Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

In fitness nu exista scurtaturi. Despre primul pas, cu Cori Gramescu

In fitness nu exista scurtaturi. Despre primul pas, cu Cori Gramescu


N-ai niciodata timp pentru cateva ore de sport pe saptamana? Ai putea avea nevoie de un program personalizat. Antrenoarea de fitness Cori Gramescu a anticipat aceasta nevoie a ta si a creat un nou sistem de fitness, consiliere si dieta, primul program de sport dedicat femeilor "incepatoare".

"Programul Your Personal Best include: abonament la sala (...); o sedinta de consiliere cu Cori Gramescu; un seminar/luna cu retete de gatit plus idei de mese in oras; program personalizat de antrenament progresiv si monitorizare zilnica a dietei", explica specialistul la lansarea conceptului.

Business24 nu s-a multumit cu aceasta prezentare a conceptului si a aflat pentru tine mai multe detalii despre ce inseamna sa fii "incepatoare", cum trebuie sa te antrenezi in aceasta situatie, ce include acest nou program si cateva idei despre ce ai putea sa comanzi din meniu, daca obisnuiesti sa iei des masa in oras.

Ce inseamna a fi o incepatoare? De la ce nivel de efort putem considera ca nu mai suntem "incepatoare", la capitolul sport.

Cred ca in primul rand trebuie sa ne gandim la ce ne raportam, pentru ca poti practica yoga de ani de zile si poti fi totodata incepatoare in alergare sau fitness.

Daca vorbim in general despre antrenamentele la sala, incetam sa mai fim incepatoare cand executam corect exercitiile din antrenamentele pentru acest nivel, cand reusim sa ne organizam un program de antrenament de la care nu ne abatem, cand alimentatia noastra este echilibrata si cand reusim sa tinem toate aceste schimbari laolalta fara eforturi uriase. Temporal, inseamna o perioada de timp care variaza de la o luna la 6, depinzand de punctul de plecare, vointa pentru schimbare si perseverenta.

Ne puteti explica exact cum "are nevoie" sa se antreneze o persoana aflata la inceput de drum in materie de fitness?

O femeie incepatoare trebuie mai ales sa invete sa execute corect exercitiile de baza. Sa inceapa sa isi controleze respiratia si sa o coreleze cu miscarea, sa aiba un program care sa acopere toate nevoile de antrenament - exercitii cu greutati pentru imbunatatirea calitatii musculare, antrenamente cardio pentru sistemul cardiovascular si reducerea stratului adipos, antrenamente de reechilibrare pentru corectarea posturii si mobilitatii (pilates, yoga, stretching). De asemenea, este important ca planul de antrenament sa fie progresiv (trebuie sa evolueze in timp) si sa tina cont de obiectivul individual.

Care sunt greselile pe care aceste persoane le fac, de obicei, din dorinta de a schimba ceva brusc (greutate, aspect fizic, etc)

Se grabesc. Asta e prima greseala pe care o vad, uneori, la clientele incepatoare care nu vor sa urmeze sfaturile pe care le primesc de la noi la sala. Incep cu antrenamente foarte grele pe care le parcurg cu multe pauze si executa gresit exercitiile, incep si cu o dieta prea restrictiva si eventual si cu un pachet serios de tratamente corporale, bine vandut de catre vreun salon specializat in sensul asta.

Si renunta (previzibil, de altfel) dupa 3-6 saptamani, fiind demotivate, infometate, epuizate si deshidratate. Din pacate, nu exista scurtaturi, pur si simplu slabirea nu se intampla atat de repede pe cat ni se "vinde" in presa ori in reclame. iar cele care au incercat macar o data sa slabeasca stiu prea bine despre ce vorbesc aici.

Ati creat primul program dedicat doamnelor "incepatoare" in materie de sport. Cum decurge acest program?

Am adus in acest program experienta mea de aproape 10 ani ca antrenor si m-am bazat pe tehnici de psihologie a schimbarii si coaching prin care am trecut eu insami in propriul meu proces terapeutic. Asa ca programul are o evolutie treptata de la programe de antrenament ce presupun miscari usor de executat, in care activam un numar mic de grupe musculare si invatam sa corelam respiratia cu miscarea.

