Facebook - al patrulea cel mai mare distribuitor de continuturi informative de pe internet

Vineri, 05 Februarie 2010, ora 09:47
1781 citiri
Facebook - al patrulea cel mai mare distribuitor de continuturi informative de pe internet

Platforma de socializare Facebook a devenit al patrulea cel mai mare distribuitor de continuturi informative de pe internet, pe fondul tendintei oamenilor de a petrece tot mai mult timp online pe retelele sociale. 

Google, Yahoo!, MSN si Facebook sunt, in ordine, cei mai mari patru distribuitori de continuturi informative de pe internet, din 2009, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata Hitwise, precizeaza Mediafax.


Anul trecut, Facebook a surclasat Google News, evoluand de la 1% in ianuarie 2009 la 3,5% saptamana trecuta.


Google News a atras, luna trecuta, doar 1,39% din numarul total de vizite pe site-uri media si de stiri, in timp ce Google Reader, un serviciu de RSS care nu a avut niciodata un mare succes, a atras soar 0,1% din numarul total de vizite pe aceste site-uri.


Cresterea capacitatii Facebook de a redirija internautii catre alte site-uri de stiri a fost relationata cu faptul ca timpul petrecut de internauti pe retelele de socializare a crescut semnificativ in ultimele 12 luni.


Facebook a inceput, recent, sa ii incurajeze pe utilizatori sa creeze canale de stiri personalizate in cadrul retelei de socializare.


"Intr-o epoca in care stirile circula foarte rapid, prietenii sunt de cele mai multe ori cele mai bune filtre pentru a vedea cele mai semnificative informatii", a declarat Malorie Lucich, purtator de cuvant al Facebook, pe blogul companiei.


Facebook a inceput sa devina important pentru mari branduri din segmentul media, precum Wall Street Journal, care isi publica stirile si pe pagina de pe platforma sociala.


"Facebook ar putea fi un factor de confuzie in lumea media si in cea a stirilor. Deja Wall Street Journal publica continuturi pe Facebook si poate reteaua de socializare va putea evita problemele pe care Google le-a avut recent cu Rupert Mudoch", a declarat Heather Hopkins, analist online la Hitwise.


Totodata, Facebook are mai multe avantaje decat un motor de cautare. Pe Facebook, o persoana poate deveni fan al unei surse de informatie precum Wall Street Journal, ceea ce poate duce la un numar mai mare de accesari a site-ului, decat prin utilizarea motoarelor de cautare sau prin Google News.


Potrivit unor informatii vehiculate pe piata media, Facebook ar putea sa le ofere publisherilor o serie de aplicatii de analiza de date.

 

#facebook, # stiri, # retea socializare, # internet , #stiri Facebook