Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Tehnologia tactila, o complicata revenire la placerile simple

Tehnologia tactila, o complicata revenire la placerile simple

Principalii beneficiari ai tehnologiei tactile sunt, in mod surprinzator, tocmai clientii slab industrializati prin traditie, deoarece tehnologia viitorului nu face altceva decat sa le reaminteasca oamenilor placerea interactiunilor primare: atingerea. 

Succesul de care s-a bucurat iPhone-ul celor de la Apple a incurajat implementarea tehnologiei tactile in zone in care, pana nu demult, utilitatea unui ecran interactiv, fie ea si doar pentru divertisment, era pusa sub un mare semn al intrebarii, arata CNN.

Intreprinzatorii care au avut curaj sa investeasca in aceasta tehnologie de varf au avut insa o surpriza placuta si extrem de profitabila, in conditiile in care ultimele estimari arata ca vanzarile vor depasi anul acesta 3,66 miliarde de dolari, iar in urmatorii cinci ani este asteptata o explozie de 145%, pana la pragul de 10 miliarde de dolari.

Cea mai neasteptata constatare a analistilor este insa cea conform careia doar jumatate din aceste incasari vin din produsele electronice, in timp ce restul de 50% sunt generate de retail, industria hoteliera si sistemul educational.

Chiar daca tehnologia tactila a aparut relativ recent in casele si buzunarele consumatorilor obisnuiti, nu trebuie sa uitam ca ecranul tactil se afla deja la trei decenii de existenta, insa pana acum a avut doar un rol secundar, nefiind niciodata popularizat ca piesa de rezistenta a unei ramuri industriale si economice.

O prezentare de moda in vitrina magazinului


Casa de moda Ralph Laurent a inceput sa experimenteze tehnologia tactila inca de acum trei ani, inspirata de filmul Minority Report, spune vicepresedintele departamentului de marketing si publicitate al companiei, David Lauren.

Magazinele Ralph Laurent au fost astfel dotate cu ecrane tactile de 170 de centimetri, montate in vitrine, prin intermediul carora clientii pot trece rapid in revista toata oferta disponibila, inainte de a intra in magazin.


Un alt exemplu este cel al magazinului Priscilla of Boston, care a introdus tehnologia tactila pentru a-si creste eficienta, dar si pentru a veni in ajutorul mireselor. In loc sa rasfoiasca niste cataloage stufoase, femeile isi pot alege acum din cateva atingeri culoarea si diverse caracteristici ale rochiilor.

Rezultatele sunt remarcabile, spune directorul de marketing al companiei, Jeremy Capelo, care sustine ca vanzarile au crescut cu 50% in magazinul din Philadelphia, de la introducerea noului sistem.

Apelati la bancherul virtual

Banca BBVA Compas din Alabama, Statele Unite, a implementat in luna septembrie sistemul "bancher virtual", in sase filiale.

In loc sa astepte pentru a se intalni cu un reprezentat al bancii, clientii sunt condusi in camere separate si asezati in fata unui ecran tactil, prin intermediul carui vor intra in legatura cu un bancher via Internet.

Imaginea acestuia va aparea intr-o jumatate a ecranului, cu ajutorul unei camere video, in timp ce prin a doua jumatate, tactila, utilizatorii vor putea selecta operatiunile dorite.

Inovatia bancii a fost atat de bine primita de clienti, incat BBVA va implementa sistemul in alte 70 de filiale, anul viitor, acesta dovedindu-se extrem de rentabil, chiar si la 10.000 de dolari bucata.

Redefineste ospitalitatea hoteliera

Tehnologia tactila si-a gasit un loc foarte util si important si in industria hoteliera, iar printre primii care au implementat-o se numara lantul Sheraton Hotels, care in ultimii doi ani a introdus-o in sase hoteluri.

Ecrane tactile au fost introduse intitial in camerele de hotel pentru a le permite clientilor sa asculte muzica si sa cumpere sau sa comande diverse produse si servicii ale hotelului, insa urmatorul pas gandit de companie le va rezerva turistilor o surpriza de proportii.

O noua aplicatie va putea sa recunoasca diferite obiecte asezate pe suprafata unui ecran tactil, identificand, de exemplu un pahar de vin, pentru a-i putea recomanda clientului ce sortiment sa aleaga si cu ce feluri de mancare s-ar potrivi acesta cel mai bine.

A fost o investitie foarte buna, crede Hoyt H. Harper, vicepresedintele lantului Sheraton, care sustine ca gradul de satisfactie al clientilor a crescut foarte mult dupa introducerea ecranelor tactile.

Banca inteligenta pentru ore interactive

Smart Technologies, creatorul tablei interactive SMART Board, prezenta si pe piata din Romania, a mers si mai departe, introducand in salile de clasa noile "banci inteligente", SMART Table, dotate cu ecrane tactile ce transforma procesul de invatamant intr-o activitate interactiva si distractiva pentru copii.

Noile banci au inregistrat un imens succes atat in randul elevilor, cat si ca vanzari, fiind implementate deja in cele 500 de scoli americane.

"Copiii invata fara sa-si dea seama, deoarece banca le ofera multe activitati care ii ajuta", spune Joyce Li, profesoara la scoala Verrazno din New York, unde bancile inteligente au fost implementate in luna mai.

Chiar daca pretul este usor piperat, bancile inteligente reprezinta in mod cert o investitie in viitor, spune si directorul scolii, Gregg Korrol, care sustine ca elevii sunt incurajati astfel sa se implice mai mult in activitatile din clasa.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1542 ori
Citeste mai multe despretehnologie tactila interactiuni