Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Oana Manole, spa consultant

Trend alert: Frumuste naturala in spa

Trend alert: Frumuste naturala in spa


Duse sunt zilele cand o femeie aparea coafata si fardata 'de razboi' de la primele ore ale diminetii. Astazi, accentul este pe natural, pe o frumusete care accentueaza trasaturile fara a mai apela la trucuri de faux beauty. Spa-urile au imbratisat si promovat sanatatea interioara care se translateaza si catre exterior printr-o piele curata, luminoasa si tanara.

Dupa ce timp de decenii am asistat la ridicarea unei industrii de frumusete total artificiala, ce promova pometi ridicati, sprancene arcuite in mod nefiresc, buze redimensionate, par si unghii atasate sau burti liposuctionate, in ultimii ani s-a inregistrat o resurectie a tratamentelor spa non-invazive, low-tech high-touch, care au ca element central naturaletea si o stare de bine completa. Produsele organice, nutritia raw-vegan si produsele cosmetice destinate sa creeze imaginea unei frumuseti nealterate de bisturiu, au cunoscut o crestere economica semnificativa.

Dar ce este de asemenea propriu epocii "Facebook meets Instagram meets Snapchat" este cantitatea imensa de fotografii pe care oamenii si le fac si le impartasesc unii altora. Selfie va mai ramane o vreme in trenduri, de asemenea. O data cu cantitatea mare de fotografie personala impartasita pe canalele media este evident ca a arata bine a devenit de asemenea o necesitate 24/24. Spa-urile devin astfel punctele hot, cu terapii prietenoase, utilizarea stiintei si tehnologiei in tratamente non-invazive care promoveaza ideea de frumusete back-to-basics, naturala si calda.

Ce vor putea face spa-urile pentru a impleti aceste doua tendinte:

a)Introducerea unor linii de produse cu ingredienti organici

Anul trecut vanzarea de produse cu terminologia "natural" inclusa a crescut cu 15% conform unei companii de statistici, cu Asia fiind principalul jucator pe piata furnizorilor de ingrediente organice (35% din productia totala). Linii ca Sodashi, Sundari, Eminence, The Organic Pharmacy au devenit foarte cautate, in detrimentul liniilor mai tehnice, derivate din ingrijirea post-medicala, cum ar fi Filorga, Dermalogica sau Intraceuticals. La Spa d'Or Brasov brandul principal de produse este Sundari, introdus si la Burj al-Arab spa, cu ingrediente naturale, completat de linia ayurvedica Buddha Bar si un brand australian pentru barbati, tot cu ingrediente organice. Oamenii petrec din ce in ce mai putin timp in aer liber si au nevoie de produse care sa simuleze conditiile de vitaminizare si regenerare a pielii proprii statului in aer liber. Sunt atenti si informati in legatura cu ceea ce le atinge fata si corpul. Daca inainte munca unei cosmeticiene se rezuma la a pune intr-o anumita ordine produsele cosmetice pe fata, acum este vorba de mult mai mult. Fiecare aplicatie necesita si o explicatie, iar cunostintele cu privire la beneficii, metode de folosire, provenienta si metodele de productie ale produselor in cauza au devenit imperios necesare, de asemenea. Produsele potential toxice, cu concentratii ridicate de chimicale sau care dauneaza mediului sunt evitate. Environmental Working Group a lansat rezultatele unui studiu conform 1 din 5 produse au legatura cu producerea unui tip de cancer, tragind astfel un semnal de alarma in legatura cu ceea ce folosim: "80% dintre produse contin impuritati periculoase, in timp de 56% contin substante ce maresc penetrarea in piele in mod artificial".

b)Tratamente de infrumusetare non-invazive

Frumusetea clean, naturala domina si podiumurile de prezentare. Aproape fiecare model din prezentarile 2014 a fost discret machiata, par coafat subtil, piele stralucitoare. Meniurile spa vor include ritualuri de ingrijire pentru maini si picioare, ingrijirea scalpului care nu mai este apanajul saloanelor ci devine un ritual spa, gomaje si tratamente derivate din tehnicile milenare de ingrijire ayurvedica ce folosesc puterea uleiurilor esentiale, terapii ce incorporeaza gemologia (tratamente cu pietre semipretioase), ingrediente potente si rare ca neem-ul, tamanu, manuka, combinatii de masaj ce detensioneaza punctele energetice, acupunctura. Spa-urile pot incorpora meniuri de terapii aromaterapeutice, tratamente cu jad sau cristale de quartz, masaje cu obsidian sau masti de par incluse in tratamente cosmetice, pe baza de nuca de cocos sau ulei marocan. Blend-urile, amestecurile de plante ce stau la baza crearii produselor de aromaterapie au devenit mult mai personalizabile: oaspetii pot selecta amestecurile dorite in functie de starea lor in momentul respectiv. Intrucat abordarea spa-urilor a devenit holistica, este normal sa se tina seama de alegerile intuitive si emotionale pe care oaspetii le fac. Intrebarea cheie este "cum vrei sa te simti astazi?".

La Tsarsky spa la Kiev, am creat cu divizia de consultanta Spa d'or Consulting un meniu semnatura pe care accentul este pe alegeri intuitive. Am introdus Aura-Soma, un tratament de citire a energiei in functie de culori (oaspetele selecteaza 4 sticle cu mixuri colorate care sunt apoi interpretate) si 4 ritualuri semnatura create in functie de fazele lunii, din care clientul va alege intuitiv in functie de trigger words folosite in descriere-cuvinte menite sa genereze o anumita stare.

c) Nutritie corespunzatoare si includerea de meniuri healthy si raw vegan

Colaborarea cu un nutritionist spa a devenit un must. Frumusetea a devenit o problema de piele, de par, de unghii sanatoase, de kilograme corect impartite intre masa musculara si masa grasa. Spa-urile pot oferi sesiuni de coaching in nutritie, prescrierea de diete personalizate si chiar catering de mese sanatoase in urma unor colaborari cu restaurante dedicate. In hoteluri, meniurile vor include Healthy Options, marcate ca atare. Oaspetii trebuie sa se simta ajutati si incurajati in a manca sanatos. A fi slab si fara energie, cu o pilee flasca, netonifiata si fara culoare un mai este o optiune acceptata. O directie ascendenta are si optiunea unui meniu raw vegan. Exista bloguri dedicate acestui tip de a gati, iar spa-urile pot adauga aceste bloguri in propriul roll, astfel incat oaspetii sa aiba acces la cat mai multa informatie.

Un loc aparte il au suplimentii nutritivi. Se estimeaza ca vom observa o crestere vizibila in acest sector. Suplimentii, folositi fie pentru detoxifiere (brandul spa Elemis este probabil cel mai cunoscut dintre cei carea u introdus si suplimenti alimentari in randul produselor propuse publicului), fie pentru cresterea imunitatii, contin minerale si vitamine. Skin Authority a creat astfel de produse ingurgitabile 100% naturale care aduc un plus de vitamina D. De asemenea, ofera informatii prin telefon si indicatii in legatura cu vitaminele lor, ceea ce este perceput extrem de pozitiv de catre public. Sa iti sustii produsul inseamna sa ii oferi credibilitate.

Articol semnat de Oana Manole, spa consultant.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul. www.spador.ro

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1360 ori
Citeste mai multe desprespa trend spa sanatate trenduri spa