In timp ce Apple, producatorul iPhone-ului, Google, care a scos pe piata Nexus One, si RIM, compania care produce Blackberry, se lupta la vedere pentru titlul de cel mai bun smartphone din lume, companiile furnizoare de servicii dedicate gadget-urilor isi disputa batalia suprematiei in penumbra.
Cei mai importanti furnizori de servicii de telefonie mobila din SUA au ca obiectiv upgradarea retelelor de la 3G la 4G si stabilirea unor preturi concurentiale, potrivit Forbes.Piata furnizorilor de retea este una nesigura, avand in vedere nivelul de investitii necesar si lipsa garantiei ca un abonat va sta mai mult decat durata unui singur contract.
Din acest motiv, AT&T a inregistat castiguri mult mai mici decat Apple, in urma parteneriatului strategic. Mai jos cu un nivel se afla piata retelelor informatice, unde competitia este la fel de acerba. HP si Cisco se lupta pentru o cota de piata mai mare.
Ceea ce complica lucrurile la acest nivel este faptul ca firmele nu isi updateaza foarte des infrastructura de retea. Mai jos de jucatorii de pe piata retelelor informatice se afla companiile care dezvolta aplicatii si care produc componente.
Aceste companii sunt in mod constant sub presiunea preturilor agreate, care sunt in scadere, si a costurilor de manufactura, aflate in continua crestere.
Producatorii de componente au succes atat timp cat au succes cei care le asambleaza sub forma unor gadgeturi cu priza la public.
Daca se schimba datele problemei, asa cum s-a intamplat cand Apple a inceput sa produca propriul chip, fabrica de componente este condamnata la disparitie.