Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

O reclama de 3 milioane de dolari

O reclama de 3 milioane de dolari
Clasicul "Super Bowl", finala anuala a campionatului de fotbal american din Statele Unite, va aduce televiziunii Fox venituri fabuloase din publicitate. Cel mai urmarit eveniment sportiv al lumii de pe un singur post, "Super Bowl"-ul de pe 3 februarie va inregistra aproape 160 de milioane de dolari din veniturile publicitare.
Astfel, televiziunea Fox va castiga intr-o singura noapte o suma echivalenta cu jumatate din valoarea intregii piete mass-media din Romania intr-un an intreg. Evident, diferenta dintre piete este data si de alte elemente. O populatie de 250 de milioane de oameni (de zece ori mai mare decat a Romaniei) si o piata de publicitate de 290 de miliarde de dolari, de aproape 1.000 de ori mai mare.

Studiourile de film au impulsionat vanzarea reclamelor

Spatiul de reclama de la "Super Bowl"-ul cu numarul 42, care opune echipele New England Patriots si New York Giants, s-a vandut cu mult mai repede decat in ultimii ani. Din cele 63 de sloturi (spatii - n.r.) publicitare ale meciului, 62 s-au epuizat pana la sfarsitul lui noiembrie.

Disney, Warner Bros., Universal, Paramount si Fox sunt cele mai reprezentative dintre studiourile de film care au cumparat reclame la "Super Bowl", impulsionand cererea si ajutand postul Fox sa creasca pretul unui slot de 30 de secunde pentru evenimentul din acest an. Anul trecut, studiourile au cumparat doar cateva reclame pentru meciul transmis atunci de CBS; in acest an, au cumparat impreuna peste 10.

100 de milioane de telespectatori

In cele mai multe cazuri, Fox a primit fabuloasa suma de 2,7 milioane de dolari pentru o reclama de 30 de secunde. Pentru ultimul slot ramas nevandut, reteaua refuza sa ceara mai putin de 3 milioane, fapt ce i-a determinat pe advertiseri sa fie sceptici in privinta sanselor Fox de a vinde acest spatiu. Asta deoarece reclama este programata in a doua jumatate a partidei. Anul trecut, CBS a vandut doar 70% din spoturile pentru "Super Bowl" pana la sfarsitul lui decembrie.

In 2007, o reclama de 30 de secunde a costat, in medie, 2,6 milioane de dolari. Pentru primul "Super Bowl", organizat in 1967, pretul era de 42.000 de dolari. Producatorul de bere Anheuser- Busch, un gigant pe piata americana, va fi din nou liderul timpului de reclama la "Super Bowl". Compania va cheltui aproximativ 16 milioane de dolari pentru patru minute.

ROMANIA

Recordul autohton - 15.000 de euro un spot

In Romania, o reclama de 30 de secunde difuzata in intervalul de maxima audienta pe posturile mari, Pro TV si Antena 1, costa, in functie de rating, intre 3.000 si 5.000 de euro. Un spot ajunge, in cel mai bun caz, la cel mult 10.000-12.000 de euro pe TVR 1 sau 12.000-15.000 de euro pe canale ca Pro TV sau Antena 1. Este pragul maxim si poate fi atins la un meci al nationalei sau o alta partida importanta, ori la o finala de emisiune cu audienta foarte mare, ca "Dansez pentru tine".

<a href=http://evz.ro/articole/detalii-articol/392470/O%2Breclam%25C4%2583%2Bde%2B3%2Bmilioane%2B%2524/ target=_blank>Evenimentul Zilei</a>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1056 ori