Companiile aeriene care opereaza pe aeroportul Baneasa vor avea de platit taxe mai mari si este posibil sa-si relocheze activitatea in Otopeni, din 2012, astfel incat Baneasa sa deserveasca doar zborurile SMURD sau ale Politiei, potrivit directorului general al companiei.
"Pe termen mediu sau lung,
taxele pe aeroportul din Baneasa vor fi mai mari ca pe Otopeni, ca urmare a investitiilor facute aici, o parte dintre acestea putand fi astfel recuperate.
Companiile aeriene si-ar putea muta activitatea pe Otopeni. Din 2012, acest aeroport va putea asigura capacitatea necesara pentru a prelua tot ce inseamna zboruri de la Baneasa, care ar putea ramane un aeroport pentru aviatia generala - SMURD, Politie", a declarat, miercuri, directorul general al Aeroportului "Aurel Vlaicu" Baneasa, George Mihalcea, informeaza Mediafax.
El a sustinut ca in alte state din Uniunea Europeana aeroporturile amplasate in orase percep taxe de operare de doua pana la patru ori mai mari decat cele din afara oraselor.
Potrivit lui Mihalcea, pe aeroportul din Otopeni
ar putea scadea, avand in vedere ca
traficul aerian este foarte mare.
"Pe aeroporturile cu peste 50.000 miscari de aeronave se iau taxe mai mici, de aceea s-ar putea ca pe Otopeni sa scada tariful de aterizare, pentru ca sunt foarte multe miscari", a spus Mihalcea.
Totodata, directorul general al aeroportului din
Baneasa a spus ca o parte din investitiile facute in aeroport vor fi recuperate din taxele pe care companiile aeriene le incasau de la pasageri.
"Am taiat reducerile la taxele de pasageri, de 4 pana la 30%, de care beneficiau toate companiile aeriene. Acum nu vor mai acorda aceste reduceri pentru a-i atrage sa zboare de pe Baneasa. Pentru pasageri, aceasta masura nu va reprezenta nicio crestere", a spus Mihalcea.
Autoritatile au anuntat, in mai multe randuri, ca
zborurile comerciale de pe Baneasa ar putea fi mutate pe Otopeni.
Totodata, aeroportul Baneasa a interzis, de sambata, aterizarea si decolarea aeronavelor de peste 50 de tone, intre orele 00:00 si 07:00, la cererea proprietarilor de constructii din zona, care s-au plans de zgomotul produs de avioane, masura urmand sa afecteze operatorii
Blue Air si
Wizz Air.
In zona aeroportului din nordul Bucurestiului s-au construit, in ultimii ani, multe locuinte, chiar daca amplasamentul respectiv are multe inconveniente, legate tocmai de apropierea fata de aerogara.
Ulterior, proprietarii constructiilor, deranjati de zgomot, au cerut chiar desfiintarea aeroportului.