Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Opt alimente sănătoase pe care să le mănânci când ți-e foame, dar vrei să slăbești

Opt alimente sănătoase pe care să le mănânci când ți-e foame, dar vrei să slăbești

Foamea exagerată și inexplicabilă poate apărea la orice persoană și este important ce mâncăm în acele momente, dacă vrem să avem grijă de siluetă.

Gustările dintre mese sau aperitivele ne pot controla senzația de foame.

Șerban Damian, medic nutriționist, are câteva exemple de alimente sănătoase care stimulează sațietatea și care va vor face să câștigați lupta cu kilogramele în plus.

“Mai întâi trebuie să știm cum funcționează corpul nostru și de unde vine foamea. Așadar, corpul nostru are un comutator al foamei. Totul începe prin a ne controla hormonii foamei pentru a pierde rapid în greutate. Primul hormon se numește grelina, altfel cunoscut sub numele de hormonul „mi-e foame”. Când stomacul este gol – sau crede că este – secretă grelina. Acest lucru provoacă foame prin trimiterea de semnale către creier, îndemnându-l într-o misiune de căutare și distrugere care vizează orice

înseamnă carbohidrați.

Leptina este cel de-al doilea hormon. Acesta este un inhibitor al poftei de mâncare care semnalează creierului când sunteți sătui și îi spune să nu mai mănânce. Dar la fel cum putem dezvoltă o rezistență la un alt hormon legat de alimentație, insulină, la fel se poate întâmplă și cu leptina. Rezultatul: comutatorul de foame nu se oprește în mod natural și continuăm să mănâncăm chiar dacă ne-am săturat. Aici intervin remediile naturale care reduc grelina. Așadar, există anumite alimente care opresc comutatorul foamei nu numai pe termen scurt, ci și pe termen lung”, explică Șerban Damian, nutriționist.

1. Ouă

Micul dejun este considerat masă principala a zilei, iar dacă acesta este bogat în proteine va poate stabili ritmul de metabolizare a grăsimilor pentru întreagă zi.

“Într-un studiu efectuat pe 21 de bărbați, publicat în revista Nutrition Research, jumătate au fost hrăniți cu un mic dejun cu covrigi, în timp ce jumătate au mâncat ouă. S-a observat că cei din grupul care a consumat ouă au avut un răspuns mai scăzut la grelina, nu s-au confruntat cu foame în mai puțin de trei ore și au consumat mai puține calorii în următoarele 24 de ore. Gălbenușul de ou conține colină, un nutrient cu proprietăți puternice de ardere a grăsimilor, ceea ce înseamnă că puteți consumă ouă fără nicio problema la micul dejun. Atenție însă la modul de preparare. Omletă, fierte sau poșate sunt variantele ideale”, ...citeste mai departe despre "Opt alimente sănătoase pe care să le mănânci când ți-e foame, dar vrei să slăbești" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 391 ori
Citeste mai multe desprefoame gustari gustari sanatoase dieta