Vanzari in crestere pe perioada sarbatorilor, in SUA

Marti, 29 Decembrie 2009, ora 10:07
1797 citiri
Vanzari in crestere pe perioada sarbatorilor, in SUA

Vanzarile cu amanuntul in Statele Unite au crescut, in perioada sarbatorilor, cu 3.5 procente, cumparaturile de cadouri online si cheltuielile de ultim moment determinand o crestere importanta, in comparatie cu anul trecut cand a fost atins nivelul minim de vanzari de sezon in ultimele trei decenii. 

Saltul in cumparaturile din saptamana anterioara Craciunului au determinat o crestere anualizata de 5.9 procente la articolele electronice, de la 1 noiembrie pana pe 24 decembrie, informeaza Bloomberg.

O crestere semnificativa au inregstrat si bijuteriile si produsele de lux.

Cresterea poate semnala si faptul ca revenirile in cifrele vanzarilor de retail ar putea fi mai bune decat estimarile facute pentru perioada de doua luni care se incheie la 1 ianuarie.

"Am vazut o mica crestere inspre finalul sezonului, cu o rata in crestere pe 22, 23 si 24 decembrie", a explicat Michael McNamara, analist al pietelor americane.

"Anul trecut eram intr-o situatie critica insa anul acesta lucrurile sunt stabile".

Retailerii au avut la dispozitie o zi in plus, dat fiind faptul ca intre Ziua Recunostintei, cealalta sarbatoare americna importanta inclusiv sub aspectul vanzarilor, si Craciun au fost 28 de zile, fata de doar 27 anul trecut.

Aceasta zi in plus a generat o crestere de 1 procent.

Magazinele Wal-Mart, cea mai mare retea de retail din lume, au inregistrat o crestere pe bursa de valori din New York, semnaland astfel setimentul pozitiv al vanzatorilor fata de un sectr care a fost privit in 2009 cu scepticism.

Similar s-a intamplat si cu Macy's, a doua companie de magazine de desfacere americana.

Cresterile au fost in linia pietei in ansamblu, indicele S&P 500 inregistrand valorile maxime ale acestui an.

"Sentimentul consumatorilor la nivelul persoanelor cu venituri mari s-a imbunatatit cu un ritm mai bun ecat al celorlalti", a explicat David Schick, analist la Stifel Nicolaus & Co.

"Acest lucru coroboreaza nivelul ridicat al cheltuielilor de anul acesta cu faptul ca, in urma cu un an, vanzarile in perioada Craciunului au suferit o prabusire in categoriile mai pretentioase de produse".

Estimarea pentru vanzari in perioada 1 noiembrie - 24 decembrie exclude sectorul auto si vanzarile de carburanti. Include restaurantele insa.

Evaluarea se face in functie de toate formele de plata, inclusiv cu bani lichizi si cu cecuri.

Totusi aceasta evaluare nu include si vanzarile din perioada sarbatorilor. National Retail Federation (NRF) a prognozat pentru aceasta perioada o scadere de 1 procent, pana la 437.6 miliarde dolari.

Estimarea se bazeaza pe cifrele Departamentului de Comert si exclude vanzarile auto, statiile de carburanti si restaurantele.

Cifrele efective vor fi facute public pe 14 ianuarie. Anul trecut vanzarile din perioada sarbatorilor au scazut cu 3.4 procente.

Sezonul din 2008 a fost cel mai slab din toata perioada in care NRF a colectat date despre piata.

In sezonul acesta vanzarile online au crescut cu 18 procente, din 27 noiembrie pana pe 24 decembrie.

"Consumatorii s-au simtit mai bine sa faca cumparaturi de ultim moment, mai ales in conditiile unor conditii meteo nefavorabile", a explicat Kamalesh Rao, director de cercetare la SpendingPulse, una dintre companiile care au realizat studiul. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#vanzari, # crestere, # sarbatori, # sua , #stiri Wal Mart