Sigur ca depinde de motricitatea fiecarei doamne in parte, dar ca punct de plecare invatam sa lucram corect exercitiile de baza in cadrul antrenamentelor la saltea - Ultimate Pilates, AntiAging, Reshape etc. Adaugam o componenta de antrenament cardio pentru incepatori care are la baza pasi simpli si o coregrafie usor de inteles si urmat - Body Energy, Cardiolates, Step Tone sau Piloxing - si asa incepem sa construim baza musculara de care avem nevoie pentru a progresa. Pentru ca accentuam executia corecta a miscarii, rezultatele sunt vizibile imediat pentru clientele noastre, iar noi putem sa le ghidam intr-un program de antrenament coerent si gradual.

In ceea ce priveste partea de ameliorare a dietei, plecam la drum de la realitatea cotidiana a clientei, pe care o analizam in sedintele personalizate de consiliere pentru dieta. De acolo, setam impreuna cu clienta obiective saptamanale pe care trebuie sa le atingem, eliminam alegerile proaste in alimentatie si construim obiceiuri culinare mai sanatoase, totul adaptat pentru fiecare participanta in parte. Exista un seminar de grup, in care discutam despre retetele dupa care gatim (se schimba de la o luna la alta), discutam despre ce alegem sa mancam atunci cand iesim in oras, cum ne descurcam cu pranzul la catering sau cum gatim eficient pentru intreaga familie.

Iar partea esentiala a acestui program inseamna monitorizarea si feedback-ul pe care clientele il primesc zilnic. Practic, zi de zi discutam despre alegerile pe care le-au facut in alimentatie, despre greutatile cu care s-au confruntat si solutiile pe care le-au gasit si exista si posibilitatea de a primi raspus la intrebarea lor la telefon in timp real, adica daca nu stiu ce au de facut intr-o anumita situatie, pot sa ma sune si sa primeasca un sfat rapid.

Cum se creeaza un nou program de fitness?

Creearea unui program de antrenament pleaca de la identificarea principiului de lucru - este un program cardio, pentru imbunatatirea calitatii musculare sau de reechilibrare posturala, ori unul pentru relaxare si mobilitate? Odata stabilit principiul, setam nivelul de intensitate la care lucram - o ora pentru incepatori, una de nivel mediu sau un antrenament pentru avansate? apoi, in functie de nivelul de intensitate, stabilim tehnica aplicata: optam fie pentru blocuri de exercitii, fie pentru intervale de intensitate ori un nivel constant de lucru. Apoi montam muzica impreuna cu Dj-ul, alegem miscarile, testam programul in cadrul echipei de antrenoare si il prezentam clientelor cand suntem multumite de ceea ce a iesit. Iar din 3 in 3 luni, schimbam programul ca sa avem varietate si progres.

De ce le sfatuiti pe doamne sa aiba incredere in acest nou program?

Doamnele ar trebui sa aiba incredere in programul Your Personal Best pentru ca are la baza aproape 10 ani de antrenamente create exclusiv pentru femei, pentru ca pleaca dintr-o viziune realista a vietii unei femei, pentru ca este un program personalizabil in functie de agenda si disponibilitatea clientei si pentru ca functioneaza. Am testat toate aceste principii de la care plecam in consultatiile pe care le ofer la sala, in programele de antrenament pe care le-am creat de-a lungul timpului si am avut feedback-ul clientelor in toti acesti ani.

E un program realist, care functioneaza pentru ca, desi nu isi propune un mesaj agresiv de promovare, are rezultate foarte bune, pentru ca ia in calcul toate aspectele vietii unei cliente. Tot ceea ce am adus in conceptul acestui program a fost testat si verificat in timp impreuna cu clientele noastre.

Ce aduce Your Personal Best absolut nou pe piata romaneasca?

Este primul program creat special pentru clientele incepatoare. Este conceput pornind de la nevoile estetice feminine, tine cont de provocarile vietii unei femei-care trebuie permanent sa jongleze cu un program complicat la munca, cu o viata sociala si de familie care cer implicare si energie, cu un buget adeseori limitat si cu o resursa de timp din ce in ce mai putin disponibila.

