Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Informatiile, mina de aur pe care Facebook trebuie sa o exploateze

Informatiile, mina de aur pe care Facebook trebuie sa o exploateze


Oamenii de stiinta ai Facebook sunt in cautare de noi descoperiri legate de comportamentul uman. Ceea ce au gasit deja ar putea oferi companiei noi modalitati de a castiga bani pe baza informatiilor noastre personale si ar putea revolutiona ceea ce stim in acest moment, despre societate.

Daca Facebook ar fi o tara, o comparatie pe care si fondatorul Mark Zuckerberg a facut-o in cadrul unui discurs public, ar fi a treia din lume ca numar de locuitori, avand in vedere cei 900 milioane de membri ai retelei, scrie TechnologyReview.

Aceasta ar depasi cu mult orice regim din trecut sau din prezent, in ceea ce priveste monitorizarea vietii cetatenilor sai: conversatii private, fotografii de familie, si inregistrari de excursii rutiere, nasteri, casatorii si decese, toate ajung in serverele companiei si sunt depozitate acolo. Facebook a colectat cele mai ample pachete de date despre comportamentul social uman.

Si totusi, chiar daca Facebook a devenit o parte integranta a vietii moderne, compania nu a reusit sa faca prea multe cu informatiile pe care le detine.

Acum, ca Facebook s-a listat la bursa, presiunea de a dezvolta noi surse de profit, va forta probabil compania sa faca mai mult cu tezaurul sau de informatii.

Tot acest stoc de date se contureaza ca o umbra supradimensionata asupra a ceea ce este astazi industria publicitatii online, asupra ingrijorarilor cu privire la confidentialitatea utilizatorilor web si asupra rivalilor, precum Google. Cu alte cuvinte, toata lumea are sentimentul ca aceasta resursa fara precedent va naste "ceva" mare, dar nimeni nu stie deocamdata ce.

In interiorul "Bell Labs" al companiei Facebook

Eforturile Facebook pentru a afla ceea ce poate fi invatat din datele noastre sunt conduse de Cameron Marlow, o femeie de 35 de ani. Cunoscut pe plan intern ca echipa de stiinta de date, departamentul condus de Marlow este un fel de "Bell Labs" pentru era social-networking. Departamentul are 12 cercetatori, dar este de asteptat ca personalul sa se dubleze in acest an.

Ei folosesc matematica, cunostinte de programare si stiinte sociale, pentru a extrage datele noastre, atat pentru a dezviolta afacerea Facebook, cat si pentru a contribui la cunoasterea sociala.

Daca alti analisti ai companiei manipuleaza informatii referitoare la activitati specifice online, echipa Marlow poate inota in tot oceanul de date cu caracter personal, pe care le pastreaza Facebook. Dintre toti angajatii Facebook, acesti cercetatori au cea mai buna sansa de a descoperi ceea ce poate fi invatat cu adevarat, din aceasta imensitate de informatii cu caracter personal, compilate intr-un singur loc.

Facebook a reusit sa stranga atat de multa informatie, pentru ca are metode ingenioase de a colecta datele: utilizatorii trebuie sa completeze paginile de profil cu varsta, sexul, adresele de e-mail. Altii ofera detalii precum numarul de telefon sau daca sunt implicati intr-o relatie. Timeline le permite utilizatorilor sa adauge informatii in sistem cronologic. Mesajele si fotografiile sunt de multe ori introduse cu locatia precisa, iar Facebook reuseste sa monitorizeze activitatea din afara site-ului de socializare, cu ajutorul butonului "Like".

"Cele mai mari provocari pe care compania Facebook le are de infruntat sunt si cele ale stiintelor sociale in general. Scopul nostru nu este sa schimbam modeul de comunicare al societatii, ci sa il intelegem pentru a putea adapta reteaua de socializare", a declarat Marlow.

Informatiile, mina de aur pentru Facebook

Facebook are nevoie de noi surse de venit, pentru a raspunde asteptarilor investitorilor. Chiar si dupa listarea dezamagitoare, valoarea companiei este inca supraestimata, luand in calcul zona de advertising care nu trece prin cea mai buna perioada.

Asadar, o modalitatea de a obtine un plus de profit ar fi pur si simplu vanzarea informatiilor, pe principiul AdSense de la Google. De asemenea, ar putea oferi informatii advertiserilor si proprietarilor de site-uri, care sa reliefeze modul in care continutul este distribuit pe Facebook.

Insa indiferent de modalitatea pe care o va folosi, Facebook trebuie sa demonstreze ca este capabila sa valorifice informatiile de care dispune.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1896 ori