Companiile aeriene low-cost au luat 20% din clientii business ai companiilor de linie

Miercuri, 18 Martie 2009, ora 17:07
1437 citiri
Companiile aeriene low-cost au luat 20% din clientii business ai companiilor de linie

Numarul pasagerilor pe segmentul business a crescut, la companiile low-cost, cu pana la 20%, datorita crizei economice, in timp ce s-a inregistrat o scadere a numarului de clienti la companiile de linie, au declarat reprezentantii mai multor companii aeriene.

"Companiile low-cost sunt preferatele pasagerilor de business din cauza crizei economice globale. Putem sa spunem ca numarul contractelor a crescut pe perioada ianuarie-februarie 2009, fata de perioada similara a anului trecut. Procentul de calatori business al curselor Blue Air este de peste 10%" au declarat reprezentantii companiei.

Potrivit acestora, pentru business, compania ofera programul corporate prin reteaua de agentii noi din Malaga, Londra si Sibiu care ofera maximum de flexibilitate celor care calatoresc des, cu posibilitatea de a face economii de pana la 50%, daca aleg sa plateasca in avans un pachet de cel putin 30 de bilete de avion.

In acest sens, aceasta categorie de pasageri are posibilitatea de a beneficia de tarife fixe negociate pentru pachetele de bilete de avion cu plata bilunara. O alta companie low-cost, My Air, a inregistrat de la jumatatea anului trecut si pana in prezent o crestere cu pana la 30% a numarului de pasageri de business.

"Probabil ca firmele se uita mai atent la buget si prefera preturile mai mici. Cu siguranta criza economica s-a resimtit si la firme, care prefera companiile low-cost decat pe cele mari" a declarat directorul general al companiei italiane, Antonio Iervolino. Si directorul de comunicare al companiei low-cost Wizz Air, Natasa Kazmer, a declarat pentru NewsIn ca in ultimele luni s-a observat ca un segment semnificativ de pasageri, care pana in prezent foloseau serviciile companiilor de linie se orienteaza acum spre companiile low-cost.

"Oamenii trebuie sa calatoreasca in continuare insa sunt din ce in ce mai preocupati de costuri. De aceea, acorda mai multa atentie transportatorilor aerieni low-cost" a spus Kazmer. In acelasi timp, companiile de linie resimt o scadere a numarului de pasageri pe segmentul business.

"Situatia financiara actuala a condus la o scadere generala pe segmentul calatoriilor, dar cu o scadere mai mare pe segmentul pasageri premium (business-n.r.), comparativ cu anii trecuti.

Mai mult, companii care si-au dorit scaderea costurilor au interzis calatoriile corporate sau se indreapta mai mult catre calatoriile la clasa economica" a spus directorul comercial al British Airways pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova, Emil Delibashev.

Lufthansa estimeaza o usoara scadere, in 2009, a clientilor de business pe fondul actualului context economic. Potrivit directorului general de vanzari pentru Romania si Moldova, Stefan Versemann in cadrul traficului curselor de lunga durata cota segmentului de pasageri business a fost de aproximativ 20% in 2008, ceea ce semnifica o usoara crestere fata de 2007.

Compania Tarom nu a furnizat, pana la ora difuzarii acestei stiri, datele solicitate de agentia NewsIn. 

Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Echipa AICitizens de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Focșani, Vrancea, a obținut titlul de campioană mondială la Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge, care...
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat recent un nou încărcător, EP-T5020 50W Super Fast Charging Adapter, care se alătură seriei de accesorii de încărcare rapidă ale companiei, însă nu este inclus în...
#companii, # segment, # criza, # economie, # low-cost , #stiri Wizz Air