Toate celelalte programe care integreaza nutritia si antrenamentul disponibile in Bucuresti sunt popularizate de barbati, care nu au cum sa simta finetea nevoilor unei femei in ceea ce priveste estetica, suportul, motivarea si implementarea unui astfel de program.

Este de asemenea programul cu cea mai mare varietate de antrenamente (fata de 2-4 antrenamente cate sunt disponibile in general), noi avem la dispozitie peste 40 de antrenamente la ore foarte variate, de la 7 dimineata pana la 9 seara, beneficiind de o flexibilitate uriasa in stabilirea orelor de antrenament, intrucat operam la sala o medie de 15 ore de antrenament in fiecare zi.

Ati avut cerere pentru un astfel de program?

Am avut cerere in cadrul sesiunilor de consiliere in dieta, cand practic faceam pentru fiecare clienta in parte ceea ce facem in cadrul acestui program, dar tot de la ele am aflat ca lipseste suportul unui grup. Pentru femei, componenta sociala este foarte importanta, iar faptul ca acest program este urmat de un grup mai mare de cliente ne-a permis sa reducem costurile (de la o medie de 750 de lei pe luna la mai putin de 500 de lei), sa comprimam timpul alocat retetelor, optimizarii cumparaturilor si bugetului etc. si sa dezvoltam o comunitate pentru suport si motivare.

Spuneati ca acest program vizeaza persoanele care nu pot respecta programul strict al unei sali. Cum arata, in viziunea dumneavoastra, un program de sala pe masura asteptarilor clientilor extrem de ocupati? Cum ar trebui sa se orienteze clientele?

Ca om care munceste in medie 13 ore pe zi si face asta de vreo 10 ani, pot spune ca intotdeauna am simtit ca e nevoie de sali cu programe variate si multe de antrenament, la ore diferite si de intensitati diferite.

Clientele ar trebui sa se orienteze dupa diversitatea de ore in paralel. Au de cele mai multe ori o ora de intensitate crescuta si una pentru incepatori la dispozitie pe acelasi slot orar? Daca da, sala este potrivita pentru ele. De ce? pentru ca daca esti avansata, se intampla sa ai si zile proaste sau delicate si atunci ai mai putina energie pentru sport.

Daca esti incepatoare, poate in unele zile vrei sa lucrezi mai greu si atunci ai nevoie de ore solicitante disponibile cand poti TU sa mergi la sala. Programul TAU trebuie sa dicteze antrenamentul, nu programul salii trebuie sa iti dicteze tie.

Apoi, o sala trebuie sa aiba diversitate. Se schimba muzica si antrenamentele din 3 in 3 luni? Orice om se plictiseste daca face acelasi lucru la nesfarsit si nu e nimic rau in a cauta ceva nou. Se aplica mai ales in antrenament.

Exista la sala la care mergi un program de consiliere pentru alegerea antrenamentelor? E important sa avem si implicarea unui profesionist care sa ne ajute sa alegem ce e mai bine pentru corpul nostru. Si, nu in ultimul rand, este o comunitate in care ne simtim confortabil? Toate aceste aspecte sunt importante cand ne gandim la alegerea unei sali de sport.

Tot in cadrul programului, le veti ajuta pe doamne cu idei de mese in oras. Ne puteti oferi un exemplu de meniu pe care il putem comanda in oras care nu sa nu faca rau dietei (pentru doamnele care nu au timp sa gateasca)?

De exemplu, pentru masa de pranz putem opta pentru o supa crema de legume, jumatate de portie de macrou la cuptor cu garnitura de morcov sote si mazare. Cerem la pachet macroul ramas de la pranz si il folosim intr-o salata la cina de a doua zi.

Iar daca avem o cina in oras, putem opta pentru o terina de legume la cuptor ca aperitiv si un carpaccio de vitel cu ruccola, rosii cherry si muguri de pin ca fel principal.

Pentru clientele participante in program pregatim o lista de preparate "sigure" din meniurile restaurantelor preferate, pe care le frecventeaza cel mai des, ca sa stie ce pot comanda fara probleme pentru dieta lor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4761 ori