Reguli de eticheta in afaceri, pe Facebook

Luni, 29 Martie 2010, ora 20:56
3731 citiri
Reguli de eticheta in afaceri, pe Facebook

Daca nu esti atent, marketingul pe retelele sociale si, mai ales pe Facebook, poate face business-ului tau mai mult rau decat bine.

Pentru a-ti creste sansele de succes pe Facebook, iata cateva reguli de stabilire a etichetei in afaceri:

Evita formularile la persoana I

Vorbeste despre afacerea ta la persoana a doua sau a treia.

Spre exemplu, atunci cand anunti prezenta la o conferinta sau un targ, poti posta pe Facebook "(Numele companiei) va avea un stand la acest targ", in loc de “voi participa".

Acelasi lucru este valabil si atunci cand raspunzi comentariilor, nu raspunde niciodata cu "eu cred ca".

Concentreaza-te pe calitate, nu pe cantitate

Calitatea fanilor prezenti pe o pagina de Fan are o importanta mai mare decat numarul lor.

Daca vrei sa publici un mesaj in genul "ajutati-ne, mai avem nevoie de 214 fani ca sa atingem 3000", mai gandeste-te o data.

Numerele arbitrare nu au niciun efect asupra utilizatorilor. Concentreaza-te pe stabilirea de relatii de calitate.

Afiseaza comentariile fanilor tai

Vizitatorii vin pe pagina ta de Facebook din doua motive: sa afle ce pui la cale si sa citeasca ce au spus altii despre compania ta.

De aceea, este indicat sa iti lasi fanii sa posteze mesaje direct pe wall-ul tau. In calitate de administrator, vei putea sterge comentariile sau postarile de pe wall care nu sunt potrivite.

Evita auto-promovarea excesiva

Facebook este un site de socializare, nu de vanzari. Desi potentialii clienti se asteapta ca afacerea ta sa fie prezenta pe Facebook, ei nu doresc sa le consumi din timpul dedicat socializarii, incercand sa le vinzi anumite produse si servicii.

Limiteaza la minimum numarul de update-uri trimise fanilor, pentru a nu risca sa-ti pierzi din credibilitate.

Socializeaza cu fanii tai

Atunci cand fanii tai publica intrebari sau comentarii, multumeste-le si apoi incearca sa le raspunzi, intr-un interval de timp acceptabil.

Daca un utilizator publica poze sau videoclipuri pe wall-ul tau, comenteaza la ele.

Nimic nu e mai rau decat sa vizitezi pagina de Facebook a unui brand si sa vezi intrebari fara raspuns sau comentarii ignorate.

Publica update-uri de status, in mod regulat

Fanii Facebook isi pierd interesul destul de repede daca nu ii tii la curent cu ultimele noutati despre compania ta. Publica statusuri noi, fotografii si videoclipuri recente.

Daca ai un blog, seteaza un feed de stiri care sa preia automat continut de pe blog si sa-l publice pe pagina de Fan.

Fii autentic si transparent

Membrii Facebook au o toleranta redusa fata de utilizatorii cu intentii ascunse. Fii cat poti de original si de transparent.

Daca faci o greseala, fa tot posibilul sa o remediezi si apoi publica modul in care ai rezolvat problema.

#afaceri, #eticheta, #facebook, #marketing, #retea, #sociala , #stiri Facebook