operatorii privati nu au legatura cu actionariatul APC''.

Si celelalte porturi dunarene din Romania, cu exceptia celor de la Braila si Galati, vor fi transferate autoritatilor locale, potrivit ministrului Sova, raspunsul CE cu privire la legalitatea acestor demersuri urmand sa fie primit in maximum o luna de la transmiterea sesizarilor de catre autoritatile romane.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1741 ori