Microsoft: strategie agresiva pe preturi

Miercuri, 22 Iulie 2009, ora 09:45
2476 citiri
Microsoft: strategie agresiva pe preturi

Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, s-ar putea sa anunte joi prima scadere a veniturilor din istorie, dupa ani in care s-a bucurat de un cvasi-monopol si a dictat preturile pe piata, iar solutia gasita de Steve Ballmer, directorul executiv care l-a inlocuit pe Bill Gates, pare sa fie o scadere agresiva a preturilor pentru a recuceri cota de piata.

Aplicatiile de baza Microsoft, pachetul Office, dar si alte servicii online, vor fi oferite publicului la preturi foarte accesibile, scrie Business Week. Microsoft revine la o politica mai populista dupa ce ani de zile a fortat preturile sa mearga in sus fiind un cvasi-monopol.

Se pare insa ca o competitie tot mai puternica din partea rivalilor sai Google, IBM sau Apple obliga Microsoft sa schimbe strategia intr-un moment dificil. Vestea buna pare sa fie lansarea Windows 7, un sistem de operare care a fost laudat pina acum de toti specialistii din domeniu care l-au testat.

Microsoft a avut pina acum cele mai bune marje de profitabilitate pe vanzarile de software, dar se pare ca aceasta perioada se apropie de sfarsit, spun specialistii din Statele Unite.

Companiile refuza sa faca investitii noi in software, iar criza economica blocheaza vanzarile pe pietele in curs de dezvoltare unde Microsoft crestea puternic in ultimii ani.

Se pare ca Steve Ballmer va anunta reducerea preturilor inclusiv la Windows, produsul de baza al companiei. Informatia vine dupa ce Google a anuntat ca lucreaza la un sistem de operare competitor, Chrome OS, care va fi oferit gratuit.

Microsoft vrea sa ofere produsele ieftin, renuntand la marjele de profit mari, pentru a creste cotele de piata acum cand mai poate face acest lucru.

Specialistii companiei cred ca aplicatiile sunt deja apreciate si ca pretul accesibil va face sa fie adoptate si de firme si de utilizatorii finali. Un pret mai mic e mai bun decat utilizarea unei versiuni piratate, spun ei.

Windows 7 va avea un pret redus fata de Vista, iar Office a fost ieftinit la 100 de dolari, cu versiuni de 50 de dolari in tarile foarte sarace.

Microsoft are oferte speciale pentru China, India, Brazilia, tarile cu populatie foarte mare, dar venituri foarte mici. Aici sunt oferte de la 29 de dolari. Dar vanzarile cresc exploziv de la luna la luna.

In cazul Windows 7, versiunea de baza va fi ieftina, dar utilizatorii vor putea plati pentru diverse upgrade-uri, pe masura ce au nevoie de ele.

Pe scurt, produsele sunt mai accesibile, dar sunt de asemea mai multe forme in care Microsoft poate incasa bani de la utilizatori, pentru a creste incasarile.

Ramane de vazut ce rezultate anunta Microsoft joi, iar analistii asteapta cu sufletul la gura eventualul acord de colaborare cu Yahoo, care ar putea sprijini ambele companii.

De altfel si Yahoo anunta rezultatele financiare saptamana aceasta.

#bill, #gates, #microsoft, #strategie , #stiri Bill Gates