Sambata, 24 Iunie 2017, ora 14:08
Foto: captura via Huffington Post

Un astrofizician avertizeaza ca exista riscul ca planeta noastra sa fie lovita pe neasteptate de un asteroid.

Potrivit profesorului Alan Fitzsimmons, este doar o chestiune de timp pana la producerea inevitabilului si tot ce putem face este sa speram ca va ateriza intr-o zona nelocuita, si nu in apropiere de un oras, care ar putea fi "distrus cu usurinta", noteaza Huffington Post.

"Este important sa stim ca oamenii de stiinta si inginerii au facut progrese importante in detectarea asteroizilor din apropierea Pamantului si sa intelegem pericolele reprezentate de acestia. Pana acum au fost descoperite peste 1.800 de obiecte potential periculoase, dar multe altele asteapta sa fie descoperite", a spus Fitzsimmons, profesor la Queen's University din Belfast.

Pe de alta parte, chiar daca putem detecta asteroizii mari, se pare ca in prezent nu putem face nimic pentru a impiedica un eventual dezastru.

Fitzsimmons nu este primul expert care avertizeaza in legatura cu acest lucru. In decembrie 2016, cercetatorul Joseph Nuth de la NASA a spus ca suntem complet nepregatiti in fata unei astfel de amenintari.

"Cea mai mare problema este ca nu putem face prea multe in acest moment", a spus Nuth la o conferinta din San Francisco.

Totusi, potrivit NASA, exista o posibilitate de doar 0,01% ca Pamantul sa fie lovit de un asteroid in urmatorii 100 de ani.

C.S. ...citeste mai departe despre "Expertii avertizeaza: E doar o chestiune de timp pana cand Pamantul va fi lovit de un asteroid" pe Ziare.com