Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Directorii de la Hollywood sunt frustrati de atitudinea YouTube

Directorii de la Hollywood sunt frustrati de atitudinea YouTube
Cel mai mare site de video din lume, YouTube, care apartine acum Google, continua sa difuzeze nestingherit materiale video protejate de legile drepturilor de autor, desi a fost anuntata integrarea unei aplicatii software care sa impiedice pirateria online, spun oficialii marilor companii creatoare de filme.

Google continua sa trateze cu importanta acest subiect, a semnat mai multe parteneriate cu furnizorii de continut digital, dar nu a facut nimic concret pentru a elimina de pe site clipurile celor care nu doresc sa le fie difuzate productiile - asa cum nu a eliminat de la stiri articolele celor nemultumiti de indexarea stirilor pe Google News.

Mai mult, oficialii Google nu se prezinta la unele intalniri stabilite cu oficialii de la Hollywood, astfel ca tot mai multi oameni sunt frustrati de aceasta atitudine, scrie presa americana. Google intarzie implementarea tehnologiei anti-piraterie atat pe YouTube, cat si pe Google Video, in conditiile in care mai mult de cinci site-uri concurente, mai mici, au fost obligate sa faca astfel de actualizari, pentru a nu risca procese costisitoare cu industria de la Hollywood.

Site-ul Microsoft Soapbox, Guba, EyeSpot sau Dailymotion.com au implementat aplicatii contra pirateriei, spre satisfactia industriei. Lipsa de masuri si lipsa de interes pentru negocieri, ca de altfel si refuzul constant de a comunica altceva decat ceea ce spune Eric Schmidt sau ceea ce declara prin interviuri fondatorii companiei, i-au facut pe oficialii de la Hollywood sa se intrebe daca YouTube chiar are de gand sa faca ceva sau ii plimba cu vorba.

"Este clar ca nu vorbim aici de o functie care ar limita sau bloca YouTube in general. Este o functie care functioneaza si da rezultate", a declarat un oficial specializat in lupta anti-piraterie de la Warner Bros. "Mesajul nostru catre Google a fost foarte clar: aceasta solutie trebuie implementata si trebuie instalata cat mai rapid", a declarat el.

Pentru ca Google intarzie sa faca ceva, proprietarii de drepturi de autor incep si ei sa ia masuri contra companiei. Dupa ce Viacom a dat in judecata YouTube cerand 1 miliard de dolari daune, mai multe companii media au urmat acest exemplu. Firmele din sport, britanice si franceze, isi cer drepturile in instanta, dupa ce au fost difuzate clipuri cu meciuri de fotbal si alte sporturi.

O organizatie privata care lupta pentru un mediu de afaceri in care se respecta principiile etice, NLPC - National Legal and Policy Center - a asigurat ca o firma corecta nu ar fi permis incarcarea pe site a peste 125 de filme cu continut integral, toate protejate de drepturi de autor.

Filme precum Fahrenheit 911, Spiderman, Unietd Flight 93 si altele, circula atat pe Google Video, cat si pe Youtube.

"Daca un om obisnuit de 58 de ani, ne-specialist in IT, poate sa gaseasca atata continut protejat pe un astfel de site, Google ar trebui sa fie in stare sa le identifice mult mai usor", a declarat oficialul NLPC. "Ridica serioase semne de intrebare in privinta propriei tehnologii", a mai spus el.

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 818 ori