Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ai nevoie de o schimbare? Porneste de la imaginea ta

Ai nevoie de o schimbare? Porneste de la imaginea ta


Schimbarea de look este solutia optima atunci cand ai nevoie sa te simti mai bine in propria piele si sa ai mai multa incredere in aspectul tau fizic. Poti sa faci aceasta schimbare progresiv sau radical, in functie de scopul pe care il urmaresti prin aceasta miscare.

Imbunatatirea aspectului tenului, designul sprancenelor, nevoia de consiliere estetica sunt doar cateva dintre preocuparile frecvente ale oamenilor de afaceri, sustine Mirela Paduraru, Specialist in schimbari de look.

Ea ofera un exemplu incurajator pentru tine: si Donald Trump a apelat la astfel de modalitati de imbunatatire constanta a aspectului fizic.

Daca ai obtinut un post nou intr-o alta companie unde vrei sa creezi o buna impresie inca de la inceput sau daca esti un manager competent dar toata lumea ia pozitia de defensiva in fata ta, atunci schimbarea radicala de look iti va fi extrem de utila. Ea este eficienta si atunci cand vrei sa te reinventezi in cu totul alt mediu, cand ai inceput o afacere noua sau, pur si simplu, daca iti doresti o noua imagine in lumea de afaceri.

Cu toate acestea, specialistii iti recomanda schimbarile de look progresive, luand in considerarea natura mediului business.


Ce inseamna schimbarea de look progresiva si ce implica?

Schimbarea de look progresiva implica imbunatatirea aspectului fizic al unei persoane, in timp, gradual. Se adreseaza atat oamenilor de afaceri, diplomatilor, politicienilor dar si persoanelor discrete, care doresc sa-si imbunatateasca imaginea intr-un anumit interval de timp, fara schimbari subite, evidente.

O schimbare de look progresiva poate fi propusa, in baza unei solicitari, de catre un consilier in estetica sau consilierul de imagine. Implica elaborarea unui plan de imbunatatire a look-ului, cu specificarea si respectarea anumitor etape, in functie de mediul in care beneficiarul isi desfasoara activitatea dar si de gradul de expunere al acestuia in mass media.

O schimbare de look progresiva corect efectuata este atunci cand beneficiarul primeste in mod constant complimentele si aprecierea celor din jur, fara sa fie sesizate concret schimbarile.

Care sunt pasii care trebuie urmati de catre o persoana care aspira la statutul de businessman?

Primul pas in realizarea unei schimbari de look progresive este contactarea consilierului in estetica. Se va purta o discutie in care vor fi expuse clar obiectivele beneficiarului si se va concepe planul de imbunatatire a look-ului.

Acest plan va fi intocmit in functie de: profesia beneficiarului, agenda de evenimente, gradul de mediatizare, timpul acordat, buget, starea de sanatate, tip caracter, anturaj si alte detalii semnificative pentru acesta.

Urmeaza apoi seria schimbarilor, respectand termenele specificate in plan, dar si locatia / locatiile unde urmeaza sa fie executate anumite servicii de estetica faciala sau corporala.

Exista cateva lucruri importante, de baza, atunci cand ne raportam la imaginea unui businessman: manichiura si pedichiura impecabile, dantura sanatoasa, frumoasa, eliminarea excesului de par din nas si urechi, sprancenele potrivite fizionomiei, tenul fara imperfectiuni (puncte negre, puncte de grasime) si tunsoarea adecvata.

Daca luam cel mai simplu exemplu: manichiura, pentru un domn exista cel putin 3 tipuri de manichiura care i se potrivesc, iar pentru o doamna lista e mult mai lunga. Manichiura unui barbat poate spune multe despre el si gradul lui de emancipare, dar si poate transmite un mesaj gresit, de aceea trebuie alese optiunile potrivite.

Designul sprancenelor si imbunatatirea aspectului tenului sunt doua considerente de baza intr-o schimbare de look progresiva.

