Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Doar o treime dintre romani folosesc Internetul aproape zilnic. Vezi ce acceseaza

Doar o treime dintre romani folosesc Internetul aproape zilnic. Vezi ce acceseaza


Numai 32% dintre romani folosesc internetul aproape in fiecare zi (in medie) iar dintre acestia 75% acceseaza paginile de socializare si 72% comunica online prin mesaje text, potrivit rezultatelor studiului 'Internetul in viata de zi cu zi', comandat de Google si realizat in cinci tari: Romania, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria si Polonia.

Numarul romanilor care folosesc aproape zilnic internetul este cel mai redus dintre toate cele cinci tari.

Potrivit studiului citat, dintre romanii conectati la internet 67% folosesc smartphone-uri sau telefoane mobile pentru a se conecta, iar 32% folosesc tabletele, procente mai mari decat in celelalte cinci tari.

De asemenea, 60% dintre respondenti sunt deschisi la noutati tehnologice precum cautarea vocala, cel mai mare procent dintre toate cele cinci tari.

Pe de alta parte, potrivit studiului, femeile socializeaza mai mult pe internet decat barbatii iar daca ar ajunge pe o insula pustie, jumatate dintre femei ar alege sa ia cu ele un calculator sau un smartphone conectat la internet. In cazul barbatilor, prima optiune este un cutit (36%), insa la o distanta foarte mica de dispozitivul conectat on-line (34%).

Laptop-urile, cel mai des folosite pentru cautari on-line

Laptop-urile si calculatoarele personale sunt cel mai des folosite pentru cautari on-line, in timp ce smartphone-urile si tabletele se folosesc pentru accesarea retelelor de socializare. Potrivit studiului, o treime dintre romanii aflati in mediul on-line intra pe internet de indata ce se trezesc.

In schimb, numai 35% dintre cei care intra on-line fac operatiuni bancare astfel (pe ultimul loc intre cele cinci tari) si sunt penultimii in ceea ce priveste cumparaturile on-line (60%).

Pe de alta parte, romanii sunt cei mai impatimiti autori de bloguri dintre toate tarile participante in studiu: 12% detin bloguri, in timp ce in celelalte tari procentul abia ajunge la 7%.

Dupa cautarea pe internet, mediile de socializare sunt principalul motiv al accesarii internetului de catre romanii conectati: 75% dintre ei intra frecvent pe retelele de socializare iar Facebook este lider incontestabil in conditiile in care 97% dintre romanii care folosesc mediile de socializare au un cont de Facebook. Google+ este a doua retea ca popularitate in Romania, cu un procent de 44% din utilizatorii de retele de socializare. Verificarea paginii de Facebook, Google+, Twitter sau Instagram este cea mai raspandita activitate pe smartphone si pe tableta in cazul romanilor - 58% utilizatori pe smartphone si 45% pe tableta.

YouTube, principala sursa pentru divertismentul video

Peste trei sferturi dintre romanii conectati urmaresc videoclipuri on-line sau le descarca de pe internet. Mai mult, televizorul nu este cel mai important mijloc de divertisment video pentru aproape jumatate dintre acestia, 46% petrecand mai mult timp urmarind videoclipuri in mediul on-line (sau obtinute on-line) decat programe TV. In ceea ce priveste divertismentul video, YouTube este principala sursa, mai bine de doua treimi (68%) din utilizatorii de internet urmarind videoclipuri pe YouTube.

Alarma, ceasul si camera sunt cele mai populare aplicatii smartphone si aproximativ 80% dintre romani le folosesc. Daca este conectat la internet, functiile informative (41%) si de divertisment (34%) ale smartphone-ului sunt considerate mai utile decat cele ale unui telefon obisnuit. In ceea ce priveste divertismentul pe smartphone, utilizatorii romani apreciaza cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) si fotografia (47%).

Romanii conectati la internet isi petrec majoritatea timpului liber on-line. Navigarea pe internet in cautare de stiri si intamplari interesante este principala activitate in timpul liber a romanilor conectati (58%). De asemenea, retelele de socializare si folosirea instrumentelor de comunicare on-line sunt printre activitatile preferate de petrecere a timpului liber (41%), imediat dupa programele TV (49%).

'Atractia online-ului este atat de mare incat primul obiect ales sa il ia pe o insula pustie este, in medie, un dispozitiv conectat la internet (41%), mai important decat un prieten (37%) sau un cutit (26%). Majoritatea isi incep ziua on-line: utilizatorii impatimiti intra pe internet de indata ce se trezesc (32%), un sfert dintre ei in timpul rutinei de dimineata si 5% in drum spre scoala', se arata in documentul citat.

Femeile comunica on-line mai mult decat barbatii

Femeile si barbatii au obiceiuri diferite privind folosirea internetului in viata de zi cu zi - femeile folosesc internetul mai des decat barbatii pentru a comunica, iar barbatii descarca aplicatii si urmaresc programe TV on-line ceva mai des decat femeile. Atunci cand isi petrec timpul liber on-line, barbatii citesc mai multe stiri si informatii decat femeile (63% fata de 53%), in timp ce femeile prefera sa socializeze si comunica on-line mai mult decat barbatii (47% fata de 36%).

Intalnirile on-line nu reprezinta o idee buna pentru romani, deoarece 58% considera ca internetul nu este un loc potrivit pentru a incepe o relatie, desi cred ca este locul potrivit pentru a-ti face prieteni. Numai unul din cinci romani prezenti in spatiul on-line au incredere in internet in privinta relatiilor romantice, barbatii fiind mai dispusi sa stabileasca intalniri on-line decat femeile (26% fata de 18%).

Studiul a fost realizat de IIBR cu ajutorul metodei CAWI (studiu on-line) in cadrul proiectului 'Internetul in viata de zi cu zi' care a inclus cinci tari: Polonia, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria si Romania. In fiecare tara, studiul a cuprins 1.000 de respondenti in vaRsta de cel putin 15 ani, care folosesc internetul in mod regulat (cel putin o data pe saptamana).

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres
Articol citit de 1357 ori