Primul program Superbrands din Romania, o confirmare a valorilor autohtone: 30 %

Joi, 30 Martie 2006, ora 13:47
948 citiri

Organizatia SUPERBRANDS anunta incheierea primei etape a programului Superbrands Romania. Superbrands a finalizat procesul de evaluare si a validat lista brand-urilor care, prin primirea calificativului Superbrand, pot intra in programul Superbrands Romania. Din cele peste 2000 de brand-uri consacrate pe piata din Romania, care au intrat in procesul de evaluare, in jur de 500 au fost votate si validate de catre Consiliul Superbrands Romania si respectiv Organizatia Superbrands din Marea Britanie.

Au primit statutul Superbrand, obtinand voturile juriului, brand-uri, corporatii sau produse, romanesti si internationale, din diverse domenii de activitate, impartite pe categorii. In functie de originea acestora, aproximativ 70% sunt de provenienta internationala, marile brand-uri ale lumii fiind dominante si pe piata romaneasca, iar aproximativ 30% sunt brand-uri 100% romanesti.

In functie de repartizarea pe domenii, cel mai mare procentaj l-au primit brand-urile care fac parte din categoria bunurilor de folosinta indelungata, respectiv 12%. Foarte bine plasate sunt si brand-urile reprezentative pentru domeniile specifice petrecerii timpului liber, care au obtinut un procent de 11%, categorie in care mass media ocupa un loc special in optiunile exprimate prin vot.

Distribuirea pe categorii a voturilor membrilor Consiliului Superbrands arata ca brand-urile romanesti sunt cu 65% mai numeroase decat cele internationale la categoria hoteluri, restaurante, cluburi si baruri, fast-food, si respectiv cu 60% la categoria divertisment, timp liber si media. De asemenea, si la organizatii caritabile, ONG-uri si lacase de cult, brand-urile romanesti le-au devansat pe cele internationale cu un procent de 65%. In schimb, brand-urile internationale sunt coplesitoare ca numar la categoriile automobile, tutun, si bunuri de folosinta indelungata.

Lista brand-urilor nominalizate initial, pe criterii de reputatie si notorietate, a fost completata cu propunerile repondentilor chestionati in cadrul unui sondaj realizat in cateva dintre marile centre comerciale, precum si cu propunerile venite on-line, pe site-ul Superbrands Romania.

Printre brand-urile romanesti votate pentru programul Superbrands se numara: Tarom, Borsec, Dacia, Petrom, Murfatlar, Algocalmin, Mobexpert, Gerovital, Sensiblu, Flamingo, Ana Aslan, Salam Sasesc, Ursus, Rompetrol, Arctic, Dorna; iar printre cele globale, recunoscute in Romania, amintim: Mercedez-Benz, Volvo, BMW, Windows, Volkswagen, Microsoft, IBM, Hewlett Packard, ABN AMRO Bank, Unilever, Marlboro, Coca Cola, Carrefour, Xerox, Kent, Gillette, Adidas.

Categorii speciale:

In cursul procesului de evaluare s-au desprins doua categorii speciale care reflecta aspiratii sau simboluri locale: Brand-uri Aspirationale (Aspirational Brands): brand-uri de mare forta internationala, cum ar fi: Ferrari, Walt Disney, Versace, Maybach, nereprezentative inca pe piata locala.

Brand-uri Simbolice (Icon Brands): locuri cu valoare emotionala, organizatii internationale sau institutii cu o anumita rezonanta, cum ar fi: Teatrul National Bucuresti, Comisia Europeana, PHARE, Crucea Rosie, Voronet, Vama Veche, Cerbul de Aur. Listele complete ale brand-urilor aspirationale si simbolice, precum si lista brand-urilor mass-media care s-au impus cu statut Superbrand, vor fi disponibile pe site-ul www.superbrandsromania.com.

Brand-urile votate si validate de catre Consiliul Superbrands si respectiv Organizatia Superbrands din Marea Britanie vor fi invitate sa participe la etapa urmatoare a programului Superbrands Romania.

Sursa: Petruta Petcu, BDR Associates

Bloombiz.ro