Designul sprancenelor nu este similar cu un banal pensat. Sprancenele sunt cele care ne exprima cel mai bine emotiile. Imaginati-va cum ati putea arata surprinsi, suparati, incruntati, concentrati, fara sprancenele dumneavoastra... Ele trebuie alese in functie de forma fetei, forma ochilor, distanta interoculara, forma nasului, a gurii, in functie de osatura fetei si anumite particularitati cum ar fi: deviatii de sept, semne, cicatrici, un inceput de chelie, etc.

In alegerea formei lor se tine seama si de imaginea pe care vrem s-o cream beneficiarului: dorim sa-i cream o atitudine dura, agresiva, combativa sau una deschisa, prietenoasa?

In ceea ce priveste imbunatatirea tenului, schimbarile de baza ar fi: curatarea tenului de puncte negre si puncte de grasime. Dupa aceasta operatiune, pot fi efectuate tratamentele tinta, in functie de necesitati: hidratare, vitaminizare, tonus, fermitate, antirid.

Uneori pe lista pot fi adaugate anumite interventii minore, de natura estetica, prin injectare: umplere de riduri cu acid hialuronic, injectiile cu toxina botulinica, albirea de cearcane. Daca ne ducem tot mai mult spre partea de medicina estetica, atunci fiti siguri ca schimbarea de look va fi radicala si, la un moment dat, cineva va remarca ce operatii estetice s-au efectuat...

Cand este cazul sa facem o schimbare de look?

Atunci cand doresti sa te simti confortabil in propria piele si sa ai mai multa incredere in aspectul tau fizic. Mediul de afaceri presupune interactiunea cu diverse persoane. Este important sa ai un aspect fizic placut, civilizat, fara a trece granita de la "ingrijit" la "ridicol".

Printr-o schimbare de look progresiva se pune in valoare maximul de potential estetic al persoanei vizate, fara interventii chirurgicale majore.

Ce efecte au schimbarile de look asupra afacerii?

Schimbarile de look progresive, in prima faza, sunt aproape insesizabile. Imbunatatesc in mod subtil imaginea subiectului. Nu vei sti exact de ce iti place la prima vedere managerul companiei, dar vei avea deschidere catre ceea ce iti va propune. Este clar ca o persoana care place celor din jur la primul contact va avea anumite avantaje de imagine.

Un manager competent, cu o atitudine pozitiva, corelata cu un aspect fizic ingrijit si placut, reprezinta de fapt managerul ce respecta codul bunelor maniere in afaceri.

Este mediul de afaceri permisiv cu persoanele care isi schimba frecvent
look-ul?


In general in mediul de afaceri nu se schimba frecvent look-ul, dar se imbunatateste constant. Exemplu: Donald Trump.

Daca vorbim de un brand personal, sunt mai multe aspecte care trebuie luate in calcul, cum ar fi: gradul de notorietate, varsta, expunerea mediatica, mediul artistic, imaginea construita de-a lungul timpului, gradul de deschidere al publicului tinta vizat.

Trebuie sa mai tinem cont si de conjunctura economica sau politica a perioadei, daca exista sau nu o traditie pe care s-a bazat construirea brandului respectiv, daca in trecut s-au efectuat alte schimbari de look, daca exista sau nu scandaluri mediatice in care persoana respectiva a fost implicata, daca se doreste sau nu atentia opiniei publice, etc.

Care sunt cele mai frecvente greseli pe care le face un om de afaceri in
incercarea de a-si schimba aspectul fizic?


Vopsirea uniforma a parului alb intr-o culoare lipsita de naturalete, vopsirea uniforma a sprancenelor intr-o culoare evidenta, mascarea cheliei cu o mesa sau suvita, pensarea sprancenelor barbatilor intr-o forma efeminizata, manichiura cu lac transparent, fata lipsita de expresie "datorata" multiplelor injectari cu toxina botulinica, dantura de un alb excesiv, nenatural.

Care este bugetul pe care ar trebui sa il aloce un om de afaceri unei
schimbari de look consiliata de un specialist?


Depinde de tara in care ne aflam, localitatea si centrul in care se vor desfasura serviciile de natura estetica, dar si de cat de departe se doreste a se exploata potentialul estetic al subiectului.

In Romania se pot obtine schimbari de look progresive incepand cu 1000 de euro, iar costurile cresc direct proportional cu imbunatatirile de imagine necesare.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3095 ori