Trusturile media din SUA se intrec in achizitii pe internet

Duminica, 23 Martie 2008, ora 23:44
1322 citiri
Trusturile media din SUA se intrec in achizitii pe internet

Companiile de comunicare si-au incheiat bilanturile pe anul trecut. Grupul Time Warner a facut in 2007 cumparaturi pe piata on-line in valoare de 700 milioane de dolari.

Internetul a devenit din ce in ce mai

atractiv pentru grupurile de media mondiale. In 2007, cei cinci giganti (Time

Warner, Walt Disney, News Corp., NBC Universal, CBS) au inregistrat in total

aproximativ 333 milioane de vizitatori unici, conform AdAge. Cea mai mare

achizitie a anului trecut a fost preluarea firmei de publicitate on-line

aQuantive de catre Microsoft contra sumei de sase miliarde de dolari.

 

Internetul a devenit din ce in ce mai

atractiv pentru grupurile de media mondiale. In 2007, cei cinci giganti (Time

Warner, Walt Disney, News Corp., NBC Universal, CBS) au inregistrat in total

aproximativ 333 milioane de vizitatori unici, conform AdAge. Cea mai mare

achizitie a anului trecut a fost preluarea firmei de publicitate on-line

aQuantive de catre Microsoft contra sumei de sase miliarde de dolari.

 

3,1 miliarde de dolari reprezinta suma

cheltuita de Google pentru compania DoubleClick

 

Mediul on-line este deja o afacere atat

pentru trusturile mondiale de presa traditionala care au inceput sa dezvolte

platforme separate de produsele lor mass-media, cat si pentru grupurile de comunicare

si publicitate.

 

Time Warner, companie de presa ce detine

prima pozitie in topul "gigantilor" din media, a avut anul trecut

aproximativ 123 milioane de vizitatori unici pe site-urile sale. Este urmat de

News Corp, condus de Rupert Murdoch, cu 86,6 milioane de internauti si de NBC

Universal (51,5 milioane). Interesanta este nu doar strategia lui Murdoch, ci si

castigurile pe care le are. Inscrierea pe site-ul Wall Street Journal, publicatie

achizitionata in 2007 de Murdoch, costa 100 de dolari anual. Numarul de

persoane inscrise se ridica la 900.000 si, daca ar fi sa facem un calcul

simplu, castigurile de pe urma site-ului se ridica la 90 milioane de dolari pe

an.

 

Cea mai mare achizitie a lui 2007 este

preluarea companiei de publicitate on-line, aQuantive de catre Microsoft,

"copilul" miliardarului Bill Gates, cu suma de sase miliarde de

dolari. Afacerea a adus in portofoliul Microsoft furnizorul de tehnologie

folosita in publicitatea on-line, Atlas, care permite o pozitionare mai

eficienta a reclamelor. Aceasta miscare le-a permis celor de la Microsoft sa

concureze cu platforma teh­nologica DoubleClick (deti­nuta de Google).

 

Cea de-a doua achizitie a anului 2007 a

fost cumpararea DoubleClick de catre Google pentru suma de 3,1 miliarde de

dolari. Aceasta miscare este destul de controversata, tocmai pentru ca gigantul

internetului poate detine un control prea mare asupra pietei on-line

(aproximativ 83% din piata de publicitate contextuala). Google a mai cumparat

anul trecut si AdScape, a carui tehnologie permite plasarea reclamelor in

cadrul jocurilor. Achizita a costat 23 milioane de dolari.

 

Grupul de comunicare WPP a facut si el cateva

cumparaturi pe internet: firma de media digitala, 24/7 RealMedia, contra sumei

de 649 milioane de dolari, si Schematic, specializata in branding online, cu

100 milioane de dolari. La acestea se adauga o agentie de pu­blicitate care

realizeaza campanii pentru plat­forme sociale,­ Blast Radius, care se va alinia

cu reteaua Wunderman, detinuta de WPP. Grupul de comunicare Publicis a fost mai

zgarcit anul trecut: a cumparat Business Interactif, companie de marketing si

publicitate, cu doar 137 milioane de dolari.

 

Yahoo a facut cumparaturi de peste un

miliard de dolari

 

Un alt gigant al internetului a dat, in

aprilie anul trecut, 680 milioane de dolari pe RightMedia, retea ce functioneaza

ca o bursa a reclamelor pentru publisherii si clientii de publicitate din

mediul on-line. La jumatate din pretul primei cumparaturi (300 milioane de

dolari), Yahoo a achizitionat Blue Lithium.

 

AOL, parte a conglomeratului media Time

Warner, a avut mana larga anul trecut: a cheltuit peste 700 de milioane de

dolari. Cu suma de 340 milioane de dolari, AOL a cumparat Quigo, un tip de

tehnologie de cercetare si publicitate contextuala.

 

In plus, a mai achizitionat Tacoda, retea

on-line care targeteaza publicitatea in functie de comportamentul

utilizatorilor (275 milioane dolari). La acestea se mai adauga:

ThirdScreenMedia (80 milioane dolari) si Adtech (suma ne­pre­cizata).